Stickan56
P pleqtiz skrev:
kolla man på specsen så är det lite skillnad

[länk]
[länk]
Hade du tänkt berätta vad skillnaden är?

Stickan
 
De första skillnaden är att en heter WSP och den andra wwp...
 
  • Haha
  • Gilla
beqen och 3 till
  • Laddar…
A andersda skrev:
De första skillnaden är att en heter WSP och den andra wwp...
go on...
 
  • Gilla
andersda och 1 till
  • Laddar…
P
WSP har högre upplösning 180x360 dpi.. WVP har 180x180 DPI

Pappershantering är 8m på WSP och på Wvp är de 999m
sensor Pixelkorrigering har fler "värden" på WSP än på WVP, de får ni själva kolla upp för de va så mycke där..

WSP klarar bandtyp HSe/HGe/TZe medans WVP klarar HSE/TZe
även antal stilar skiljer mellan dom WSP 10 stilar och WVP 9 stilar

Har säkert missat nåt men.. för gemene man så räcker WSP
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Dan_Johansson och 3 till
  • Laddar…
G
P pleqtiz skrev:
WSP har högre upplösning 180x360 dpi.. WVP har 180x180 DPI

Pappershantering är 8m på WSP och på Wvp är de 999m
sensor Pixelkorrigering har fler "värden" på WSP än på WVP, de får ni själva kolla upp för de va så mycke där..

WSP klarar bandtyp HSe/HGe/TZe medans WVP klarar HSE/TZe
även antal stilar skiljer mellan dom WSP 10 stilar och WVP 9 stilar

Har säkert missat nåt men.. för gemene man så räcker WSP
Så WSP:n är bättre på allt, förutom längden på banden, med andra ord.. :D
 
  • Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
Tre Bahco-etiketter ligger på ett dator tangentbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
richardtenggren
Finns det för riktiga verktyg så som Facom, Gedore, stahlwille, snap-on också? ;)

Har bara lekt i 3 min med min än så länge :)
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Finns det för riktiga verktyg så som Facom, Gedore, stahlwille, snap-on också? ;)

Har bara lekt i 3 min med min än så länge :)
ritade själv... så det finns alla möjligheter :)
 
richardtenggren
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
ritade själv... så det finns alla möjligheter :)
Snyggt i alla fall, via datorn? Vi får göra ett bibliotek här på forumet ;)
Har du hunnit testa med krympslang?
 
250 kg bax idag här hemma. Så nu har pelarborrmaskinen fått en värdig granne i form av vertikalbandsåg för stål.
Det är en 2004 års modell, brandad som Luna. Går tyst och fint så inte så mycket att pyssla med förhoppningsvis. Återstår att gjuta en sula till den framöver, eventuellt.
Vertikalbandsåg för stål märkt Luna från 2004 placerad i verkstad, monterad på träpall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
jac och 6 till
  • Laddar…
Stickan56
Alltgår Alltgår skrev:
250 kg bax idag här hemma. Så nu har pelarborrmaskinen fått en värdig granne i form av vertikalbandsåg för stål.
Det är en 2004 års modell, brandad som Luna. Går tyst och fint så inte så mycket att pyssla med förhoppningsvis. Återstår att gjuta en sula till den framöver, eventuellt.
[bild]
Och med svets också.
Grattis!

Stickan
 
Stickan56 Stickan56 skrev:
Och med svets också.
Grattis!

Stickan
Ja det är ju en bonus. Men kommer nog mest köpa färdiga blad, är ju ruskigt billigt från UK. Har dock ett jäkla bry med att hitta 14-18 tpi bimetal i mindre än 13 mm bredd. Vill helst ha 6 mm...
 
ceson ceson skrev:
Kan detta vara något? Iofs. inte England :)
Tack, det där får jag kolla upp!
 
Alltgår Alltgår skrev:
Ja det är ju en bonus. Men kommer nog mest köpa färdiga blad, är ju ruskigt billigt från UK. Har dock ett jäkla bry med att hitta 14-18 tpi bimetal i mindre än 13 mm bredd. Vill helst ha 6 mm...
Kolla med http://www.bandsagblad.se/
 
  • Gilla
Alltgår
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.