3 821 017 läst ·
18 070 svar
3821k läst
18,1k svar
Dagens verktygsinköp!
Medlem
· stockholms län
· 266 inlägg
Verkar den bra den där? Jag stod och höll i den, men tänkte "fan vad dumt att snåla in på mätverktyg, då blir det ju bara fel" men ibland verkar dom ju ha ok prylar också.ceson skrev:
Den är ju ganska grovt tillyxad i rejält material inget lättviktsbygge i aluminium men vid en snabb kontroll av vinklar med hjälp av en bevel box så verkar det stämma. Skalan lämnar dock lite utrymme för tolkningKim Gyllenhorn skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
men för det jag tänkt använda den till duger den gott.
Det medföljer även en väldigt fin tving som jag tror kan vara en Bessey
Logga in
Skapa konto
Köpte lite nya bits, då jag inte hade så många långa. Köpte även med lite trallskruv till vårens projekt. Mejslarna fick jag gratis som välkomspresent (och 20% rabatt).
Förra veckan köpte jag en till slagskruvdragare.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Förra veckan köpte jag en till slagskruvdragare.
Logga in
Skapa konto
Jag har ingen och du har två. Alltså vafanJckssn skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 614 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 614 inlägg
Fick hem mitt kit med blocknycklar idag, känns lite billiga, vilket de förvisso var, men också väldigt lätta.
Kanske är det detta och att de är lite mindre smäckra i jämförelse med Facom och Bahco’s nycklar som gör att kvalitetskänslan saknas.
Tog en jämförande bild på en Bahco-nyckel.
Kanske är det detta och att de är lite mindre smäckra i jämförelse med Facom och Bahco’s nycklar som gör att kvalitetskänslan saknas.
Tog en jämförande bild på en Bahco-nyckel.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 105 inlägg
Tengtools skall väl vara rätt ok om jag förstått det rätt.richardtenggren skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 418 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 614 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 614 inlägg
Ja alltså jag har två 3/8”-satser från dem som känns fina, kanske inte lika trevliga spärrskaft som de från Facom, men ändå.R Robert-san01 skrev:
Jag hittar inga bilder från ”Chrom Vanadinium”-sidan av nyckeln på nätet, så frågan är om de gjorts någon miss och man rear ut dessa? Fast borde inte de bytt nummer för att separera den nya från den felaktiga serien? Jag jämförde mot tools-hemsida och siffrorna verkar stämma. Kanske får maila och kolla med Tengtools
Edit: Drog iväg ett mail till Tengtools nu
Redigerat: