Frustrator Frustrator skrev:
Kan man få en närmare bild på verktygshållaren? :)
Inte mycket att skriva hem om. 😆 Gjord av en bit parkett som blev över.

Verktygsställ i trä med snickeriverktyg vid ett fönster, inklusive en hemmagjord hylla av parkettrester.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Handgjort objekt av parkett med träverktyg på verkstadsbord.
Skapa konto

• Gilla
namnbyte och 8 till
  • Laddar…
E
Rea på batterierna så blev en snabb tur innan jobbet (tvingarna är iofs från förra veckan).
Nyköpta verktygsbatterier och tillbehör från Parkside med en behållare vaniljpudding bland verktygslådorna.
Skapa konto

Blev ingen mjölk men visst borde vaniljpudding räknas?

• Gilla
Norrtull och 4 till
  • Laddar…
Köpte du något annat än vaniljpuddingen?

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
E
kashieda kashieda skrev:
Köpte du något annat än vaniljpuddingen?
Ja, tillbehören runt om för att öppna burken om den bråkar 😉

• Gilla
  • Haha
Hep och 2 till
  • Laddar…
E Emil.P skrev:
Ja, tillbehören runt om för att öppna burken om den bråkar 😉
Vi får hoppas att du fick en bättre version av tigersågen än jag, min la av efter uppskattningsvis 4-5 timmars användning....

• Ledsen
Emil.P
  • Laddar…
E
D Dublin skrev:
Vi får hoppas att du fick en bättre version av tigersågen än jag, min la av efter uppskattningsvis 4-5 timmars användning....
Usch då, oroande!
Skall ju vara tre års garanti på den så jag hoppas du fick en ny utan tjafs i alla fall?

E Emil.P skrev:
Usch då, oroande!
Skall ju vara tre års garanti på den så jag hoppas du fick en ny utan tjafs i alla fall?
Hm, har inte testat men gissar att jag slarvat bort kvittot. Så där får jag nog skylla mig själv...

E
D Dublin skrev:
Hm, har inte testat men gissar att jag slarvat bort kvittot. Så där får jag nog skylla mig själv...
Surt. Är du med i Lidl+ tror du kanske kvittot i appen/digitalt?

Vet du ungefär vilken dag du köpte den, samt ditt kortnummer så ska de kunna fiska fram kvittot (om de inte rent av byter den på goodwill).

Någon månad sedan det köptes, men leverans idag. 🥳

Festool-verktyg på trägolv, inklusive borrmaskin, skruvmejsel, laddare, vattenpass, ändeavbitare och förvaringslådor.
Skapa konto

• Gilla
Putte G... och 8 till
  • Laddar…
Tröttnade på det billiga tjingtjong skjutmåttet jag har (batteriet alltid slut när man behöver använda det).

Så, trots att flera på forumet hävdar att Mitutoyo´s digitala inte är så noggranna som
man hade önskat....så blev det ett sådant i alla fall då det för mig är mycket lättare att tyda den displayen kontra analogt.

Slog till på detta då Amason.se under några timmar hade rejäl rabatt..... fortfarande i mitt tycke mycket pengar för ett skjutmått...men men.

Mitutoyo 500-706-20

• Mitutoyo digitalt skjutmått modell 500-706-20 med nollställd display mot en grön bakgrund.
    Skapa konto
  • Gilla
zwennebanan och 7 till
  • Laddar…
Veritas Veritas skrev:
Tröttnade på det billiga tjingtjong skjutmåttet jag har (batteriet alltid slut när man behöver använda det).

Så, trots att flera på forumet hävdar att Mitutoyo´s digitala inte är så noggranna som
man hade önskat....så blev det ett sådant i alla fall då det för mig är mycket lättare att tyda den displayen kontra analogt.

Slog till på detta då Amason.se under några timmar hade rejäl rabatt..... fortfarande i mitt tycke mycket pengar för ett skjutmått...men men.

Mitutoyo 500-706-20
Du kommer inte bli besviken! Har 500-196-30 sedan många år och önskar jag hade ett par till ute i garaget (har billig från Kjell ute i garaget, där man måste ta ut batteriet hela tiden).

Själv fick jag snabbtving från Banggood:
Två snabbspännartvingar med röda handtag ligger på en träyta. Tvingarna är av metall och har svart avtryckare.
Skapa konto

Detta var dock en ersättningsleverans. Beställde från början fyra stycken, där en hade en defekt i gjutningen. Inget krångel, de skulle skicka en ny. Så här två veckor senare så blev jag aningen förvånad att där var två tvingar i paketet. Nåja, jag klagar inte, och nu har jag fem hela och en som förmodligen kommer gå sönder när jag spänner för hårt någon gång 😂

(https://banggood.com/ENJOYWOOD-2PCS...-Rail-System-Woodworking-Clamp-p-1894619.html för de som är sugna)

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
I brist på att jag inte hittar några skivor, eller har en svarv och kan svarva en adapter, inhandlades en billig bänkslip.
Den skakar en smula som billiga maskiner brukar göra.
Den gröna KEF från 70 talet snurrar nära nog helt ljudlöst, den har nog en kvalitet maskiner inte har idag.
Axeln är 13 mm, och det verkar ingen tillverka längre.
Grön KEF-bänkslipmaskin från 70-talet med etikett och text på, placerad på en arbetsbänk fylld med verktyg och andra maskiner i bakgrunden.
Skapa konto
Blå bänkslip från märket Meec med två slipstenar står på en arbetsbänk, omgiven av verktyg, inklusive en borrmaskin och en tving i bakgrunden.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Efterlängtad suktan så kunde jag inte hålla mig längre

• En hand som håller två skruvtvingar, märkta med "Viking Arm", på en trottoar med bilar i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
Rickard.lj och 15 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.