Alfredo skrev:
Vad f-n. Har du tagit min fräs?

[bild]

Är det där modellen med själv-vässning?

Jag snubblade över en bandsåg Grön bandsåg i ett verkstadsutrymme, eventuellt med självvässningsfunktion, enligt inläggets fråga.

• Gilla
Björn Melander och 2 till
  • Laddar…
Den där bandsågen ser ju oerhört trevlig ut, grattis tror jag man kan säga!
Vad är det för en och hur gammal är den?

//Ronnie

Alfredo skrev:
Vad f-n. Har du tagit min fräs?

[bild]
Kom igen nu du vet ju dom här serieproduceras på löpande band,

Annars köpte jag en hög raspar och metallfilar av förhoppningsvis bättre kvalitét från Tome Feteira i portugal baserat på Paul Sellers rekommendationer.

• Gilla
ceson
  • Laddar…
DennisCA skrev:
Kom igen nu du vet ju dom här serieproduceras på löpande band,
Nix, jag håller inte med, jag är unik så det så! Animerad bild av en svartvit katt som sitter och tittar över sin axel.

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Inget verktyg kanske men kan ju ev. bli del av ett;)

Flera förpackningar med skruvar utspridda på en mörk yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Skooda
  • Laddar…
Ceson, har BT tagit in dem i sitt sortiment igen? 86-2006 ger inga vettiga träffar, så jag antar att du har lyckats fynda... eller?

Ja jag hade turen att springa på några påsar i helgen. Trodde i min enfald att dom skulle ta in dessa igen men det verkar tyvärr inte så:(

Inte konstigt att de inte går att få tag på längre när någon köper upp hela lagret på det sättet. ;)

Om man googlar Rampamuffen kan man hitta originalen i stål att köpa. Problemet för mig består i att bestämma mig för vad man skall köpa in till sitt rampamuffsortiment. Det blir ju lätt att man fyller varukorgen med en massa godis, och sen hamnar man på 150 EUR, och sen bestämmer man sig för att tänka om osv. Ja, ni har säkert upplevt samma sak själva...

jac skrev:
Inte konstigt att de inte går att få tag på längre när någon köper upp hela lagret på det sättet. ;)
Det blev avsevärt billigare så här än att åka 32 mil för att köpa en påse till:)

mattiasp skrev:
Om man googlar Rampamuffen kan man hitta originalen i stål att köpa. Problemet för mig består i att bestämma mig för vad man skall köpa in till sitt rampamuffsortiment. Det blir ju lätt att man fyller varukorgen med en massa godis, och sen hamnar man på 150 EUR, och sen bestämmer man sig för att tänka om osv. Ja, ni har säkert upplevt samma sak själva...
Känner igen mig i detta.

Jag tänkte lite tvärt om när jag beställde första gången från Kina, att ska grejerna åka så långt är det lika bra att plocka ihop ett rejält paket. Det visade sig att alla pryttlar hamnade i egna paket som anlände här som en utdragen kulsprutesalva.

Finns på Byggmax, M4, M5, M6 & M8

Pysslarn skrev:
Den där bandsågen ser ju oerhört trevlig ut, grattis tror jag man kan säga!
Vad är det för en och hur gammal är den?

//Ronnie
Oklar ålder, ingen märkning annat än på bordet som har ett ba-72 instansat. Den dekalen som finns kvar är väldigt likt ejcas, och kollar man på lambrs Ejca så ser min ut som en brorsa, min är dock en 20" och hans en 18".
Alla goda saker är tre som det heter :) (ja, jag inser att jag inte är helt frisk)

• Gilla
Pysslarn och 2 till
  • Laddar…
Frustrator skrev:
Oklar ålder, ingen märkning annat än på bordet som har ett ba-72 instansat. Den dekalen som finns kvar är väldigt likt ejcas, och kollar man på lambrs Ejca så ser min ut som en brorsa, min är dock en 20" och hans en 18".
Alla goda saker är tre som det heter :) (ja, jag inser att jag inte är helt frisk)
Grattis! Men det börjar se trångt ut på dina verkstadsbilder...😉

Microkatten
nanowire skrev:
Grattis! Men det börjar se trångt ut på dina verkstadsbilder...😉
Börjar? I den verkstaden måste snickaren stå utanför när något skall göras, och maskinerna fjärrstyras! :D Var skall du sätta bandsågen, Frustrator?

Ny Knipex-tång med röd och blå handtag på förpackning, verktyg för trådar och kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En ny Knipex. Känslan att äga kombinerat med tysk kvalitet och ett upplevt behov modell större gjorde att jag inte kunde motstå att utöka arsenalen. Dessutom passade priset min paroll; -'Jag köper ingenting till fullpris!'.

Nu måste jag bara hitta en billig Knipex-brandad mini-systainer så den kan bo bra!

• Gilla
smilingcopycat och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.