ullberg skrev:
[länk]
Det är andra gången någon hänvisar mig till den där tråden, det är väl helt enkelt dags att läsa igenom den :p

Tyvärr är det ju inte repeterbart. Om ingen annan kan plocka upp samma maskin för det priset är det inte så intressant mer än ur ett "skoj för dig"-perspektiv. Lite som när någon annan gör fynd på auktion.

ullberg
Jag tror att ursprungliga syftningen (det var inte jag som gjorde den) var menad just som ett skämt - vi vet väl alla att det inte går att göra om - och om det gör det kommer man få någon från NoN, som imho inte verkar ha alla flaskor i backen, efter sig...

En 150mm klinga med 6mm breda tänder från mobiltecnica, blir perfekt att göra skåror med i bordssågen och med min woodgears box joint jigg, med 48 tänders kugghjulet blir ett varv = 6mm. Passade även på att skaffa en 2 tums forstner bit, har haft behov förr av en sådan storlek.

Och så fyndade jag ett Staedtler passare, ett Mars 555 set, proffsversion gjort i tyskland.

• Gilla
Björn Melander
  • Laddar…
DennisCA skrev:
En 150mm klinga med 6mm breda tänder från mobiltecnica, blir perfekt att göra skåror med i bordssågen och med min woodgears box joint jigg, med 48 tänders kugghjulet blir ett varv = 6mm. Passade även på att skaffa en 2 tums forstner bit, har haft behov förr av en sådan storlek.

Och så fyndade jag ett Staedtler passare, ett Mars 555 set, proffsversion gjort i tyskland.
Länk?

En styck Gop 40-30 från proffmagasinet är påväg. 2695:- inklusive tillbehör och L-boxx.

• Gilla
ceson
  • Laddar…
xerbee skrev:
Är det inte en FMM 350 QSL för ~2500kr på bild? Vilken blå bosch tänkte du få för 1/12-del av det?
"En tolftedel-del" - d.v.s. 12 gånger priset?

thomasloven skrev:
Nja, en toftedel, 1/12, är ca 8% av "priset".

thomasloven skrev:
Hehe, jag citerade bara fsn. Men ja det blir lite galet.

F
xerbee skrev:
Hehe, jag citerade bara fsn. Men ja det blir lite galet.
Det blev kanske lite "cookie on cookie" där men det var nog ändå ingen risk för missförstånd. Det var fö inte ett helt seriöst inlägg alls utan mer en liten rolig kommentar i debatten...

Inget idag, men igår köpte jag mig en snickarbod med tillhörande fritidshus!

Inredning av snickarbod med verktygstavla, hyllor och olika förvaringslösningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rörig snickarbod med verktyg, möbler och diverse byggmaterial.
Skapa konto

Inredning av en snickarbod med träbänkar, verktyg och oavslutade träprojekt.
Skapa konto

• Gilla
corre och 7 till
  • Laddar…
jonmo skrev:
Inget idag, men igår köpte jag mig en snickarbod med tillhörande fritidshus
Vad roligt, grattis! Kul med fritidshus också, det kan ni säkert få glädje av. Om inte annat så slipper du sova i snickarboden (under förusättning att du varit snäll då) :D

Härligt!
Fritidshuset går ju säker hitta något användingsområde för i framtiden. :thumbup:

• Gilla
Kim Gyllenhorn
  • Laddar…
Virkesförvaring kanske?

• Gilla
Emil_K
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.