3 823 068 läst ·
18 081 svar
3823k läst
18,1k svar
Dagens verktygsinköp!
Det är ”fult” att prata om pengar..... men vad går en såndär köksassistent på?mowatom skrev:Bestämde mig igår för att slå till på det som jag längtat länge efter. Jag har verkligen saknat massivträ, doften av nyhyvlat mm. Det är nog ca 10 år sedan jag hyvlade sist, 30 år sedan jag lärde mig att tillverka fönster. Det sistnämnda har jag i princip inget kvar i skallen av, så bara börja om på nytt. Men själva möbelsnickeribiten finns kvar, och ska bli riktigt roligt att få återinföra massivträ igenNu blev det lite större investering än vad jag tänkt, men den fanns för omg leverans och det är snart semester, så då har man 4-5 veckor på sig att friska upp minnet igen. Ohyggligt nyfiken på det här med spiralkutter![bild]
Det vete fan om det är, tycker inte folk gör ngt annat nuförtiden. Ca 100kkr ink frakt från Hamburg. Det är en showroommaskin så nga kronor ner blir det ju, plus att den som sagt fanns för omg lev. Annars är det slutet på september pga covid-19.D Daaaaaniel skrev:
Kan hända att jag råkade impulsköpa en DTD153z igår, som komplement till min DTS141.
Jag var egentligen sugen på en 171:a eller 154:a men eftersom jag enbart kommer använda den när DTS:en inte orkar fick det räcka med en enklare.
Känns dessutom bra att gynna den lokala Makita-återförsäljaren.
Ska inviga den idag tänkte jag, med att skruva 8,2x160 mm konstruktionsskruv.
Jag var egentligen sugen på en 171:a eller 154:a men eftersom jag enbart kommer använda den när DTS:en inte orkar fick det räcka med en enklare.
Känns dessutom bra att gynna den lokala Makita-återförsäljaren.
Ska inviga den idag tänkte jag, med att skruva 8,2x160 mm konstruktionsskruv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Veckans fyllda släpvagn!
https://www.byggahus.se/forum/threads/stigens-verkstadstrad.356466/page-16#post-3698789
https://www.byggahus.se/forum/threads/stigens-verkstadstrad.356466/page-16#post-3698789
Både Verktygsproffsen och Proffsmagasinet ägs sedan ett par år tillbaka av Ahlsell.F FRS05 skrev:
Blev ett släp, trött på att behöva planera om jag ska låna släp gratis eller sticka till närmsta mack med riktigt dåligt utbud på helger om jag ska betala.
Ett Brenderup d1000, rent nytt galler och fick dubbdäck på köpet då den första snubben jag pratade med på stället jag köpte det på sa fel pris.
Ett Brenderup d1000, rent nytt galler och fick dubbdäck på köpet då den första snubben jag pratade med på stället jag köpte det på sa fel pris.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jaså det är därför man ibland ser ett pris i reklamen, ett på sidan och ett annat på själva produkten. Alltid undrat nåväl, det förklarar ju saken Ahlsell... Det enda jag köpt på PM är Bosch blåsare är man gick med ett 18V 6Ah batteri på köpet för 900:-.
Igår köptes en Wagner tapetångare och en Wolfcraft patronpicka. Det bar emot att betala fullpris på Bauhaus. I jakten på prisgaranti för att rädda självkänslan såg jag att man kan få Makita 5143r för 7500:- om man matchar mot PM och det känns överkomligt!
Igår köptes en Wagner tapetångare och en Wolfcraft patronpicka. Det bar emot att betala fullpris på Bauhaus. I jakten på prisgaranti för att rädda självkänslan såg jag att man kan få Makita 5143r för 7500:- om man matchar mot PM och det känns överkomligt!