4 039 läst ·
37 svar
4k läst
37 svar
Dags för ny smartphone, för den gamla har pajat. Eller går den att laga?
Summa sumarum.
Det blev en Xperia xz1 compakt.
Tyvärr fipplade jag till det och glömde bort komihåglapparna med priser på. Så jag tog uppgifterna ur minnet när vi var på Mediamarkt. Det gick inte så bra, för jag kom ut med ett demoex för...2990!!! Samma pris som för en ny alltså. Nåväl. Förhoppningsvis spelar det ingen större roll.
Det blev en Xperia xz1 compakt.
Tyvärr fipplade jag till det och glömde bort komihåglapparna med priser på. Så jag tog uppgifterna ur minnet när vi var på Mediamarkt. Det gick inte så bra, för jag kom ut med ett demoex för...2990!!! Samma pris som för en ny alltså. Nåväl. Förhoppningsvis spelar det ingen större roll.
Inställningar -> system -> språk och inmatning -> virtuellt tangentbord -> swiftkey -> språk.Staffan2000 skrev:
Sedan kan du lägga till de tangentbord du önskar.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 302 inlägg
Jag tycker inte man ska köpa en såpas gammal modell (xz1 2018) Redan när man köpt den har det slutat komma uppdateringar och kammeran är rent ut sagt usel.
Budgettelefonerna har betydligt bättre kamera idag än en 3 år gammal toppmodell. Köp max förra årets modell och gå hellre upp på en mellanklassmobil.
Prisvärt:
Asus (satsar mycket på bra batteritid)
Xiaomi (mi mix 2 är prisvärd nu)
Huawei (P20 är prisvärd nu)
Nokia
Oneplus
Mm
Samsungs mellanklassmobiler (ex A8) är lite dyra för att vara mellanklass tyvärr
Budgettelefonerna har betydligt bättre kamera idag än en 3 år gammal toppmodell. Köp max förra årets modell och gå hellre upp på en mellanklassmobil.
Prisvärt:
Asus (satsar mycket på bra batteritid)
Xiaomi (mi mix 2 är prisvärd nu)
Huawei (P20 är prisvärd nu)
Nokia
Oneplus
Mm
Samsungs mellanklassmobiler (ex A8) är lite dyra för att vara mellanklass tyvärr
Har precis köpt en Nokia 6.1, mycket telefon för pengarna, även fysiskt då den är tung och bred. Bytte bara för att Bank ID snart upphör på WP.
Noterade när jag skulle köpa telefonen att flera sidor luras, på både Prisjakt och Pricerunner har dom 6.1, men det är 6.0 man säljer.
PS: grym batteritid.
Noterade när jag skulle köpa telefonen att flera sidor luras, på både Prisjakt och Pricerunner har dom 6.1, men det är 6.0 man säljer.
PS: grym batteritid.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 302 inlägg
Det kan inte ha med operatörsinställningar att göra?
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 876 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 876 inlägg
WiFi går ju via en accesspunkt/router så det är troligare ett problem med att den hängt sig, är fel inställd eller har för gammal firmware. Prova starta om och/eller uppdatera. Vad är det för modell? Telias router som man får med bredbandet uppdateras automatiskt så man slipper fundera på sådant (som ett exempel).
Har man en operatör och telefon som stödjer VoWiFi så är det ännu känsligare.
Har man en operatör och telefon som stödjer VoWiFi så är det ännu känsligare.