Degerlunden Degerlunden skrev:
Är som sagt nybliven ägare så manualen ligger i närheten, än så länge...

Kan det vara detta du har slagit på av misstag?
Tack det låter rätt, det har varit aktiverat på alla sågar vi har på jobbet i alla fall. Men nu vet jag hur man stänger av denna mmärkliga funktion.

• Gilla
Degerlunden
  • Laddar…
Blev en Makita 18v sticksåg prismatchad hos Bauhaus för 1661:-.
Och den gav jag 2500 för för ett år sedan:cry:

Då har den stått sig väl. Bauhaus tar 2384:- utan batteri.
[länk]

Proffsmagasinet kör 25% kampanj på den. Det lyckades jag prismatcha och få ytterligare 12% på. :cool:
Bra jobbat Helge! Procenten! (y)

• Gilla
Degerlunden
  • Laddar…
AXS
Två vattenpass av lite billigare sort.

Person håller två röda vattenpass av märket Milwaukee i handen mot en trägolvbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tycker det är svårt med längder. Men tror dessa två med ett bra 60cm gör att jag klarar mig. Tillsammans med 2m rätskiva.

• Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Satt och klickade runt lite och hittade dessa:

Bosch lasermottagare i kartong och Hultafors måttband, nyligen köpta med prismatchning.
Skapa konto

Köpte lasermottagaren på Hornbach för 784:- (prismatchat mot amazon.se) och måttbandet på Bauhaus för 226:- (prismatchat mot Proffsmagasinet)

Ordinarie pris låg på 1.269:- resp. 349:-
= en liten besparing på 607:-
Trevligt.

Edit:
Tips till er som ska prismatcha mot Amazon.se
Klicka inte ner varan i varukorgen på hemsidan, utan hittar ni en billig vara, ta skärmdump och låt den sen vara tills ni har fått er prismatch.
Hornbach kollar aktuellt pris när dom granskar "beviset" och om man har lagt samma artikel i varukorgen på Amazon för många gånger, eller om någon annan har köpt en likadan, kan priset gå upp innan prismatchen gått igenom.
Amazons algoritmer är lite luriga på så vis.

En annan sak... Fan vad krångligt det är att prismatcha hos Hornbach. MYCKET smidigare hos Bauhaus.

• Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
C Chentin skrev:
En annan sak... Fan vad krångligt det är att prismatcha hos Hornbach. MYCKET smidigare hos Bauhaus.
Men Bauhauset prismatchar väl inte mot Amazonen?
De kräver väl en fysisk butik?

Appendix Appendix skrev:
Men Bauhauset prismatchar väl inte mot Amazonen?
De kräver väl en fysisk butik?
Helt rätt.

T
C Chentin skrev:
Va? Jag klickade hem en vara, betalning via Klarna. Fyllde i ett webbformulär och fick svar dagen efter. Klarnafakturan justerades ytterligare en dag senare. Hur kan det vara mycket enklare på Bauhaus?

T tanaris skrev:
Va? Jag klickade hem en vara, betalning via Klarna. Fyllde i ett webbformulär och fick svar dagen efter. Klarnafakturan justerades ytterligare en dag senare. Hur kan det vara mycket enklare på Bauhaus?
På Bauhaus mailar man ju bara och säger "den var billigare där" och så löser dom det.
På Hornbach måste man fylla i ett (omständligt) formulär för varje produkt, oavsett om man har köpt tre grejer, som samtliga är billigare på ett och samma ställe.

Jag fyllde i tre formulär för tre produkter som jag beställt på nätet (med upphämtning i butik).
Dagen efter fick jag svar att jag var tvungen att göra det i butiken där jag skulle hämta varorna.
Åkte dit direkt. Blev uppmanad att prata med någon "säljare". Gick in och letade. Hittade en till slut.
När hon kollade så hade priset gått upp på en produkt = ingen prismatch.

På Bauhaus går man bara till "reklamationer och byten" så hjälper dom en direkt.

Därav min åsikt att BH är smidigare.

T
C Chentin skrev:
På Bauhaus mailar man ju bara och säger "den var billigare där" och så löser dom det.
På Hornbach måste man fylla i ett (omständligt) formulär för varje produkt, oavsett om man har köpt tre grejer, som samtliga är billigare på ett och samma ställe.

Jag fyllde i tre formulär för tre produkter som jag beställt på nätet (med upphämtning i butik).
Dagen efter fick jag svar att jag var tvungen att göra det i butiken där jag skulle hämta varorna.
Åkte dit direkt. Blev uppmanad att prata med någon "säljare". Gick in och letade. Hittade en till slut.
När hon kollade så hade priset gått upp på en produkt = ingen prismatch.

På Bauhaus går man bara till "reklamationer och byten" så hjälper dom en direkt.

Därav min åsikt att BH är smidigare.
Ok, jag har inte testat att maila Bauhaus. Att göra det på plats har inte varit supersmidigt direkt, dels är det alltid kö och dels har de nekat ett par gånger varpå jag behövt åka hem, skriva ut en massa "bevismaterial" och sen åka tillbaka. Så det är väl lite olika från gång till gång.

(Egentligen är det rätt meningslöst att prismatcha mot amazon för att spara några hundringar, man kan ju lika gärna prylarna där och få dem levererade till dörren. Men är det dyrare grejer eller om man har bråttom kan det förstås värt besväret.)

Och för att återgå till trådens ämne, så köpte jag precis en prismatchad sån här :)

Bild på ett batteridrivet multiverktyg Bosch GOP 18 V-28 utan batteri, med pris och produktinformation.

• Gilla
boschkenta
  • Laddar…
Kanske inget verktyg, men jag plockade upp denna goding idag.
Polaris Trail Boss 250 av okänd årsmodell.
Blir perfekt pilsneråk i stugan efter lite reparationer.

Polaris Trail Boss 250 fyrhjuling på släpvagn framför svart trähus, säkrad med spännband.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Hultafors snabbtving/enhandstving/ratchet clamp. Är den helt värdelös eller är jag mindre begåvad?

Jag tänkte mig funktion som en sån här:
Svetsklämma som visas på en webbplats med sökfält och navigationsmeny.
Skapa konto

• Haha
El-Löken66
  • Laddar…
nivv nivv skrev:
Hultafors snabbtving/enhandstving/ratchet clamp. Är den helt värdelös eller är jag mindre begåvad?

[video]

Jag tänkte mig funktion som en sån här:
[bild]
Prova att vålda ihop dem lite till.
Trycker du längst ut på handtagen och får ett sista klick tills det verkligen inte går mer, så brukar det hålla, men det är också vad man måste göra för att dom ska gå att använda. Oklart om det är tänkt att vara så.

C Chentin skrev:
Prova att vålda ihop dem lite till.
Trycker du längst ut på handtagen och får ett sista klick tills det verkligen inte går mer, så brukar det hålla, men det är också vad man måste göra för att dom ska gå att använda. Oklart om det är tänkt att vara så.
Om man tar i med båda händerna går det hjälpligt, men då försvinner ju fördelen med enhandsgreppet :D Tänkte att man kunde haft en sån här istället för kreg-tången till pocket hole-jiggen men det var nog ett felköp

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.