skalman1 skrev:
Med skillnaden att Makitan håller medan rusta maskinen pajar direkt med sina usla fiberdrev........
Garanti...:)
 
Ja, det är jättekul att avbryta arbetet för att lämna in en maskin på garanti.

Eller nej just det, det är det inte. ;)


Jag menar bara att makitan är en väldigt trevlig vinkelslip, vi köpte en till jobbet (fast jag har min hitachi:) ).

Sedan om den saknar mjukstart, mugghållare och touchskärm kvittar enligt mig, bara den kapar som man vill. :)
 
skalman1 skrev:
Ja, det är jättekul att avbryta arbetet för att lämna in en maskin på garanti.

Eller nej just det, det är det inte. ;)


Jag menar bara att makitan är en väldigt trevlig vinkelslip, vi köpte en till jobbet (fast jag har min hitachi:) ).

Sedan om den saknar mjukstart, mugghållare och touchskärm kvittar enligt mig, bara den kapar som man vill. :)
Mugghållare... var en riktigt bra ided^_^b

Även om det vore lagligt skulle jag aldrig köpa en bil utan bilbälten.....Cirkelsåg utan klyvkniv, vinkelslip utan kickbackskydd etc etc
 
Nimajneb skrev:
Mugghållare... var en riktigt bra ided^_^b

Även om det vore lagligt skulle jag aldrig köpa en bil utan bilbälten.....Cirkelsåg utan klyvkniv, vinkelslip utan kickbackskydd etc etc
Jag har alla tre sakerna. d^_^b
 
För många år sedan köpte jag, mot bättre vetande (mitt), en ETC-vinkelslip på ÖoB. Den kostade 150 spänn vill jag minnas. Jag ids ju inte byta mellan slip- och kapskiva på DeWalten, så jag köpte den där slipen och tänkte "skiten går så länge den går".
Den går som tusan än efter säkert tio år.......
 
Lustigt att du säger det bax, min egen ETC-vinkelslip från ÖoB lade faktiskt av häromveckan efter drygt 10 års användning! Får ändå säga att den har varit värd sitt pris många gånger om.
 
Håller med Nimajneb!
".. skulle aldrig köpa en bil utan bilbälten.....Cirkelsåg utan klyvkniv, vinkelslip utan kickbackskydd etc."
Nä, har man varit av vägen resp fått en kick back vet man hur viktigt sådana säkerhetsdetaljer är
/P-O
 
Ett bra val. Du kommer inte bli missnöjd.
 
Lightning skrev:
Tack för förslag o input! Det blev den här [länk]
Det var ju onekligen lite frestande med den billiga Makitan på Classe men jag besinnade mig:D
Den är jag också sugen på. Är det nån som vet om den har återstartskydd (dvs inte går att starta genom att sticka kontakten i väggen)?

Boschen, alltså, inte Makitan
 
Redigerat:
Stefan Bengtsson skrev:
Den är jag också sugen på. Är det nån som vet om den har återstartskydd (dvs inte går att starta genom att sticka kontakten i väggen)?

Boschen, alltså, inte Makitan
Yes, det ska den ha.. jag har själv inte testat om det funkar.:(
 
Jodå,det har den men tycker att det är en ganska onödig feature(typ mugghållare o display hehe).
Hade köpt den även om den saknat det:)
Btw-när det gäller kap o slipskivor så har jag som inte använder vinkelslip så ofta sett dessa som rent förbrukningsmateriel(läs köpt billiga).Är det stor ide att köpa kvalitetsskivor o vilket fabrikat ska man då köpa?
 
Redigerat:
Lightning skrev:
Btw-när det gäller kap o slipskivor så har jag som inte använder vinkelslip så ofta sett dessa som rent förbrukningsmateriel(läs köpt billiga).Är det stor ide att köpa kvalitetsskivor o vilket fabrikat ska man då köpa?
Jepp. Gigantisk skillnad mellan billiga skivor från t.ex rusta m.fl och proffsskivor.
Proffsskivor är ganska dyra med de är värda varenda krona.
Själv brukar jag köra med 0.8 eller 1mm Nortonskivor, de brukar kosta runt 15:- / styck om man köper enstaka, billigare om man köper en hel kartong. Tänk på att det oftast brukar finnas ganska god prutmån på såna saker på järnaffären.
Tunna starka skivor som skär otroligt snabbt.
 
Nimajneb skrev:
Yes, det ska den ha.. jag har själv inte testat om det funkar.:(

Tack för infon.
 
bax skrev:
För många år sedan köpte jag, mot bättre vetande (mitt), en ETC-vinkelslip på ÖoB. Den kostade 150 spänn vill jag minnas. Jag ids ju inte byta mellan slip- och kapskiva på DeWalten, så jag köpte den där slipen och tänkte "skiten går så länge den går".
Den går som tusan än efter säkert tio år.......
Och EXAKT med samma motivering så köpte jag idag Makitan d^_^b
Blir perfekt att slipa med och som komplement till min Blåa Bosch :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.