3 945 188 läst ·
18 619 svar
3945k läst
18,6k svar
Dagens verktygsinköp!
När jag vill använda bromsrengöring utan trycket som sprayflaskorna gör använder jag denna, fungerat fint i 5+årDennisCA skrev:
Köpte två sprayflaskor från Clas Ohlson, sådana med viton packningar, hoppades de skulle tåla bromsrengörare men det verkade inte så. Efter två dagar slutade sprayflaskan funka. Tömde ur den och hälde i en blandning som kallas Ed's Red, ATF olja och sånt. Använder som billig universal olja / rengöring. Efter mycket meckande och petande verkade jag få liv i packningarna igen och den ser för tillfället ut att fungera OK med detta. Den andra flaskan har jag rödsprit i och det funkar ännu.
Men bromsrengöring verkade den inte tycka om, allt såg OK ut men den pumpade helt enkelt inte längre.
[bild]
https://www.autokatalogen.se/afw/so..._info.do?articleIdNo=947689&nodeIdNo=85032962
Edit: ser nu att de står "Tål Liqui Molys bromsregöring, men inga andra fabrikat" och har ju faktiskt kör med den bromsrengöringen. Det är ju inte optimalt om pumpflaskan inte tål andra fabrikat...
Ja jag noterade det, jag har motonets (finsk kedja) egna märke, vetefasiken vad det består av. Dom hade även en sådan pumpflaska på CO men ville inte chansa att sabba en sån med bromsrengörare.Tokslut skrev:
När jag vill använda bromsrengöring utan trycket som sprayflaskorna gör använder jag denna, fungerat fint i 5+år
[länk]
Edit: ser nu att de står "Tål Liqui Molys bromsregöring, men inga andra fabrikat" och har ju faktiskt kör med den bromsrengöringen. Det är ju inte optimalt om pumpflaskan inte tål andra fabrikat...
Men bra jag fick den räddad. Det går åt mycket universalolja för mig, det är så behändigt till allt möjligt så kanske bättre att ha en sprejflaska med sånt istället för bromsrengörare.
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 832 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 832 inlägg
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Dagens skörd av det svart-gröna guldet
hade egentligen beställt det + LR32-skenan jag skrev om för några dagar sen från Sandbergs med de gick i KK innan leverans så fick hitta en ny leverantör (Vepax resp Verkter)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
hade egentligen beställt det + LR32-skenan jag skrev om för några dagar sen från Sandbergs med de gick i KK innan leverans så fick hitta en ny leverantör (Vepax resp Verkter)
Väldigt trevliga och mångsidiga! Praktiskt att ha nära för att snabbt ta tag i de där småjobben som annars inte blir av och i längden skapar större jobb, lådknoppar som sitter och glappar, stolsskruvar som behöver efterdras etc.
Fick till sist upp min ena i köksskåpet för något knappt år sen.
Fick till sist upp min ena i köksskåpet för något knappt år sen.
Är det egenkonstruerade väggfästen man ser?






