3 215 läst ·
30 svar
3k läst
30 svar
Dags för ny vinkelslip
Ja, det är jättekul att avbryta arbetet för att lämna in en maskin på garanti.
Eller nej just det, det är det inte.
Jag menar bara att makitan är en väldigt trevlig vinkelslip, vi köpte en till jobbet (fast jag har min hitachi
).
Sedan om den saknar mjukstart, mugghållare och touchskärm kvittar enligt mig, bara den kapar som man vill.
Eller nej just det, det är det inte.
Jag menar bara att makitan är en väldigt trevlig vinkelslip, vi köpte en till jobbet (fast jag har min hitachi
Sedan om den saknar mjukstart, mugghållare och touchskärm kvittar enligt mig, bara den kapar som man vill.
Mugghållare... var en riktigt bra ided^_^bskalman1 skrev:Ja, det är jättekul att avbryta arbetet för att lämna in en maskin på garanti.
Eller nej just det, det är det inte.
Jag menar bara att makitan är en väldigt trevlig vinkelslip, vi köpte en till jobbet (fast jag har min hitachi).
Sedan om den saknar mjukstart, mugghållare och touchskärm kvittar enligt mig, bara den kapar som man vill.![]()
Även om det vore lagligt skulle jag aldrig köpa en bil utan bilbälten.....Cirkelsåg utan klyvkniv, vinkelslip utan kickbackskydd etc etc
För många år sedan köpte jag, mot bättre vetande (mitt), en ETC-vinkelslip på ÖoB. Den kostade 150 spänn vill jag minnas. Jag ids ju inte byta mellan slip- och kapskiva på DeWalten, så jag köpte den där slipen och tänkte "skiten går så länge den går".
Den går som tusan än efter säkert tio år.......
Den går som tusan än efter säkert tio år.......
Tack för förslag o input! Det blev den här http://www.jula.se/vinkelslip-gws-11-125ci-1100-w-123105
Det var ju onekligen lite frestande med den billiga Makitan på Classe men jag besinnade mig
Det var ju onekligen lite frestande med den billiga Makitan på Classe men jag besinnade mig
Medlem
· Västra Götaland
· 2 563 inlägg
Den är jag också sugen på. Är det nån som vet om den har återstartskydd (dvs inte går att starta genom att sticka kontakten i väggen)?Lightning skrev:
Boschen, alltså, inte Makitan
Redigerat:
Jodå,det har den men tycker att det är en ganska onödig feature(typ mugghållare o display hehe).
Hade köpt den även om den saknat det
Btw-när det gäller kap o slipskivor så har jag som inte använder vinkelslip så ofta sett dessa som rent förbrukningsmateriel(läs köpt billiga).Är det stor ide att köpa kvalitetsskivor o vilket fabrikat ska man då köpa?
Hade köpt den även om den saknat det
Btw-när det gäller kap o slipskivor så har jag som inte använder vinkelslip så ofta sett dessa som rent förbrukningsmateriel(läs köpt billiga).Är det stor ide att köpa kvalitetsskivor o vilket fabrikat ska man då köpa?
Redigerat:
Jepp. Gigantisk skillnad mellan billiga skivor från t.ex rusta m.fl och proffsskivor.Lightning skrev:
Proffsskivor är ganska dyra med de är värda varenda krona.
Själv brukar jag köra med 0.8 eller 1mm Nortonskivor, de brukar kosta runt 15:- / styck om man köper enstaka, billigare om man köper en hel kartong. Tänk på att det oftast brukar finnas ganska god prutmån på såna saker på järnaffären.
Tunna starka skivor som skär otroligt snabbt.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 563 inlägg
Och EXAKT med samma motivering så köpte jag idag Makitan d^_^bbax skrev:
Blir perfekt att slipa med och som komplement till min Blåa Bosch