3 944 886 läst ·
18 618 svar
3945k läst
18,6k svar
Dagens verktygsinköp!
Jag har använt min 2 ggr på 5 år.slacker skrev:
Det tar 10 minuter att måla och 2 timmar att rengöra. Hatar den!
Det är sjukt tråkigt att måla, men i jämförelse med rengöring av verktygen efteråt är det ganska roligt. Det säger en del...
Faktiskt hyrt likande maskiner förut - Så jag känner till rengöringsprocessen.C Chentin skrev:
Det gäller att ha MYCKET att måla i ett svep så man inte tänker på tiden det tar att maskera och dessutom, att rengöra…
Jag köpte en enklare variant på Bauhaus förra sommaren och har nu målat tre tak och en vägg med den.C Chentin skrev:
Det går verkligen snabbt att måla. Men det tar lite tid att maskera ALLT!
Rengöringen på min tar dock Max en halvtimme och den sköter sig mycket själv i processen. Mest att byta vatten ett par ggr.
Jag avskyr att måla och framförallt tak men det är faktiskt bättre med denna än att stå med pensel och roller.
100 gånger det här. Önskar ibland jag hade större projekt för att det ska vara värt att använda den. När jag använt den har jag älskat den, men drar mig för att använda den just pga rengöringen. Maskeringen och annan prep kan jag leva med men drar mig för rengöringenC Chentin skrev:
Precis. Som med gamla Nespresso.B Bonzo2000 skrev:Precis så. Det var anledningen till att jag valde den här modellen istället för DRT52Z.
Jag var faktiskt inställd på att köpa den senare, dyrare modellen, men säljaren på varuhuset tyckte att det var onödigt för mina behov och förklarade även att eftermarknaden på blad är bättre på den gamla standarden.
Man uppfann den nya bara för att kunna ta mer betalt för kaffet
Och samma med verktyg med nya "spännande" fästen.
Gå inte på den skiten.
Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
Lite uppfriskande ändå med en säljare som övertalade mig att köpa en billigare modell.Appendix skrev:
Sådant får mig att gärna återvända till butiken.




