S
nino skrev:
Hur är det med ssd egentligen? Hörde att dom blir utslitna efter 100.000? skrivningar men vet inte om det stämmer...
Den här diskussionen trodde jag aldrig mer jag skulle se redan för fem år sen :)

SSD blir inte utslitna under datorns livstid.

SueCia skrev:
Den här diskussionen trodde jag aldrig mer jag skulle se redan för fem år sen :)

SSD blir inte utslitna under datorns livstid.
Min SSD jag hade i servern dog efter 5 år trots begränsad användning. Hoppas de är bättre nu eller så var det bara otur.

Nu löste det sig för ts men ett allmänt råd är att kolla på webhallen.

De säljer färdiga paket
De listar på hemsidan de mest avancerade spelen som de olika paketen klarar

Riktigt bra om man kan hitta benchmarks på datorn man tänker köpa

Det är samma, priset på det spelet har sjunkit sedan release men oftast vill ju utvecklaren själv ta ut normalpriset längre än andra handlare.

Staffans2000
Hur flyttar man över alla data från den gamla datorn till den nya. Tidigare tror jag att jag började om på ny kula, men det är ju förbaskat opraktiskt!

Staffan

Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Hur flyttar man över alla data från den gamla datorn till den nya. Tidigare tror jag att jag började om på ny kula, men det är ju förbaskat opraktiskt!

Staffan
Enklast borde vara att flytta den gamla disken till den nya datorn och sedan kopiera filer du vill ha. Det brukar rekommenderas att program ominstalleras för att rensa bort eventuella fel som skapas under en dators livstid.

Aldrig hört talas om Livekort. Men ja det var en jäkla skillnad i pris mot att köpa den direkt på Origin

Staffans2000
Det går alltså inte att koppla en kabel mellan den gamla och den nya datorn på ungefär samma sätt som när man för över filer från en telefon till en dator?

Staffan

Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Det går alltså inte att koppla en kabel mellan den gamla och den nya datorn på ungefär samma sätt som när man för över filer från en telefon till en dator?

Staffan
Du kan väl installera båda datorerna i ett nätverk och sedan ta ur bilder mm ur den gamla datorn.
Det bästa du kan göra är att fixa en ny ren installation på den nya datorn , den kommer inte att tycka om den gamla datorns drivrutiner mm då den inte är likadan som den nya.
Hade det bara gällt att byta hårddisk till en större (på en o samma dator ) hade du kunnat använda ett kloningsprogram och sparat en massa tid.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.