3 820 915 läst ·
18 070 svar
3821k läst
18,1k svar
Dagens verktygsinköp!
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
V vectrex skrev:
Jo det fick bli en enklare variant, kunde inte motivera det svenska priset...
Ingen stress är egentligen mest för att stilla nyfikenheten köp blir nog inte aktuellt inom så snar framtid, eller
Det måste du ju absolut ha. Jag har själv alltid velat ha ett sådant, oklart till vad, ända sedan jag någon gång i barndomen besökte ett arkitektkontor. Tyvärr så är jag både design- och estet- analfabet så det var uteslutet att jag skulle kunna jobba med detta underbara redskap. Men jag har faktiskt gjort mig en liten enkel mini-ritpulpet i verkstaden om inte annat så för känslans skull. Hade jag haft plats över så hade jag definitivt försökt få tag på ett sådat bord som ditt. Alltid skulle det kunna lura någon.norrbottenssnickaren skrev:
Har du hunnit köra sågen någonting?C chrille-gäddan skrev:
Jag är spekulant på en likadan om den presterar bra.
Skulle älska att ha ett sånt bord i snickarboden. Tyvärr skulle det ta upp 25% av min tillgängliga yta så det blir inget av med.norrbottenssnickaren skrev:
Tänk att kunna ta med halvklara ritningar ut och ändra "on the fly" med precision till den slutgiltiga versionen. Nu blir det oftast bara att jag försöker hålla de slutliga dimensionerna och lösningarna i huvudet för att jag inte orkar fixa till i efterhand.
Nybyggare
· Skåne
· 295 inlägg
Bara hunnit med att kapa taklister för ett rum ännu.Bart skrev:
Är nöjd med sågen, enkelt att ställa in vinklar och vid kontrollmätning av vinklar verkar de stämma.
Visst kan du flexa sågen ut ur vinkel genom att applicera våld, men det går iofs på alla sågar.
Enda ytterligare funktionen jag skulle vilja ha är ytterligare ett rotationsbord, för att kunna rotera och använda sågbordets stöd när ZYM funktionen används.
Verktygstokig
· Halland
· 8 133 inlägg
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Köpte också några nya tvingar. 8 st för en femtiolapp på Wish. Ingen större klämkraft naturligtvis, men jag ska använda dem för ett par små projekt där jag bara behöver hålla saker på plats medan limmet torkar och där större tvingar är i vägen. Sen är de ju lite söta också.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder