Jag kör lite samma tema men utan låda. Tyckte jag varit så duktig så jag unnade mig en ny vinkelslip. Så nu har jag en för varje skiva :)

Ny vinkelslip och ett kopierstål förpackning på ett träbord, som illustrerar en händig användares senaste verktygsköp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blev ett kopierstål också, på rea

• Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Det var inte värst.... Om nu bara min skil från -88 ville ge upp nångång så man kunde motivera en ny hyvel....
Kasta den i golvet ;)

Cheesen
R Robin Wahlman skrev:
Kasta den i golvet ;)
Hyvlade med min bacho4 istället idag när det behövdes.. ..gick antagligen fortare än om jag skulle dragit fram elhyveln ur sin låda. 4an, 5an 220n, å 7an är ju som alltid framme vid snickarbänken.

Cheesen
johel572 johel572 skrev:
Jag kör lite samma tema men utan låda. Tyckte jag varit så duktig så jag unnade mig en ny vinkelslip. Så nu har jag en för varje skiva :)

[bild]
Blev ett kopierstål också, på rea
Hur många vinkelslipar har du? En för varje skiva borde väl bli en fem sex stycken för mig... Å jag har inte speciellt många skivor.

Cheesen Cheesen skrev:
Hur många vinkelslipar har du? En för varje skiva borde väl bli en fem sex stycken för mig... Å jag har inte speciellt många skivor.
En tunn kapskiva för blötjärn och en flapdisc samt eventuellt ngn annan.

Cheesen
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
En tunn kapskiva för blötjärn och en flapdisc samt eventuellt ngn annan.
Kap, slip, diamant, flap å den där som jag inte vågat prova som tydligen avverkar trä, fingrar å ben i en faslig takt... Har en för Sandpapper också..

Det blev fjärde. Näst senaste köpet var en 125mm fast med ett handtag bak precis som de större brukar se ut. Tänkte det skulle vara bra men jag gillade inte det alls.

Det här blev en GWS 17-125CI, mjukstart och relativt smalt hus vilket gör den lätt att hålla i. Jag tror det kan bli bra.

Blev en loppisrunda igår, rotade runt i en låda som stod på marken och hittade 4 st stämjärn från E.A Berg. 20 kr för alla fyra är jag nöjd med. Det krävs lite arbete för att få eggarna fina, men det kan det vara värt.
Fyra stämjärn med handtag i trä och plast, upplagda på ett trägolv. Olika storlekar med synliga bruksspår.
Skapa konto

Sen några bord bort hittade jag den här lådan som jag fick köpa för 50 kr
Gammal sliten låda med etiketter, E.A Berg stämjärn, hittad på loppis.
Skapa konto

och vad innehöll den då? Jo tre stämjärn och två skölpar som alla var i fint skick.
Fyra gamla E.A Berg-stämjärn i en brun papperslåda på trägolv, med trähandtag och blå etiketter.
Skapa konto

Fyra gamla E.A Berg stämjärn med blå etiketter och trähandtag på trägolv.
Skapa konto

• Gilla
Tallguy196 och 10 till
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Kap, slip, diamant, flap å den där som jag inte vågat prova som tydligen avverkar trä, fingrar å ben i en faslig takt... Har en för Sandpapper också..
Typ dessa från kuztall. Det är ett jäkla drag i ner i trät.

• Gilla
Händighemma
  • Laddar…
Needas Needas skrev:
Det är inget verktyg men dock en strålande verktygsförvaring!
[bild]
Denna ser intressant ut! Jag förväntar mig en recension med mycket bilder :)

Dheri Dheri skrev:
Blev en loppisrunda igår, rotade runt i en låda som stod på marken och hittade 4 st stämjärn från E.A Berg. 20 kr för alla fyra är jag nöjd med. Det krävs lite arbete för att få eggarna fina, men det kan det vara värt.
[bild]

[bild]
och vad innehöll den då? Jo tre stämjärn och två skölpar som alla var i fint skick.
[bild]
[bild]
Va f-n! Alla hittar utom jag ... Mer loppisar!!!

• Gilla
siggebo
  • Laddar…
Nähä du, inte heller några av de loppisar jag går på har något roligt i verktygsväg :cry:

Och för den som gick 10m bakom Dheri fanns inte heller ngt kul..
Det som syns här är ju essensen av helgens loppisar får du trösta dig med ;)

• Gilla
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
Dheri Dheri skrev:
[bild]

[bild]
[bild]
[bild]
:love:

Cheesen
FreQa FreQa skrev:
Va f-n! Alla hittar utom jag ... Mer loppisar!!!
Köpte en borrsväng på loppis igår på byn. Mest i protest för att frun drog med mig i hettan för hon skull ha nå tyg.

• Gilla
FreQa
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.