Grilltång och stekspade från Weber på kvitto med Toolabs logotyp, förpackningar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dagens "verktyg" blev dessa redskap till grillen.
Alltid lika trevligt att besöka Toolab och deras butik i Västra Frölunda 😃

• Gilla
boschkenta och 1 till
  • Laddar…
Ola C skrev:
Ok jag förstår. Men med ex en hålkälsfräs, går det att få till hyfsat jämna 3D former som ex urgröpningen på en stolsits med "sadelform"? Typ [länk] (gräslig sits men bra för att illustrera)
Det borde ju inte vara ngt problem tycker man. Det kommer ta sin lilla tid och man kan inte använda speciellt stora frässtål. 80mm Z-travel tror jag oxen har så ingen djupare än 80mm.

Har i snart 20 år gått och suktat efter en rikt/plan hyvel. Idag blev jag färdig att handla en. Ska ge den lite översyn men den funkar fint som det är.
En rikt/plan hyvel av märket Scheppach i ett verkstadsutrymme med diverse verktyg och byggmaterial i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
nanowire och 5 till
  • Laddar…
FredrikR skrev:
Usch.. eller nåt, jag surfade in på ToolStop.co.uk efter att läst Chrissofswedens inlägg ovan... :o
Time will tell. ;)
Och köpte Makita? ? :wow:

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
ceson skrev:
Och köpte Makita? ? :wow:
Hehe njae...:cool:
En L-boxx innehåller paketet iaf.

• Gilla
Skooda och 1 till
  • Laddar…
Dagens inköp/leverans är våning tre med inbyggd trapp. Och eftersom jag är säkerheten själv så köpte jag även ett komplett fallskyddspaket med lina och sele. Mycket tacksamt när man står högst upp utan räcken och ska lyfta upp en sektion/ram över kanten.
Byggställning vid ett rött hus i skymningen för att nå takets vindskiveplåt.
Skapa konto

Fallskyddspaket med sele, rep, linsträckare och karbinhake för användning vid byggprojekt på hög höjd.
Skapa konto

• Gilla
Öfremora och 4 till
  • Laddar…
Var köpte du fallskyddspaketet? Jag är också lite försiktig på högre höjd numera och letar efter ett bra paket.

-RB- skrev:
Var köpte du fallskyddspaketet? Jag är också lite försiktig på högre höjd numera och letar efter ett bra paket.
Jula hade ett bra märke och pris 1299:-

Tack!

Shopping-spree´n fortsätter... :wow:

Efter 9år, ett garage, åtskilliga m2 altan/trall samt vad som känns som kilometer med lister och utan att ägna mig åt 1sekunds kärlek åt GCM10SD´ns klinga anser jag mig vara värd en ny klinga...

60T Bosch org. klinga beställd från UK, 404:- ink frakt, märkligt att den ska vara lite mer än dubbelt så dyr i Sverige.. ex. frakt.. :rolleyes:

• Gilla
Skooda och 2 till
  • Laddar…
B
FredrikR skrev:

Efter 9år, ett garage, åtskilliga m2 altan/trall samt vad som känns som kilometer med lister och utan att ägna mig åt 1sekunds kärlek åt GCM10SD´ns klinga anser jag mig vara värd en ny klinga...

60T Bosch org. klinga beställd från UK, 404:- ink frakt, märkligt att den ska vara lite mer än dubbelt så dyr i Sverige.. ex. frakt.. :rolleyes:
Butik? Är också i behov av ny klinga...

Tving från Hard Head på träplanka, med röda och svarta handtag samt etikett.
Skapa konto

Var på Jula och skulle handla lampor.. Kunde inte motstå dessa vid ingången, tyckte de kändes bättre än Bahcos motsvarighet när jag kände på dom i butiken, men hemma känns den inte nå bättre, men kanske inte heller sämre. :)

FredrikR skrev:

Varför inte lämna in på slipning?

DWS774 kändes sådär, blev en Bosch 8" istället. Fick den på prisgaranti på Bauhaus. Byter klinga till Top Precision 60T för lite listkapning nu ikväll..

Bosch kapsåg med Top Precision-klinga för listkapning och extra klingor i arbetsmiljö.
Skapa konto

• Gilla
Härryda2015 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.