3 820 174 lĂ€st ·
18 067 svar
3820k lÀst
18,1k svar
Dagens verktygsinköp!
Nice! đđboschkenta skrev:
Har haft span pÄ GSS18V-13 ett tag nu inte bra priser under Prime Days och halvdyr om man ska ha stora kitet med tillbehör i L-boxx.
Inköp i samband med annan bestÀllning efter tidigare tips.
Skönt att ha nÄgot dedikerat nÀr man ska in i saker. Lite större Àn jag vÀntat mig och oputsad, hade förvÀntat mig mjukare kanter, fÄr nog gÄ pÄ med lite sandpapper eller en finare fil innan de anvÀnds till de ömtÄligaste ytorna.
Betydligt större Àn tidigare verktyg för att komma in i spelkonsoler.
Edit:
Eller kanske mer rÀttvis jÀmförelse, vad jag hade i huvudet till storlek vid bestÀllning:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skönt att ha nÄgot dedikerat nÀr man ska in i saker. Lite större Àn jag vÀntat mig och oputsad, hade förvÀntat mig mjukare kanter, fÄr nog gÄ pÄ med lite sandpapper eller en finare fil innan de anvÀnds till de ömtÄligaste ytorna.
Betydligt större Àn tidigare verktyg för att komma in i spelkonsoler.
Logga in
Skapa konto
Edit:
Eller kanske mer rÀttvis jÀmförelse, vad jag hade i huvudet till storlek vid bestÀllning:
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
NÀr Clas Ohlsson hade kampanj i början av juni (15 procent för att fira att Clas har namnsdag) var externa premiummÀrken, sÄsom Tormek, undantagna. Men det kan sÀkert variera mellan kampanjer.F F_man skrev:
Mvh Mackk
SjÀlvbyggare
· Stockholm
· 10 104 inlĂ€gg
Lördagens verktygsinköp var en liten sÄg frÄn Biltema. Vi har en grensÄg i hemmet sedan tidigare och jag tÀnkte att det kunde vara bra att ha en i stugan för att dÄ och dÄ kapa en gren eller ha med sig till nÄgon av de fiskevatten dÀr jag gör arbetsdagar. Det hÀnder ibland att man behöver kapa en brÀda eller sÄga av en stolpe.
Jag blev förvÄnad över hur vÀl den sÄgar av brÀdor, snabbt och enkelt. Impregnerade stolpar Àr inte lika kul att sÄga men det gÄr Àven om jag absolut skulle vÀlja en fogsvans eller vanlig japansÄg om jag har en sÄdan med mig.
Jag blev förvÄnad över hur vÀl den sÄgar av brÀdor, snabbt och enkelt. Impregnerade stolpar Àr inte lika kul att sÄga men det gÄr Àven om jag absolut skulle vÀlja en fogsvans eller vanlig japansÄg om jag har en sÄdan med mig.
Logga in
Skapa konto
Inte bekÀnt mig till nÄgot hÄlsÄgssystem tidigare, men med ett större bygge igÄng insÄg jag att det var dags att grÄta en gÄng. Slog till pÄ detta set plus en lös 51 mm som jag behövde. https://www.proffsproduktershop.se/...m-multi-purpose/byggsats-10-delar-35-105.html
Blev mycket missnöjd dock nÀr jag insÄg att pilotborren inte Àr utbytbar! Pinsamt, hÀr trodde jag man köpte kvalla...
Blev mycket missnöjd dock nÀr jag insÄg att pilotborren inte Àr utbytbar! Pinsamt, hÀr trodde jag man köpte kvalla...
Logga in
Skapa konto
Det Àr kvalite, men du köper hela pilotborret nytt. Finns Àven med borr för tegel/sten eller sds+ fÀste. VÀldigt bra lösning att klicka loss hela hÄlsÄgen nÀr det du sÄgat ut fastnat inuti..jonmo skrev:
Inte bekÀnt mig till nÄgot hÄlsÄgssystem tidigare, men med ett större bygge igÄng insÄg jag att det var dags att grÄta en gÄng. Slog till pÄ detta set plus en lös 51 mm som jag behövde. [lÀnk]
[bild]
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 838 inlĂ€gg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 838 inlÀgg
Kvalité, men med en klen snabbkoppling....Ramnemark skrev:
Centrumborren har fastnat vid ett par tillfĂ€llen. Jag har en 114 mm hĂ„lsĂ„g med diamantskĂ€r för betong och sten. Trots att jag aldrig anvĂ€nt slag deformeras sexkantsaxeln lite med resultat att centrumborren inte gĂ„r att fĂ„ bort. đ Toleranserna Ă€r för smĂ„.
Bara att lossa skruvarna pÄ locket för mekanismen och plocka isÀr kan man tycka, men icke, de Àr limmade och gÄr istÀllet av.
Men det finns ledigt gods för nya skruvhÄl som man bara lÄser med Locktite, inte lim.
DĂ€refter fungerar det
Den skÀr i betong som om det Àr smör.
Jag ska erkÀnna att jag inte kör sÄ mycket av Pro-fit men just till tegel/puts osv Àr de bra. Har haft en Pro-fit hÄllare men med vanliga hÄlsÄgar i snart 10 Är utan att den krÄnglat eller bytt centrumborrJonas Persson skrev:
Kvalité, men med en klen snabbkoppling....
Centrumborren har fastnat vid ett par tillfĂ€llen. Jag har en 114 mm hĂ„lsĂ„g med diamantskĂ€r för betong och sten. Trots att jag aldrig anvĂ€nt slag deformeras sexkantsaxeln lite med resultat att centrumborren inte gĂ„r att fĂ„ bort. đ Toleranserna Ă€r för smĂ„.
Bara att lossa skruvarna pÄ locket för mekanismen och plocka isÀr kan man tycka, men icke, de Àr limmade och gÄr istÀllet av.
Men det finns ledigt gods för nya skruvhÄl som man bara lÄser med Locktite, inte lim.
DĂ€refter fungerar det
Den skÀr i betong som om det Àr smör.
Verktygstokig
· Halland
· 8 131 inlĂ€gg
För att sÄga grövre virke utan en fogsvans gillar jag sticksÄgar. För en ryggsÀck tar de mer plats pÄ lÀngden men vÀger oftast mindre Àn mÄnga ihopfÀllbara, har lÀngre blad och vinklat handtag.Fario skrev:
Lördagens verktygsinköp var en liten sÄg frÄn Biltema. Vi har en grensÄg i hemmet sedan tidigare och jag tÀnkte att det kunde vara bra att ha en i stugan för att dÄ och dÄ kapa en gren eller ha med sig till nÄgon av de fiskevatten dÀr jag gör arbetsdagar. Det hÀnder ibland att man behöver kapa en brÀda eller sÄga av en stolpe.
[bild]