3 945 267 läst ·
18 619 svar
3945k läst
18,6k svar
Dagens verktygsinköp!
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Toolab och Sandbergs gör ju reklam för dessa kampanjer just nu.
Har handlat från toolstime.de tidigare då de haft bra priser. Men nu beställde jag en Festool OSC 18 Li då Feinen ”brann” upp igår. Så jag tänkte utnyttja både cashback och batterikampanjen.
Dock så var det smidigare sist man fick batteri inpå, då dessa levererades direkt med maskinerna.
Har handlat från toolstime.de tidigare då de haft bra priser. Men nu beställde jag en Festool OSC 18 Li då Feinen ”brann” upp igår. Så jag tänkte utnyttja både cashback och batterikampanjen.
Dock så var det smidigare sist man fick batteri inpå, då dessa levererades direkt med maskinerna.
Verktygstokig
· Dalsland
· 303 inlägg
Den är begagnad (med kvitto, inget fuffens), men i mycket bra skick. Långa skenan oanvänd, samt parallellanslag och påse. Två batterier men ingen laddare, och tyvärr ingen möjlighet att utnyttja festools kampanj om ett extra batteri. Betalade 7k totalt, vilket väl inte är en superdeal men helt ok.
Låter som en bra deal, är ju top notch maskiner[/QUOTE]
Låter som en bra deal, är ju top notch maskiner[/QUOTE]
Se där, då låter det som ett bra köpG Grief skrev:
Hittade ingen länk nyss, strykmåttet i trä såg jag i butiken Upplandsväsby i helgen.
Jag hittade dessa tyska länkar nu ,
https://www.bauhaus.info/winkelmesser-schieblehren/wisent-streichmass/p/11096910
https://www.bauhaus.info/winkelmesser-schieblehren/wisent-streichmass/p/11096927
Jag hittade dessa tyska länkar nu ,
https://www.bauhaus.info/winkelmesser-schieblehren/wisent-streichmass/p/11096910
https://www.bauhaus.info/winkelmesser-schieblehren/wisent-streichmass/p/11096927
Plötsligt så "fräser" det till!
Hittade en udda AEG fräs på Blocket i början på veckan för 1000:-. Beteckning var AEG OF 2050E och blev så klart lite intresserad. Kraftfulla fräsar kan man ju inte ha för många av!
Denna hade tydligen några år på nacken modellmässigt men skicket var som nytt och dom flesta tillbehören var med och fortfarande i slutna leveransplastpåsar. Som beteckningen visar så är den på 2050W och är stor och 7kg tung. Spännhylsor för 6mm, 8mm och 12mm ingick också.
Kollade snabbt på nätet och den tycktes vara ganska udda som modell och priset utomlands låg priset på ca. 5000:-.-
Så jag köpte den!
Fick den i går och inte blev jag besviken. Verkar oerhört kraftfull och har mjukstart. Spinner som en katt!
Såg på nätet att den hade sålts på engelska marknaden också men då med 1/4" och 1/2" spännhylsor.
Insåg att det skulle vara perfekt att få tag på dessa så alla Kina-fräsarna med 1/2" skaft skulle kunna användas.
Efter lite forskning hittade jag spännhylsorna som reservdelar men priset dämpade snabbt glädjen. Ungefär 1000:-för spännhylsorna!!! Vansinne!!!!!!
Men då dök AliExpress upp! Fräsen tycks vara en ren kopia av en Ryobi fräs ur deras mörkblåa proffsserie med beteckningen Ryobi R-600/RE-600 men med nya AEG färger. Båda märkena ingår ju i samma industrigrupp.
En sats spännhylsor 1/4"och 1/2" kostade 110:- med frakt så det blev givetvis en snabb beställning.
Snabb och snabb, 4-5 veckor, så nu går man åter i väntans tider!
Dag
Hittade en udda AEG fräs på Blocket i början på veckan för 1000:-. Beteckning var AEG OF 2050E och blev så klart lite intresserad. Kraftfulla fräsar kan man ju inte ha för många av!
Denna hade tydligen några år på nacken modellmässigt men skicket var som nytt och dom flesta tillbehören var med och fortfarande i slutna leveransplastpåsar. Som beteckningen visar så är den på 2050W och är stor och 7kg tung. Spännhylsor för 6mm, 8mm och 12mm ingick också.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kollade snabbt på nätet och den tycktes vara ganska udda som modell och priset utomlands låg priset på ca. 5000:-.-
Så jag köpte den!
Fick den i går och inte blev jag besviken. Verkar oerhört kraftfull och har mjukstart. Spinner som en katt!
Såg på nätet att den hade sålts på engelska marknaden också men då med 1/4" och 1/2" spännhylsor.
Insåg att det skulle vara perfekt att få tag på dessa så alla Kina-fräsarna med 1/2" skaft skulle kunna användas.
Efter lite forskning hittade jag spännhylsorna som reservdelar men priset dämpade snabbt glädjen. Ungefär 1000:-för spännhylsorna!!! Vansinne!!!!!!
Men då dök AliExpress upp! Fräsen tycks vara en ren kopia av en Ryobi fräs ur deras mörkblåa proffsserie med beteckningen Ryobi R-600/RE-600 men med nya AEG färger. Båda märkena ingår ju i samma industrigrupp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En sats spännhylsor 1/4"och 1/2" kostade 110:- med frakt så det blev givetvis en snabb beställning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Snabb och snabb, 4-5 veckor, så nu går man åter i väntans tider!
Dag
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg





