3 945 339 läst ·
18 619 svar
3945k läst
18,6k svar
Dagens verktygsinköp!
T
trycklös
Trädgårdsfixare
· Blekinge
· 449 inlägg
trycklös
Trädgårdsfixare
- Blekinge
- 449 inlägg
(min inbyggda ordbok vill nog ändå hävda att det som snurrar är en fräs, och det som får det att snurra är en fräsmaskin, jmf borr - borrmaskin men jag har ofta fel, även ibland nar jag tror att jag har rätt).
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 795 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 795 inlägg
T trycklös skrev:
Frässtål på svenska (väl!?)U Utsliten och utdömd skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 181 inlägg
Samma för borr och hyvel.
Frässtål
Borrstål
Hyvelstål
…
Frässtål
Borrstål
Hyvelstål
…
Mystiken tätnar. Det heter en borrmaskin och ett borr. Borde jag säga "mitt fräs" eller "fräset" om den vassa prylen som jag fästen i maskinen. "Ett hyvel" är den vassa biten som jag slipade i morse för att kunna hyvla i kväll. Ligger inte helt rätt i munnen.
I dag köpte jag en sån här.
Någon gång om året sänker Jula priset från 1999 till 999 för den här grovsugaren från DeWalt. Den är kanske inte kralligare än andra, men den är stadigt byggd och har ett eluttag som tål lite mer än andra jag testat. Jag har nu flera sådana här som sitter permanent kopplade till några av dammspridarna och startar automatiskt. Eftersom de suger damm och inte större spån, räcker en påse i en evighet. Borde kanske legat i tipstråden, men råkade jag titta in här.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Någon gång om året sänker Jula priset från 1999 till 999 för den här grovsugaren från DeWalt. Den är kanske inte kralligare än andra, men den är stadigt byggd och har ett eluttag som tål lite mer än andra jag testat. Jag har nu flera sådana här som sitter permanent kopplade till några av dammspridarna och startar automatiskt. Eftersom de suger damm och inte större spån, räcker en påse i en evighet. Borde kanske legat i tipstråden, men råkade jag titta in här.
Husägare
· Stockholm
· 130 inlägg
Har kikat på den, är den köpvärd? Har sett någonstans att DeWalt själva friskriver sig från produkten. Ska se om jag hittar källa.Hep skrev:
Mystiken tätnar. Det heter en borrmaskin och ett borr. Borde jag säga "mitt fräs" eller "fräset" om den vassa prylen som jag fästen i maskinen. "Ett hyvel" är den vassa biten som jag slipade i morse för att kunna hyvla i kväll. Ligger inte helt rätt i munnen.
[bild]
Jag är nöjd. Den känns stadig, allt är rejält, den klarar av att driva min bordssåg i sitt eluttag vilket ingen annan jag testat orkar med. Om den sedan suger några procent bättre eller sämre än andra vet jag inte. Jag tycker att alla suger ok tills filtret kloggat igen och då jag kör mina med påse så funkar de bra.Degerlunden skrev:
Så köpte jag en sån här i dag också, för att komma in i en slipmaskin. Nu får ingen fråga mig mer i dag, då jag inte har fler inköpta verktyg att visa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverare
· Uppsala
· 2 169 inlägg
Jag har ett ex av samma DeWalt sedan 2022. Det enda jag har att klaga på är slangens och rörens längd. Påsen räcker länge och när den är full klipper man av ett av de övre hörnen och sätter dit en påsklämma. Ett plus för eluttaget som sagt.