Vad är det som skiljer E145.3-10H från E145.2-10 ???
Prisskillnaden är 1990 mot 4995 på Jula!

hyggabus skrev:
Vad är det som skiljer E145.3-10H från E145.2-10 ???
Prisskillnaden är 1990 mot 4995 på Jula!
Kan det kanske vara generationer ?

D
Aeroabuser skrev:
Kan det kanske vara generationer ?
Tittade också på det, och det enda jag kom fram till är att E145.2 är äldre och hade 420 l/tim i vattenflöde medans E145.3 är den som gäller nu och har 500 l/tim.

Tror faktiskt det är generationsnummer, och inte som på TV till exempel där alla butiker har olika konstiga modellkoder så man inte skall kunna göra en jämförelse.

Set med Famag forstnerborr i olika storlekar organiserade i en träförpackning på en träyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Provade 2 gånger att köpa kinaforstner med samma usla resultat. Slog till på ett Famag-set 15,20,25,30 och 35mm. De borde leverera bättre resultat. :)

• Gilla
Jan Itor
  • Laddar…
Krilleman
Idag damp fakturan ner i inkorgen på mailen.

15% på kampanjpriset gällde tydligen. Ja, jag var lite smått orolig för detta faktum.
Straxt över 3000:- för SJL är ju billigt. Men jag klagar inte. :thumbup:

krilleman_215 skrev:
Jag har varit och hämtat samma såg och sågbänk son JLyck ovan. Som bonus blev det en dyckert-puffra också. Jag har extremt länge velat på vad jag ska handla för sort men nu behöver jag inte grubbla på det mer.

Med 15% extra rabatt på hela sortimentet hos Beijer under långfredagen så blev priserna:
Bosch GCM 8 SLJ - 3055:-
Bosch GTA 3800 - 1610:-
Paslode FN 1850.1 - 1100:-

[bild]

[bild]

• Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
Microkatten
Hade du handlat på Netonnet så hade du fått räkna med att betala ett extra tillägg om ett par veckor...

• Gilla
Härryda2015 och 5 till
  • Laddar…
Hämtade hem svarven igår:
33514027723_ee35fdf140_b.jpg

33514032783_44c7655d8a_b.jpg

Korg med verktyg och diverse skräp, gammal kork från ett fiskenät bl.a.
33514038043_90ccbb2d09_b.jpg

3-backs chucken som är fabrikstillverkad, men ingen nyckel nånstans.
33940114610_6c8776a9b4_b.jpg

Verktygen säger made in W. Germany, googlat lite och "Two Cherries" lär har ett bra rykte. Man kan se nån hade betalat 146 mark för en av dom, det är nästan 40 euro i dagens kurs (räknade med inflationen)
34324184755_b1aa1f1b2e_b.jpg

Något annat tyskt märke:
34166128792_950bc2c507_b.jpg

• Gilla
Björn Melander och 3 till
  • Laddar…
Den här har jag läntgat efter läääänge. Sånt som man aldrig kommer ihåg när man är i en affär, men nu så!

En bitshållarförlängare på en OSB-skiva.

• Gilla
Minikubik och 1 till
  • Laddar…
Var Lie-Nielsen-event hos hyvlar.se idag. Tänkte jag kunde köpa lite som jag ändå tänkt köpa någon gång i framtiden: LN 62, Knew Concepts 3", lite mjölkfärg och en sån där verktygsolja.

Lie-Nielsen jackhyvel LN 62, röd Knew Concepts 3" sticksåg, gul verktygsolja och paket med mjölkfärg på ett bord.
Skapa konto

• Gilla
Microkatten och 3 till
  • Laddar…
Inte direkt en maskin i den bemärkelsen som brukar avhandlas här, men dock en maskin; en gammal Dixie-Narco blev dagens inköp!

Gammal Dixie-Narco läskautomat med Pepsi-reklam, står i ett garage.
Skapa konto

• Gilla
bulleribock och 4 till
  • Laddar…
dostoro skrev:
Slog till på ett Famag-set 15,20,25,30 och 35mm. De borde leverera bättre resultat. :)
Du får gärna ge ett omdöme här när du har testat dem. Jag sitter själv och pillar på köpknappen sedan en vecka tillbaka men har inte kommit till skott ännu.

Fluxor skrev:
Inte direkt en maskin i den bemärkelsen som brukar avhandlas här, men dock en maskin; en gammal Dixie-Narco blev dagens inköp!

[bild]
Vi kan vara olika du och jag, men jag skulle skrivit "öl" på alla knappar och fyllt upp därefter

• Gilla
VillaAnna och 2 till
  • Laddar…
Strip skrev:
Den här har jag läntgat efter läääänge. Sånt som man aldrig kommer ihåg när man är i en affär, men nu så!

[bild]
Den där rackaren är nog ett av mina bästa köp genom åren

jac skrev:
Du får gärna ge ett omdöme här när du har testat dem. Jag sitter själv och pillar på köpknappen sedan en vecka tillbaka men har inte kommit till skott ännu.
Det ska jag göra. :) Beställde från fine-Tools för första gången så jag har ingen koll på när de dimper ner i lådan.

Microkatten
Jag beställde i måndags från Fine-tools och det kom hemkört i torsdags. Men då hade jag valt UPS istället för DHL.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.