boschkenta boschkenta skrev:
Inköptes under prime days men packade upp och provkörde idag. Funkar bra men tung om man fĂ„r för sig att köra annat Ă€n platt. Ska dock anvĂ€ndas till en trappa sĂ„ det blir nog kanon 😎
Nice! 👌😎
Har haft span pÄ GSS18V-13 ett tag nu inte bra priser under Prime Days och halvdyr om man ska ha stora kitet med tillbehör i L-boxx.

• Gilla
boschkenta och 1 till
  • Laddar…
Inköp i samband med annan bestÀllning efter tidigare tips.
VerktygsvÀska med blÄ plastverktyg, BGS Technic-logotyp, svart bakgrund, trÀyta under, verktyg för bilar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skönt att ha nÄgot dedikerat nÀr man ska in i saker. Lite större Àn jag vÀntat mig och oputsad, hade förvÀntat mig mjukare kanter, fÄr nog gÄ pÄ med lite sandpapper eller en finare fil innan de anvÀnds till de ömtÄligaste ytorna.
Betydligt större Àn tidigare verktyg för att komma in i spelkonsoler.
BlÄ skoskedar och grönt horn pÄ ett randigt mönstrat tyg.
Skapa konto

Edit:
Eller kanske mer rÀttvis jÀmförelse, vad jag hade i huvudet till storlek vid bestÀllning:
BlÄ och röd cykelverktyg pÄ svart tyg, blÄ stroppar, mÀrkta "BGS", inklÀmd blyertspenna.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Nice! 👌😎
Har haft span pÄ GSS18V-13 ett tag nu inte bra priser under Prime Days och halvdyr om man ska ha stora kitet med tillbehör i L-boxx.
Har samma pĂ„ listan men stĂ„r mellan den och gex 18v-125. Vilken tros man anvĂ€nda mestđŸ€”?

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
T trojlee skrev:
Har samma pĂ„ listan men stĂ„r mellan den och gex 18v-125. Vilken tros man anvĂ€nda mestđŸ€”?
BĂ„da? đŸ«Ł
Har en GEX18V sedan ifjol tror jag det var. 😂

• Gilla
Wirre740 och 1 till
  • Laddar…
F F_man skrev:
Ett tips dÀr Àr ju att ha koll pÄ Clas Ohlsson som hyfsat ofta har 10-20% kampanjer pÄ hela sortimentet, senast 10% pÄ nationaldagen.
NÀr Clas Ohlsson hade kampanj i början av juni (15 procent för att fira att Clas har namnsdag) var externa premiummÀrken, sÄsom Tormek, undantagna. Men det kan sÀkert variera mellan kampanjer.

Mvh Mackk

NÀstan exakt 1 mÄnad efter bestÀllning knackar UPS pÄ dörren.

Öppen verktygslĂ„da med borrmaskin, slipmaskin, instruktionsbok och tillbehör pĂ„ trĂ€golv.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
Jag fick hem min pÄ 2 dagar nÀr jag bestÀllde frÄn Amazon

• Gilla
stigen och 2 till
  • Laddar…
Lördagens verktygsinköp var en liten sÄg frÄn Biltema. Vi har en grensÄg i hemmet sedan tidigare och jag tÀnkte att det kunde vara bra att ha en i stugan för att dÄ och dÄ kapa en gren eller ha med sig till nÄgon av de fiskevatten dÀr jag gör arbetsdagar. Det hÀnder ibland att man behöver kapa en brÀda eller sÄga av en stolpe.

Jag blev förvÄnad över hur vÀl den sÄgar av brÀdor, snabbt och enkelt. Impregnerade stolpar Àr inte lika kul att sÄga men det gÄr Àven om jag absolut skulle vÀlja en fogsvans eller vanlig japansÄg om jag har en sÄdan med mig.

HopfÀllbar sÄg pÄ grÀsmatta bredvid tvÄ trÀbitar. Arbete eller trÀdgÄrdsskötsel utomhus. Fokus pÄ sÄgbladet.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Inte bekÀnt mig till nÄgot hÄlsÄgssystem tidigare, men med ett större bygge igÄng insÄg jag att det var dags att grÄta en gÄng. Slog till pÄ detta set plus en lös 51 mm som jag behövde. https://www.proffsproduktershop.se/...m-multi-purpose/byggsats-10-delar-35-105.html

Blev mycket missnöjd dock nÀr jag insÄg att pilotborren inte Àr utbytbar! Pinsamt, hÀr trodde jag man köpte kvalla...
Ett uppsÀttning hÄlsÄgar i olika storlekar med tvÄ borr i blÄ vÀska.
Skapa konto

jonmo jonmo skrev:
Inte bekÀnt mig till nÄgot hÄlsÄgssystem tidigare, men med ett större bygge igÄng insÄg jag att det var dags att grÄta en gÄng. Slog till pÄ detta set plus en lös 51 mm som jag behövde. [lÀnk]

Blev mycket missnöjd dock nÀr jag insÄg att pilotborren inte Àr utbytbar! Pinsamt, hÀr trodde jag man köpte kvalla...
[bild]
Det Àr kvalite, men du köper hela pilotborret nytt. Finns Àven med borr för tegel/sten eller sds+ fÀste. VÀldigt bra lösning att klicka loss hela hÄlsÄgen nÀr det du sÄgat ut fastnat inuti..

• Gilla
jonmo
  • Laddar…
Jonas Persson
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det Àr kvalite, men du köper hela pilotborret nytt. Finns Àven med borr för tegel/sten eller sds+ fÀste. VÀldigt bra lösning att klicka loss hela hÄlsÄgen nÀr det du sÄgat ut fastnat inuti..
Kvalité, men med en klen snabbkoppling....

Centrumborren har fastnat vid ett par tillfĂ€llen. Jag har en 114 mm hĂ„lsĂ„g med diamantskĂ€r för betong och sten. Trots att jag aldrig anvĂ€nt slag deformeras sexkantsaxeln lite med resultat att centrumborren inte gĂ„r att fĂ„ bort. 🙁 Toleranserna Ă€r för smĂ„.

Bara att lossa skruvarna pÄ locket för mekanismen och plocka isÀr kan man tycka, men icke, de Àr limmade och gÄr istÀllet av.

Men det finns ledigt gods för nya skruvhÄl som man bara lÄser med Locktite, inte lim.

DĂ€refter fungerar det(y)

Den skÀr i betong som om det Àr smör.

• Gilla
jonmo
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Kvalité, men med en klen snabbkoppling....

Centrumborren har fastnat vid ett par tillfĂ€llen. Jag har en 114 mm hĂ„lsĂ„g med diamantskĂ€r för betong och sten. Trots att jag aldrig anvĂ€nt slag deformeras sexkantsaxeln lite med resultat att centrumborren inte gĂ„r att fĂ„ bort. 🙁 Toleranserna Ă€r för smĂ„.

Bara att lossa skruvarna pÄ locket för mekanismen och plocka isÀr kan man tycka, men icke, de Àr limmade och gÄr istÀllet av.

Men det finns ledigt gods för nya skruvhÄl som man bara lÄser med Locktite, inte lim.

DĂ€refter fungerar det(y)

Den skÀr i betong som om det Àr smör.
Jag ska erkÀnna att jag inte kör sÄ mycket av Pro-fit men just till tegel/puts osv Àr de bra. Har haft en Pro-fit hÄllare men med vanliga hÄlsÄgar i snart 10 Är utan att den krÄnglat eller bytt centrumborr :)

NÀmen! Veritas mikrojusterbart mÀrkhjul i förpackning, omgiven av brunt packpapper i kartonglÄda.
Skapa konto

Och TvÄ gröna böcker om snickeri, "The Woodworker" band I och III, pÄ randig matta.
Skapa konto

SÄ Àr den samlingen komplett. Störde mig med luckor

• Gilla
Sthlm1891 och 13 till
  • Laddar…
lerpoel
Frustrator Frustrator skrev:
NĂ€men![bild]

Och[bild]
SÄ Àr den samlingen komplett. Störde mig med luckor
Fina! Jag har nr 3 och 4 pÄ ingÄng precis av samma orsak. :)

Fario Fario skrev:
Lördagens verktygsinköp var en liten sÄg frÄn Biltema. Vi har en grensÄg i hemmet sedan tidigare och jag tÀnkte att det kunde vara bra att ha en i stugan för att dÄ och dÄ kapa en gren eller ha med sig till nÄgon av de fiskevatten dÀr jag gör arbetsdagar. Det hÀnder ibland att man behöver kapa en brÀda eller sÄga av en stolpe.

Jag blev förvÄnad över hur vÀl den sÄgar av brÀdor, snabbt och enkelt. Impregnerade stolpar Àr inte lika kul att sÄga men det gÄr Àven om jag absolut skulle vÀlja en fogsvans eller vanlig japansÄg om jag har en sÄdan med mig.

[bild]
För att sÄga grövre virke utan en fogsvans gillar jag sticksÄgar. För en ryggsÀck tar de mer plats pÄ lÀngden men vÀger oftast mindre Àn mÄnga ihopfÀllbara, har lÀngre blad och vinklat handtag.

• Gilla
Fario
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.