mowatom skrev:
Bestämde mig igår för att slå till på det som jag längtat länge efter. Jag har verkligen saknat massivträ, doften av nyhyvlat mm. Det är nog ca 10 år sedan jag hyvlade sist, 30 år sedan jag lärde mig att tillverka fönster. Det sistnämnda har jag i princip inget kvar i skallen av, så bara börja om på nytt. Men själva möbelsnickeribiten finns kvar, och ska bli riktigt roligt att få återinföra massivträ igen:) Nu blev det lite större investering än vad jag tänkt, men den fanns för omg leverans och det är snart semester, så då har man 4-5 veckor på sig att friska upp minnet igen. Ohyggligt nyfiken på det här med spiralkutter![bild]
Det är ”fult” att prata om pengar..... men vad går en såndär köksassistent på?

• Gilla
Klaugust
  • Laddar…
D Daaaaaniel skrev:
Om jag får tillåta mig en gissning så skulle jag säga minst 100K.

A
D Daaaaaniel skrev:
Det vete fan om det är, tycker inte folk gör ngt annat nuförtiden. Ca 100kkr ink frakt från Hamburg. Det är en showroommaskin så nga kronor ner blir det ju, plus att den som sagt fanns för omg lev. Annars är det slutet på september pga covid-19.

• Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Inget stort inköp och köptes inte idag men däremot anlände den idag:D. Första köpet hos denna butik och det fungerade bra. Billigare frakt än hos proffsmagasinet så därav blev det bättre pris här.

Skärmdump av en webbshop med en Milwaukee skruvnyckel och prislista för olika storlekar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Lilla fräsen kom idag. Lyckades efter lite ompysslande få in den i samma låda som lilldragan

• Öppen verktygslåda innehållande en handöverfräs och en borrskruvdragare från Bosch, ordnade nätt bredvid varandra.
    Skapa konto
  • Gilla
Appendix och 16 till
  • Laddar…
En liten men bra dragare. Festool skruvdragare med batterier, laddare och tillbehör framför förvaringslåda.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 5 till
  • Laddar…
Kan hända att jag råkade impulsköpa en DTD153z igår, som komplement till min DTS141.

Jag var egentligen sugen på en 171:a eller 154:a men eftersom jag enbart kommer använda den när DTS:en inte orkar fick det räcka med en enklare.
Känns dessutom bra att gynna den lokala Makita-återförsäljaren.

Ska inviga den idag tänkte jag, med att skruva 8,2x160 mm konstruktionsskruv.

Två Makita slagskruvdragare på ett golv, DTD153z och DTS141, redo för ett byggprojekt.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
F FRS05 skrev:
Inget stort inköp och köptes inte idag men däremot anlände den idag:D. Första köpet hos denna butik och det fungerade bra. Billigare frakt än hos proffsmagasinet så därav blev det bättre pris här.

[bild]
Både Verktygsproffsen och Proffsmagasinet ägs sedan ett par år tillbaka av Ahlsell.

Blev ett släp, trött på att behöva planera om jag ska låna släp gratis eller sticka till närmsta mack med riktigt dåligt utbud på helger om jag ska betala.
Ett Brenderup d1000, rent nytt galler och fick dubbdäck på köpet då den första snubben jag pratade med på stället jag köpte det på sa fel pris. Nytt Brenderup D1000 släpvagn med galler kopplat till en vit bil, parkerat på grusunderlag.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 6 till
  • Laddar…
A
Blev en Metabo klyv(ts254),helt ok,gillar trolley funktionen:) smidigt. Metabo TS 254 bordsåg med trolleyfunktion och utfällda stödben.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
L lundo27 skrev:
Både Verktygsproffsen och Proffsmagasinet ägs sedan ett par år tillbaka av Ahlsell.
Tack, det visste jag inte. Trist att det blir större och större firmor inom e-handel och att så många lockas till att sälja av sina bolag. På långt sikt tror jag inte det är bra.

Jaså det är därför man ibland ser ett pris i reklamen, ett på sidan och ett annat på själva produkten. Alltid undrat nåväl, det förklarar ju saken Ahlsell... Det enda jag köpt på PM är Bosch blåsare är man gick med ett 18V 6Ah batteri på köpet för 900:-.

Igår köptes en Wagner tapetångare och en Wolfcraft patronpicka. Det bar emot att betala fullpris på Bauhaus. I jakten på prisgaranti för att rädda självkänslan såg jag att man kan få Makita 5143r för 7500:- om man matchar mot PM och det känns överkomligt!

Så kom då dagen då jag skaffade mig min första spånhyvel. Ett par bits fick också följa med för att ersätta dess utslitna föregångare.
Ny spånhyvel och en förpackning ersättningsborrar på ett träbord.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Blandad kompott, hjälpt svärmor röja/få ordning i garaget.
Nya verktyg i ett organiserat garage, inkluderar en Metabo-elverktygslåda och en Athena kartong för Zündapp-delar.
Skapa konto

Första Metabo verktyget för min del, ska bli kul att prova.
Athena kartongen innehåller en 70cc cylinder passande Zündapp. :love:

• Gilla
lundo27 och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.