Stickan56
DennisCA DennisCA skrev:
Jo det var en såndär lampa som Stickan visar men 50€ för den tycker jag är ganska mycket. Min svarv kom med en sån. Jag har också flera 70 tals skrivbordslampor jag köpt för 10-15 euro styck vid diverse maskiner.
Dessa typer av lampor år populära hos inredare och då kan du få betala 100 - 200€ på auktion i sverige.

Stickan

DennisCA DennisCA skrev:
Jo det var en såndär lampa som Stickan visar men 50€ för den tycker jag är ganska mycket. Min svarv kom med en sån. Jag har också flera 70 tals skrivbordslampor jag köpt för 10-15 euro styck vid diverse maskiner.
Ja 50€ är ju en del för en gammal lampa. Men jag brukar ta tanken två steg till:
Vad kostar en ny och vad har den då för kvalitet.

Jag tänker jag kan hitta den (eller motsvarande kvalité) för 10-15 och har redan gjort det, så jag lämnar det där till andra som vill lägga ut den sortens pengar.

Räknas skor som verktyg? Nästan.

tror jag haft mina Sievi i 15år ungefär, nya ser likadana ut och kostar 2000spänn. Rätt ok med tanke på hur de håller.

på mina gamla hade innehållet i sulan under hälen fallit bort och pga spikskyddet gick det inte att byta sula hos lokala skogubben.

En gammal sliten Sievi-arbetssko bredvid en ny Sievi-arbetssko på ett stengolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
galento
Har också Sievi arbetsskor och vinterkängor (y)
Bra kvalité som håller länge :)

• Gilla
ceson och 3 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Nu blir det snart ett jäkla drag.
Det fick bli från amazon.de då jag inte hade lust att betala det dubbla för vad som ser ut att vara exakt samma? [länk][bild]
Var hittade du den på amazon?

nanowire nanowire skrev:
Det fick bli från amazon.de då jag inte hade lust att betala det dubbla för vad som ser ut att vara exakt samma? [länk][bild]
Man blir ju lite nyfiken på hur de fungerar? Vad har man dem till i skogen?

johel572 johel572 skrev:
dra fälld stock, eller spänna träd för att hjälpa dom falla rätt om det är en känslig fällning

nanowire nanowire skrev:
Återkom gärna med en recension när du hunnit testa den. Vore intressant att veta om den verkligen är så smidig som den verkar att arbeta med!

MathiasS MathiasS skrev:
Räknas skor som verktyg? Nästan.

tror jag haft mina Sievi i 15år ungefär, nya ser likadana ut och kostar 2000spänn. Rätt ok med tanke på hur de håller.

på mina gamla hade innehållet i sulan under hälen fallit bort och pga spikskyddet gick det inte att byta sula hos lokala skogubben.

[bild]
Noterar att dina fötter måste ha vuxit enormt under de 15 åren. :giggle:

• Haha
2
  • Laddar…
johel572 johel572 skrev:
Jag tänkte använda som hjälp för att flytta en timmerlada, dra stock i skogen och annars ha den i snöskotern (inte för att jag någonsin kör fast så klart.. :seenoevil: )

N nevinator skrev:
Återkom gärna med en recension när du hunnit testa den. Vore intressant att veta om den verkligen är så smidig som den verkar att arbeta med!
Det kan jag göra men det dröjer nog ett tag. Den känns gedigen och välgjord vilket iaf lovar gott.

Immobil Immobil skrev:
Noterar att dina fötter måste ha vuxit enormt under de 15 åren. :giggle:
Ja fan, från 36 till 52or. Fast det är faktiskt samma storlek och pjucken är lika långa.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.