3 944 885 läst ·
18 618 svar
3945k läst
18,6k svar
Dagens verktygsinköp!
Fick hem en begagnad Gsr 12V-15 med 1.5 Ah batteri och en Get 75-150 Slipmaskin. Var en auktion och jag tror att folket inte riktigt såg/förstod vad det var för slipmaskin då jag fick både den och och dragaren för 1500:-, tycker det var ett riktigt fynd. Slipmaskinen såg ut att vara använd 1 gång och hade ett tillverkningsdatum för ett par månader sedan.
Har egentligen alldeles för många dragare och slipmaskiner men vad ska man göra. Ska bli kul att prova slipen och jämföra med min Rotex 125mm.
Har egentligen alldeles för många dragare och slipmaskiner men vad ska man göra. Ska bli kul att prova slipen och jämföra med min Rotex 125mm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kom två paket med posten idag. Plåtsax från Amazon och två sekatörer från verktygsvaruhuset.
Samt några extra skär. Blev en medium och en small-sekatör, small känns lika stor men ligger nog lite sämre i handen. Satte storlek 1 och 3-skär på dem. Känns väldigt ovant men jag får testa klippa lite och se vilka storlekar på skär som är lämpliga.
Några vindsskivor i riktigt dåligt skick, nya, målade, ligger och väntar på att komma upp tillsammans med nya plåtar då befintliga blåst ner och skadats en gång. Drogs då med extra lång skruv, men sitter nog inte så väl ändå, inte så mycket färskt trä att dra i... Tillåter väder och barn kanske de nya kommer upp i helgen.
Samt några extra skär. Blev en medium och en small-sekatör, small känns lika stor men ligger nog lite sämre i handen. Satte storlek 1 och 3-skär på dem. Känns väldigt ovant men jag får testa klippa lite och se vilka storlekar på skär som är lämpliga.
Några vindsskivor i riktigt dåligt skick, nya, målade, ligger och väntar på att komma upp tillsammans med nya plåtar då befintliga blåst ner och skadats en gång. Drogs då med extra lång skruv, men sitter nog inte så väl ändå, inte så mycket färskt trä att dra i... Tillåter väder och barn kanske de nya kommer upp i helgen.
Redigerat:
Länk till plåtsaxen?J JFrisk skrev:Kom två paket med posten idag. Plåtsax från Amazon och två sekatörer från verktygsvaruhuset.
Samt några extra skär. Blev en medium och en small-sekatör, small känns lika stor men ligger nog lite sämre i handen. Satte storlek 1 och 3-skär på dem. Känns väldigt ovant men jag får testa klippa lite och se vilka storlekar på skär som är lämpliga.
Några vindsskivor i riktigt dåligt skick, nya, målade, ligger och väntar på att komma upp tillsammans med nya plåtar då befintliga blåst ner och skadats en gång. Drogs då med extra lång skruv, men sitter nog inte så väl ändå, inte så mycket färskt trä att dra i... Tillåter väder och barn kanske de nya kommer upp i helgen.
Bosch GBR 15, ser ut att vara för du är inne på, med bygelhandtag.S scim skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.bosch-professional.com/se/sv/products/gbr-15-cag-0601776001
Handtaget var inte direkt billigt.mexitegel skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tänk på att kolla olika butiker. Slipmaskinen jag köpte saknade dammsugaruttaget och det var också dyrt. Googling gav inte mycket men efter en stund hittade jag en länk till Proshop i Tyskland, kollade då svenska Proshop och hittade uttaget för dryga 350:- Fortfarande dyrt men billigare än alternativen.
Idag blev det bl.a den här klenoden. Troligen i behov av lite kärlek, men den kunde jag inte gå ifrån då jag besökte en go gubbe som sålde av diverse saker.
Väskan är i behov av tillbehör, så nu börjar jakten!
Väskan är i behov av tillbehör, så nu börjar jakten!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ledsen för sent svar, hade missat. Tror inte du villl ha den, den har nämligen egenheten att slå på sig själv om den ligger ihop med andra grejor. Det har gjort att batteriet allltid varit slut när jag behövt denjonmo skrev:
Tror 210-modellen kan vara bättre då den har on/off på funktionsväljaren (som Fluke mfl har).


