Har läst innan om att kvaliten gått ner, men om den är dålig vet jag inte, Har en Q3200 sedan innan men det är ju inte riktigt jämförbart, men jag noterade att stativet var lite rappligare än jag kanske hade förväntat mig och att låsningen på hjulen verkade klen men själva "grill-lådan" är gedigen tycker jag.

Vet du var man hittar en vettig röklåda som man kan placera under gallret? Fanns ju sådana förr verkar det som.
 
mexitegel mexitegel skrev:
Köpte en grillmaskin i helgen. Amerikanskt och svulstigt stor 😂.

3 kr billigare hos Toolab så HORNBACH sänkte med 1800 kr 😀.

[bild]
Nice 👌
 
  • Älska
mexitegel
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Har läst innan om att kvaliten gått ner, men om den är dålig vet jag inte, Har en Q3200 sedan innan men det är ju inte riktigt jämförbart, men jag noterade att stativet var lite rappligare än jag kanske hade förväntat mig och att låsningen på hjulen verkade klen men själva "grill-lådan" är gedigen tycker jag.

Vet du var man hittar en vettig röklåda som man kan placera under gallret? Fanns ju sådana förr verkar det som.
Denna variant man sätter på en flavorizer bar finns ju kvar.
https://www.grillbutiken.se/p3105/weber-roklada-gra-stal
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Nu när jag tänker efter så har jag ju redan en sån.... 🙈
 
  • Haha
sinuslinus och 3 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Nu när jag tänker efter så har jag ju redan en sån.... 🙈
Ja man bara fyller den med lämpligt rökmaterial och ställer på metallvinklarna. (När de gamla är utslitna köper man 2m vinkeljärn på Biltema och kapar upp till lagom längd, de håller tre ggr så länge som de man köper original..
 
  • Älska
mexitegel
  • Laddar…
Stickan56
mexitegel mexitegel skrev:
Nu när jag tänker efter så har jag ju redan en sån.... 🙈
Man skall inte dricka så mycket när man grillar man blir lätt glömsk.😂😂😂

Stickan
 
  • Haha
  • Gilla
Erik Gustafson och 1 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Jag är väldigt svag för välorganiserade saker, även om jag inte är så bra på att leva upp till det. Blir lite knäsvag varje gång jag ser en sortimentlåda med en massa välordnade skruvar, muttrar, brickor eller vad som helst. Lite för många sådana har följt med hem från Lidl och liknande. Ingen aning om vad jag ska ha en platsask med 200 vingmuttrar till, men nu har jag en sån. Sä till om ni behöver några, så är det bara att komma och hämta. Mina två söner är autisktiska och jag har ingen som helst aning om var de fått det i från.

Den här gången var det inte bara min besatthet som styrde, utan priset var så att lådan kom på köpet och jag behövde fylla på med papper.
[bild]
Dom där är mycket fina.
 
  • Flera öppna förvaringslådor som innehåller olika typer och färger av slippapper i en verkstad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
P poba53 skrev:
Fattigmans MFT från Wolfcraft blev det efter många års fördröjning. Bestämde mig för ett bra tag sedan då Amazon.se haft det lägsta priset men med mycket lång leveranstid. Nu gick det att få hem ett bord på tre veckor så det blev affär. Mycket stabilt bord dock med en annan multipel av 32mm hålbild: 128mm cc jämfört med den vanliga 96mm "standarden". Dock behöver man adaptrarna för fäste i aluminiumskenorna. Håldiameter på 20mm. Imponerad av Amazon att få hem ett 30kg paket med gratis hemleverans från Tyskland


[bild]
@poba53

Peter Millard har en film på tuben där han förbättrar bordet på några punkter; kanske kan vara av intresse.

//Ronnie
 
  • Gilla
poba53
  • Laddar…
Kanske inte dagens, men först börjar jag fundera på vad det var jag fick med när jag köpte en pelarborr. De låg vid borrmaskinen, men behöver inte alls höra dit. 16 mm diameter. Vad gör jag nu?
Tre olika skärstål på ett bord, två av dem är spiralborrar och en är en fräs. Diameter är 16 mm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vet inte, men de är jättefina!

Kanske bara vara glad för dem?
//Ronnie
 
  • Gilla
atomlab
  • Laddar…
Rickard.
Det enda rimliga är väl att du köper en fräsmaskin...
 
  • Älska
Alfredo
  • Laddar…
Q
Det blev kopior för under 800:- för 2 st.
 
  • Två metallverktyg med fjädrar och handtag ligger i en skuminsats, med en manual på svenska ovanpå verktygen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Kanske inte dagens, men först börjar jag fundera på vad det var jag fick med när jag köpte en pelarborr. De låg vid borrmaskinen, men behöver inte alls höra dit. 16 mm diameter. Vad gör jag nu?
[bild]
De två nedersta var ju blanka och fina, och symmetriska. Sätt ett fint band i dem och använd som fluga när du ska dra fram kostymen nästa gång.
 
  • Gilla
Emil.P
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Kanske inte dagens, men först börjar jag fundera på vad det var jag fick med när jag köpte en pelarborr. De låg vid borrmaskinen, men behöver inte alls höra dit. 16 mm diameter. Vad gör jag nu?
[bild]
Vanliga pinnfräsar... Har du en riktigt stadig pelarborr går de att använda för att göra försänkningar med plan botten, tex för insexskruv...
 
Utmaningen är väl att jag inte har en chuck som tar det. Är de tillräckligt mycket värda så att det är värt att skänka dem till någon som har en fräs, eller det återvinningen som gäller om jag inte kommer använda dem?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.