3 819 683 läst ·
18 066 svar
3820k läst
18,1k svar
Dagens verktygsinköp!
Kass fjärrkontroll och kort sladd. Men vad jag har kunnat läsa till mig gör den jobbet. Gick på runt 3000 sek.K kniv skrev:
https://www.amazon.de/gp/aw/d/B01DM48FZM/ref=ox_sc_act_image_1?smid=A3SLHV9G8IVVDY&psc=1
Självbyggare
· Stockholm
· 10 104 inlägg
Tröttnade på det billiga tjingtjong skjutmåttet jag har (batteriet alltid slut när man behöver använda det).
Så, trots att flera på forumet hävdar att Mitutoyo´s digitala inte är så noggranna som
man hade önskat....så blev det ett sådant i alla fall då det för mig är mycket lättare att tyda den displayen kontra analogt.
Slog till på detta då Amason.se under några timmar hade rejäl rabatt..... fortfarande i mitt tycke mycket pengar för ett skjutmått...men men.
Mitutoyo 500-706-20
Så, trots att flera på forumet hävdar att Mitutoyo´s digitala inte är så noggranna som
man hade önskat....så blev det ett sådant i alla fall då det för mig är mycket lättare att tyda den displayen kontra analogt.
Slog till på detta då Amason.se under några timmar hade rejäl rabatt..... fortfarande i mitt tycke mycket pengar för ett skjutmått...men men.
Mitutoyo 500-706-20
Du kommer inte bli besviken! Har 500-196-30 sedan många år och önskar jag hade ett par till ute i garaget (har billig från Kjell ute i garaget, där man måste ta ut batteriet hela tiden).Veritas skrev:
Tröttnade på det billiga tjingtjong skjutmåttet jag har (batteriet alltid slut när man behöver använda det).
Mitutoyo 500-706-20
Själv fick jag snabbtving från Banggood:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detta var dock en ersättningsleverans. Beställde från början fyra stycken, där en hade en defekt i gjutningen. Inget krångel, de skulle skicka en ny. Så här två veckor senare så blev jag aningen förvånad att där var två tvingar i paketet. Nåja, jag klagar inte, och nu har jag fem hela och en som förmodligen kommer gå sönder när jag spänner för hårt någon gång 😂
(https://banggood.com/ENJOYWOOD-2PCS...-Rail-System-Woodworking-Clamp-p-1894619.html för de som är sugna)
I brist på att jag inte hittar några skivor, eller har en svarv och kan svarva en adapter, inhandlades en billig bänkslip.
Den skakar en smula som billiga maskiner brukar göra.
Den gröna KEF från 70 talet snurrar nära nog helt ljudlöst, den har nog en kvalitet maskiner inte har idag.
Axeln är 13 mm, och det verkar ingen tillverka längre.
Den skakar en smula som billiga maskiner brukar göra.
Den gröna KEF från 70 talet snurrar nära nog helt ljudlöst, den har nog en kvalitet maskiner inte har idag.
Axeln är 13 mm, och det verkar ingen tillverka längre.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat: