Blå förpackning med vit text "pintos", innehållandes vita spikar, framför ett vitt bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

?
 
  • Gilla
j.erkers
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
[bild]
?
:sick:
Jag har, för länge sedan, både skruvat och handspikat lister, foder och socklar och det finns nog inga fördelar framför att skjuta fast med pistol.
 
Redigerat:
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
[bild]
?
Det är så trist att ha en hand över med spikpistol :crysmile:;)
 
  • Gilla
Simbasand
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
det finns nog inga fördelar framför att skjuta fast med pistol.
Det skulle väl möjligen vara om man saknar pistol. ;)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det skulle väl möjligen vara om man saknar pistol. ;)
Fast då tycker jag man har prioriterat fel, både med tid och resultat ;)
 
  • Gilla
Simbasand
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Fast då tycker jag man har prioriterat fel, både med tid och resultat ;)
Inser raskt att jag villhöver beväpna mig. Vad säger du @mexitegel, gruppinköp? :crysmile:
 
Alfredo Alfredo skrev:
Inser raskt att jag villhöver beväpna mig. Vad säger du @mexitegel, gruppinköp? :crysmile:
Men allvarligt talat, en liten billig kompressor och billigaste dyckertpistol ger långt bättre resultat och betydligt snabbare än hammare och spik. Jag satte ca 15 000 dyckert med en Cocraft, den funkar lika bra idag även om jag inte längre använder den då det finns betydligt bättre maskiner :)
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Jag satte ca 15 000 dyckert med en Cocraft
Du behöver skaffa en hobby....



:D
 
  • Gilla
  • Haha
boschkenta och 4 till
  • Laddar…
P
nanowire nanowire skrev:
Men allvarligt talat, en liten billig kompressor och billigaste dyckertpistol ger långt bättre resultat och betydligt snabbare än hammare och spik. Jag satte ca 15 000 dyckert med en Cocraft, den funkar lika bra idag även om jag inte längre använder den då det finns betydligt bättre maskiner :)
Har kvar min Biltema från -06, funkar perfastofilus. Köpte en senco, men den gick sönder första dagen:rolleyes:
 
Frustrator Frustrator skrev:
Du behöver skaffa en hobby....



:D
Överdrev kanske, var ca två och en halv förpackning så ca 12 500 :p
Vem har tid med hobby, hänger ju här varje ledig stund. Du vet hur det är ;)
 
nanowire nanowire skrev:
Överdrev kanske, var ca två och en halv förpackning så ca 12 500 :p
Vem har tid med hobby, hänger ju här varje ledig stund. Du vet hur det är ;)
Nä alltså, jag är inte här hela tiden.. faktiskt kollar jag blocket ibland med..
 
  • Gilla
  • Wow
Ickedickedoa och 3 till
  • Laddar…
mowatom skrev:
Har kvar min Biltema från -06, funkar perfastofilus. Köpte en senco, men den gick sönder första dagen:rolleyes:
Så kan det gå ibland. Men om den går sönder är den nog bortom räddning. Senco däremot har jag lagat ett par och särskilt de mer påkostade modellerna har riktigt bra byggkvalitet.
 
Jag gillar också maskiner men...

Hyresvärden (privat) hade renoverat delar av lägenheten men det fanns en list på två meter kvar som av någon anledning inte hade satts upp. Han ringer på en dag och går in med sin kompressor och spikpistol, kopplar in allt och skjuter en handfull spikar, packar ihop allt och går därifrån.

Någon måtta måste det väl ändå finnas? Jag undrar om han kanske tog med den bara för att bevisa för frugan att den faktiskt kom till användning...
 
  • Haha
Fotografen
  • Laddar…
@Trunk jag har då inte ens vanliga dyckert hemma... så jag har gjort likadant! (bortsett från att kompressorn är för stor för att bära med sig)
 
P
nanowire nanowire skrev:
Så kan det gå ibland. Men om den går sönder är den nog bortom räddning. Senco däremot har jag lagat ett par och särskilt de mer påkostade modellerna har riktigt bra byggkvalitet.
Visst är det så. Ja, det var ingen lyxpicka från senco jag köpte utan ngn budgetvariant.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.