3 945 342 läst ·
18 619 svar
3945k läst
18,6k svar
Dagens verktygsinköp!
Tyckte synd om mig själv efter helgens SPA weekend på Danderyds Sjukhus (rekommenderar inte, dålig underhållning, tråkig mat och hårdhänta behandlingar men och andra sidan har jag varken gallsten eller gallblåsa numera, ej heller Covid-19) så det blev en ”slagborrmaskin” för 2000:- från Hornbach.
Visserligen kunde jag beställt en ”slagnyckel” från Amazon för dryga 1800:- men behöver i helgen. Verkar som att Hornbach kör med samma AI för översättning. Men, med detta sagt, Hornbach har plockat in Makita i verktygssortimentet. Priserna verkar OK på det lilla jag tittade på.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Visserligen kunde jag beställt en ”slagnyckel” från Amazon för dryga 1800:- men behöver i helgen. Verkar som att Hornbach kör med samma AI för översättning. Men, med detta sagt, Hornbach har plockat in Makita i verktygssortimentet. Priserna verkar OK på det lilla jag tittade på.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Modellen 2000 kom just 1960 men du har en senare, ser ganska precis ut som en sån ”smörjfri” Centennial som kom 1972, se http://www.husqvarnaviking.com/sv-SE/Aboutjohel572 skrev:
/U
Inte köpt idag, men hemkommen idag!
En kombinationsvinkel.
Plockade isär o putsade upp stållinjalen och mässingen lite grann, sen bort med färgen och tejpade!
Får måla imorgon, lite blåsigt idag, tanken är matt svart.
Någon som vet var man hittar en lös libell, 7-8 mm i diameter.
Lyckades förstöra den som satt i
Inte för att jag tror att man använder den supermycket, men vill gärna ha den komplett!
En kombinationsvinkel.
Plockade isär o putsade upp stållinjalen och mässingen lite grann, sen bort med färgen och tejpade!
Får måla imorgon, lite blåsigt idag, tanken är matt svart.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Någon som vet var man hittar en lös libell, 7-8 mm i diameter.
Lyckades förstöra den som satt i
Inte för att jag tror att man använder den supermycket, men vill gärna ha den komplett!
Hobbyelektriker
· E
· 15 368 inlägg
Jo funderade på det, dock tänkte jag limpistol. Den som va 7,5 är bara ytterst lite för stor, vrider man in den kommer den in till 90%, så kanske möjligt att borra upp hålet något o sen limma fast.Alfredo skrev:
Den som va 6 mm va så liten så det blir extremt pilligt att få in och på plats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygstokig
· Halland
· 8 311 inlägg
Fick precis en leverans med lite smått och gott. Bland annat en rulle med självhäftande kardborrde för att kunna göra en sliprondell att montera på svarven. Spillet av kardborren som blir tänkte jag använda till att göra en slipkloss eller två som matchar slipnäten. Eventuellt med möjlighet att koppla på dammsugare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grattis till en bra svets och batteriladdare. Har en liknande utan laddare, T165, som jag köpte i början av 80-talet. Har fungerat utan problem hela tiden, har svetsat mycket med den. Enda nackdelen är att det är en växelströmmare, det gäller och ha rätt pinnar till den.Frustrator skrev:

