3 820 515 läst ·
18 067 svar
3821k läst
18,1k svar
Dagens verktygsinköp!
Jag vill inte förstöra stämningen men vore det inte bättra med tormek ist?T tanaris skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 10 104 inlägg
Dic
Ska nog duga åt mig
https://www.dictum.com/en/dictum-pl...tock_EN&utm_medium=E-Mail&utm_campaign=703434
Dictum är märket. Deras entry level hyvlar.I ivp skrev:
Ska nog duga åt mig
https://www.dictum.com/en/dictum-pl...tock_EN&utm_medium=E-Mail&utm_campaign=703434
De ser fina ut, btw har du (eller någon annan för den delen) koll på hur man tar bort gojset som de tydligen är inkletade med från fabrik. Såg någon video för ett tag sen (tror det var Rob Cosman). Där pratar de om "mineral spirits", är det lacknafta som avses? Känns väldigt offensivt...R Robin Wahlman skrev:
White spirit är ju som du säger lacknafta och det kan jag tänka mig kan användas om man har satt på någon form av vax för att förhindra korrosion på tänderna men bosch-bladen har ingen beläggning och det framgår heller inte något annat än att man kan tuta och köra i den medföljande instruktionen. Blev lite skillnad mot för klyvsågens original 24T(80T snittet till vänster, 24T till höger)-->I ivp skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter att ha klantat sig när man kapade vinkeljärn blev det att köpa en ny klinga. Det sved kan jag säga även om det var betydligt bättre priser i Tyskland.
Är det förresten någon som vet någon firma som kan reparera hårdmetallklingor? Dvs löda på nya tänder och slipa om.
Logga in
Skapa konto
Är det förresten någon som vet någon firma som kan reparera hårdmetallklingor? Dvs löda på nya tänder och slipa om.
Inte ny, men ny för mig. Fyndade (?) en kraftig bågfil på kupan idag för 40 kr. 800 gr väger den. Ngn som känner igen märket? Årtal?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Självbyggare
· Stockholm
· 10 104 inlägg
Fick hem lite roligt.
Bosch ”dremel”, har velat ha en trådlös och hade redan batterier. €82 i kartong, fick till o med lite kapskivor med.
Letade efter en mallfräs men en av bra kvalite hade kostat lika mycket som hela satsen kostade av Bosch Professional, lite chansning då jag inte vet kvaliten. Dock så ger den ett väldigt gott intryck före test. Hela satsen kostar just nu ca €56.
Båda köpta på Amazon.de
Bosch ”dremel”, har velat ha en trådlös och hade redan batterier. €82 i kartong, fick till o med lite kapskivor med.
Letade efter en mallfräs men en av bra kvalite hade kostat lika mycket som hela satsen kostade av Bosch Professional, lite chansning då jag inte vet kvaliten. Dock så ger den ett väldigt gott intryck före test. Hela satsen kostar just nu ca €56.
Båda köpta på Amazon.de
Logga in
Skapa konto