3 213 läst ·
30 svar
3k läst
30 svar
Dags för ny vinkelslip
Sida 1 av 3
Min vinkelslip behagade dra sin sista suck igår så nu förstår ju alla vad den här tråden kommer att handla om
Jag har natv.använt sökfunktionen men det kommer ju hela tiden nytt
Använder faktiskt inte detta verktyg så väldigt ofta så nåt svindyrt"proffsverktyg"tycker jag känns överdrivet.Brukar dock köpa rejäla verktyg så någon Biltema vill jag inte ha
Det ska vara en 125a o inget batteriverktyg.
Tyck till nu alla"vinkelslipsproffs"
Jag har natv.använt sökfunktionen men det kommer ju hela tiden nytt
Använder faktiskt inte detta verktyg så väldigt ofta så nåt svindyrt"proffsverktyg"tycker jag känns överdrivet.Brukar dock köpa rejäla verktyg så någon Biltema vill jag inte ha
Det ska vara en 125a o inget batteriverktyg.
Tyck till nu alla"vinkelslipsproffs"
Medlem
· Halland
· 4 505 inlägg
Har du tittat på Biltema? Jag har köpt deras cirkelsåg, skruvdragare, bänkslip och borrrhammare. Intrycket jag får är att grejerna numera håller men är klumpigare är de bättre märkena (samt att batteriet suger på skruvdragaren). Tror inte dom numera är så dåliga om du bara skall använda lite då och då typ slipa rost eller kapa armeringsjärn.
/Anders
/Anders
Verktygstokig
· Norrbotten
· 891 inlägg
Jag har ofta råkat ut för att vinkelslipen är för stor så jag inte kommer åt ordentligt..
Löste det för nått år sen med en hitachi g13sr http://hitachi.shotcode.no/Default.aspx?cm=s&gid=4932&prodId=60102782&langID=3
Vet dock inte om återförsäljaren ljugit för mig då han sagt att det aldrig brukar vara några problem med dom, 2 lager som skurit för mig på knappt någon tid alls.
Men 2 års garanti och inga frågor ställda + minerna på alla när jag berättat att den är trasig gör att jag tycker den ska vara med i listan, iallafall tanken om en smidig 125mm maskin
Löste det för nått år sen med en hitachi g13sr http://hitachi.shotcode.no/Default.aspx?cm=s&gid=4932&prodId=60102782&langID=3
Vet dock inte om återförsäljaren ljugit för mig då han sagt att det aldrig brukar vara några problem med dom, 2 lager som skurit för mig på knappt någon tid alls.
Men 2 års garanti och inga frågor ställda + minerna på alla när jag berättat att den är trasig gör att jag tycker den ska vara med i listan, iallafall tanken om en smidig 125mm maskin
Jag hade personligen tittat efter en så billig så möjligt av de erkända märkena som har mjukstart.
Jag köpte en rätt ok Dewalt 125:a för knappt 600 tror jag det var.. Då upptäkte jag tyvärr att jag skulle gått upp någon /några hundringar och fått mjukstart.
Bosch blå brukar rekomenderas. Köp från tyskland?
Jag köpte en rätt ok Dewalt 125:a för knappt 600 tror jag det var.. Då upptäkte jag tyvärr att jag skulle gått upp någon /några hundringar och fått mjukstart.
Bosch blå brukar rekomenderas. Köp från tyskland?
tror inte det händer så mycket på denna marknad.
Kör du på sökfunktionen så hittar du hur viktigt det är med KickBack skydd, verktygslöst justerbart sprängsydd samt att den inte kan starta av att bara stoppa in strömsladden.
Kör du på sökfunktionen så hittar du hur viktigt det är med KickBack skydd, verktygslöst justerbart sprängsydd samt att den inte kan starta av att bara stoppa in strömsladden.