P P-son83 skrev:
Också letat utan lycka, under 10k iallafall, som känna seriöst

Du menar att man skulle få ut 3st faser som inte ligger korrekt till varandra och ge 400v mellan 2 faser
Många motorer går att köra på trefas 230v eller trefas 400v. En konverter från 1fas 230v till trefas 230v är ganska vanligt och smidigt.

P P-son83 skrev:
Också letat utan lycka, under 10k iallafall, som känna seriöst

Du menar att man skulle få ut 3st faser som inte ligger korrekt till varandra och ge 400v mellan 2 faser
Köpte en på Aliexpress för 700kr..

Blivit mycket sprayande på sistone och mera på kommande känns det som. Så jag skaffar en spruta av lite bättre kvalité än biltema och dylikt. A.N.I. F160 är en budgetspruta den också, men i en annan klass.

Får bra recensioner av gunman på youtube som är proffslackerare. Det var denna eller en Devilbiss FLG5 och jag gick på denna för den har större "fan", spraymönstret är bredare alltså. 1.3mm munstycke.

ANI-F160-Silver-spraygun.jpg

• Gilla
frollic123 och 9 till
  • Laddar…
Fått en förskottspresent från min fru. Glad 45-årsdag om ett par dagar.
En Nilfisk våt- och torrdammsugare på ett mönstrat golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Patrik440 och 13 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
[bild]
Hoppas den håller bättre än min :(

• Gilla
  • Ledsen
Henningelvis och 1 till
  • Laddar…
Jag vet inte riktigt hur man definierar köp, men saker har bytt ägare, gubbar har baxat, Ukraina har fått pengar och här hemma står en svarv. En fru är väldigt glad att slippa ha en svarv i vägen och en annan fru är minst lika glad över att hon fått en svarv.
En äldre, begagnad svarv med synliga slitage och rost, står på en asfalterad yta utomhus.
Skapa konto

Skylt på en svarv från Robert Widfeldts Mekaniska Verkstad, Solberga med maskintyp och specifikationer.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Dan_Johansson och 17 till
  • Laddar…
Rickard.
Var inte helt säker på att detta skulle ske när jag flyttade in i garaget men nu står min första (semi)stationära snickerimaskin här. Eftersom mina projekt oftast är små hoppas jag denna passar, kostade lite mindre än ett enda blad till storebror som skymtas bakom och sågar rakt så jag tror det blir bra. Såklart lite småfix men inget oöverkomlig.
Semi-stationär bandsåg märkt INCA i ett garageverkstad med sågat träemne och annan maskin i bakgrunden.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
[bild]
Jag har en sån också som hållit i över 10 år. Nog har den tappat lite sugkraft men funkar bra. Tycker bara att slangen är för trång, får inte upp halvstora saker ens men det är ju lika trångt på andra grovisar.

Hep Hep skrev:
Jag vet inte riktigt hur man definierar köp, men saker har bytt ägare, gubbar har baxat, Ukraina har fått pengar och här hemma står en svarv. En fru är väldigt glad att slippa ha en svarv i vägen och en annan fru är minst lika glad över att hon fått en svarv.
[bild]
[bild]
Vackert!
En tvätt-svarv jue ;)

• Gilla
Hep
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
[bild]
[bild]
Inte för att det behövdes flera gubbar samtidigt för baxandet, Hep och jag turades om att baxa och att heja på, men det är alltid trevligt att träffa en BH-själsfrände :D
Och fantastiskt skönt att veta att svarven kommit till ett kärleksfullt hem och nu kommer få den omvårdnad den förtjänar! Och att jag nu kan ta nästa steg i mitt verkstads-tetris. Person baxar en gammal stor svarv på en vagn i en trädgård.
Skapa konto
En gammal svarv säkrad med spännband på en släpvagn, redo för transport.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
BlueX och 8 till
  • Laddar…
LoweW
Hittade ett rostigt & slött yxhuvud från Wetterlings i trädgårdsboden så självklart behövs det återställas genast :geek:

• Nytt yxskaft och monteringsdetaljer på ett träbord, redo för renovering av ett yxhuvud.
    Skapa konto
  • Verktygsdelar på arbetsbänk: Kölrundel och hylsa, troligen använda för yxreparation.
    Skapa konto
  • Gilla
BengtH och 3 till
  • Laddar…
LoweW LoweW skrev:
Hittade ett rostigt & slött yxhuvud från Wetterlings i trädgårdsboden så självklart behövs det återställas genast :geek:
Ledsen att behöva säga det men det där är en kil av trä, inte ett yxhuvud;)

• Gilla
  • Haha
kingen101 och 16 till
  • Laddar…
Den gamla regelsökaren från tidigt 80-tal (Made in Hong Kong) har varit en trotjänare, men nu har jag ett projekt som den inte hanterar. En GMS120 blev en prisvärd uppgradering.

/en blådåres bekännelser

En Bosch GMS120 väggscanner vid sidan av en äldre grå stud detector på ett träbord.
Skapa konto

• Gilla
Porsibygg och 7 till
  • Laddar…
Pressen blev för stor. Jag kunde inte stå emot. En Eurobeton T400 för trepunkten med hydraulisk tipp blev dagens inköp.

Första projektet är en liten entretrappa.

• Grön Eurobeton T400 cementblandare för trepunktsfäste med slitage, placerad i ett släp.
    Skapa konto
  • Gilla
BlueX och 5 till
  • Laddar…
A
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Den gamla regelsökaren från tidigt 80-tal (Made in Hong Kong) har varit en trotjänare, men nu har jag ett projekt som den inte hanterar. En GMS120 blev en prisvärd uppgradering.

/en blådåres bekännelser
Skulle vara intressant att höra hur bra de där egentligen fungerar, jag har en stanley för en hundring på Jula som funkar något så när men är långt ifrån exakt.

• Gilla
Porsibygg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.