Var på Lidl och kollade idag och dem hade en hel liten verkstad. Liten pelarborr, kap/ger, tallriksslip, fräs, svets och en massa småkrafs, jag kom hem med denna:oops:
En vinkelhake från POWERFIX® på ett använd verktygsbord, vilket visar märkning av centimeter och grader.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
ceson ceson skrev:
Var på Lidl och kollade idag och dem hade en hel liten verkstad. Liten pelarborr, kap/ger, tallriksslip, fräs, svets och en massa småkrafs, jag kom hem med denna:oops:
[bild]
Verkar den bra den där? Jag stod och höll i den, men tänkte "fan vad dumt att snåla in på mätverktyg, då blir det ju bara fel" men ibland verkar dom ju ha ok prylar också.

Kim Gyllenhorn Kim Gyllenhorn skrev:
Verkar den bra den där? Jag stod och höll i den, men tänkte "fan vad dumt att snåla in på mätverktyg, då blir det ju bara fel" men ibland verkar dom ju ha ok prylar också.
Den är ju ganska grovt tillyxad i rejält material inget lättviktsbygge i aluminium men vid en snabb kontroll av vinklar med hjälp av en bevel box så verkar det stämma. Skalan lämnar dock lite utrymme för tolkning
Närbild av en vinkelskala på en Powerfix-verktyg med en pil som pekar på 0 grader och en justeringsratt.
Skapa konto

men för det jag tänkt använda den till duger den gott.
Det medföljer även en väldigt fin tving som jag tror kan vara en Bessey;)
Grovt tillverkad metallvinkel på träyta med möjlig Bessey tving i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
saiter och 1 till
  • Laddar…
Köpte lite nya bits, då jag inte hade så många långa. Köpte även med lite trallskruv till vårens projekt. Mejslarna fick jag gratis som välkomspresent (och 20% rabatt).
Nya skruvmejslar i förpackning, staplade lådor med trallskruv och en låda med bits.
Skapa konto

Ett uppsättning nya långa bits i olika storlekar och former för skruvdragare, förpackade i en röd låda.
Skapa konto

Förra veckan köpte jag en till slagskruvdragare.
Makita slagskruvdragare för byggprojekt framför OSB-skiva.
Skapa konto

• Gilla
-druvan och 1 till
  • Laddar…
Å var handlade du?

Jckssn Jckssn skrev:
[bild]
CTL MIDI med städkit och några extra påsar för 1600kr, blocketfynd där man lyckades vara först!

Har en MIDI sedan tidigare och har känt ett behov av två stycken, men aldrig kunnat motivera kostnaden. Men för det här priset kunde jag inte säga nej!
Jag har ingen och du har två. Alltså vafan :crysmile:

Immobil Immobil skrev:
Å var handlade du?
Bitsen och skruvarna köpte jag på proffsproduktershop.se och Makitan köpte jag från verktygsvaruhuset.se där jag i stort sätt köper alla mina Makitaprodukter.

• Gilla
-druvan
  • Laddar…
richardtenggren
Fick hem mitt kit med blocknycklar idag, känns lite billiga, vilket de förvisso var, men också väldigt lätta.
Kanske är det detta och att de är lite mindre smäckra i jämförelse med Facom och Bahco’s nycklar som gör att kvalitetskänslan saknas.
Tog en jämförande bild på en Bahco-nyckel.

• Jämförande bild av en skinande Bahco-blocknyckel och en matt blocknyckel märkt "CHROM VANADIUM" på ett träbord.
    Skapa konto
  • Set med Teng Tools-blocknycklar i olika storlekar monterade på röd vägghållare, mot träbakgrund.
    Skapa konto
richardtenggren richardtenggren skrev:
Fick hem mitt kit med blocknycklar idag, känns lite billiga, vilket de förvisso var, men också väldigt lätta.
Kanske är det detta och att de är lite mindre smäckra i jämförelse med Facom och Bahco’s nycklar som gör att kvalitetskänslan saknas.
Tog en jämförande bild på en Bahco-nyckel.
Tengtools skall väl vara rätt ok om jag förstått det rätt.

• Gilla
tpsoft
  • Laddar…
Har de stavat fel till ”Chrome”?

• Gilla
  • Haha
richardtenggren och 1 till
  • Laddar…
Suspekt med felstavning. Piratkopior?

B badtastex skrev:
Har de stavat fel till ”Chrome”?
Det var något som stack i ögat men jag kunde inte sätta fingret på det... Då vet vi varför de reade ut dem .

richardtenggren
R Robert-san01 skrev:
Tengtools skall väl vara rätt ok om jag förstått det rätt.
Ja alltså jag har två 3/8”-satser från dem som känns fina, kanske inte lika trevliga spärrskaft som de från Facom, men ändå.

Jag hittar inga bilder från ”Chrom Vanadinium”-sidan av nyckeln på nätet, så frågan är om de gjorts någon miss och man rear ut dessa? Fast borde inte de bytt nummer för att separera den nya från den felaktiga serien? Jag jämförde mot tools-hemsida och siffrorna verkar stämma. Kanske får maila och kolla med Tengtools:p

Edit: Drog iväg ett mail till Tengtools nu

Redigerat:
  • Gilla
john.h och 1 till
  • Laddar…
Nu är det slut på att bygga ghetto fixturer för gångjärn och expansionsbeslag.
Verktygssats för gångjärn och expansionsbeslag i öppen låda bredvid en skena på ett trägolv.
Skapa konto

• Gilla
Mannfelt och 10 till
  • Laddar…
Bosch GLM 50 C till mätning av storleken på rummen i mitt "nya" hus.

• Gilla
ceson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.