Byggahus.se
Microkatten
Och jag som bara skulle köpa ett borrstål...men det är ju svårt att motstå tysk marsipan... :oops:
Byggmaterial inköp inklusive sandpapper, sågblad, borrstål och tysk marsipankonfekt på ett tygunderlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
lärjungen och 3 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Är det bra klipp i Lindström?
Japp. Har en snarlik bulleribocks. Inköpt någon gång på sjuttiotalet och minns att den upplevdes som svindyr, flera hundringar då. Fortfarande i toppskick! Verkar dock ligga på dryga tusenlappen idag hos Elfa så det var kanske en bra investering. Var köpte du din bulleribock och vad kostade den?
 
J
Alfredo Alfredo skrev:
Japp. Har en snarlik bulleribocks. Inköpt någon gång på sjuttiotalet och minns att den upplevdes som svindyr, flera hundringar då. Fortfarande i toppskick! Verkar dock ligga på dryga tusenlappen idag hos Elfa så det var kanske en bra investering. Var köpte du din bulleribock och vad kostade den?
Jag köpte den hos maskin och verktyg för cirka 800, dock är den inte fin som äldre tänger, jag ska ta en bild på äldre i hop med nya tången
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Lizzardo
Var över till grannbyn ikväll för att rota lite i förrådet hos en trevlig herre. Kom hem med lite bra att ha inför det stundande garage/stall bygget. Byggmaterial som skruvlådor och spikförpackningar på en gammal svart spis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
johel572 och 5 till
  • Laddar…
En doppresent. Det gäller att sprida evangeliet, ska krökas i tid det som krokigt ska bli osv. :p
Förpackad barnsak i en gåva för dop, med synligt märke och trädetaljer på en trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Leksaksverktygslåda i färgen dusty rose med leksaksverktyg, som en barnanpassad doppresent.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
bulleribock och 7 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
En doppresent. Det gäller att sprida evangeliet, ska krökas i tid
När jag läste texten och bara såg första bilden trodde jag att det var en "ölbärare" :oops:, alltså typ en sån här:

Träkonstruktion som liknar en ölbärare med bokstaven M och texten "MATTHEWS
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Köper "krökas i tid" men tyckte kanske "doppresent" ändå var lite extremt... :surprised:
 
  • Gilla
  • Haha
bulleribock och 4 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
När jag läste texten och bara såg första bilden trodde jag att det var en "ölbärare" :oops:, alltså typ en sån här:

[bild]

Köper "krökas i tid" men tyckte kanske "doppresent" ändå var lite extremt... :surprised:
Hahaha :crysmile: Nej, riktigt så liberal är jag inte.
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Heter det inte ”det ska böjas i tid, det som krokigt ska bli”? :D
 
mexitegel mexitegel skrev:
Heter det inte ”det ska böjas i tid, det som krokigt ska bli”? :D
Fast då blir det inge kul med en ölbärare... :worried:
 
  • Gilla
oestlund
  • Laddar…
Förstärker inför vintern.. Hand håller en skrapa med blått och brunt borst för isborttagning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Handhållen skoputsmaskin? :thinking:
 
jac jac skrev:
Handhållen skoputsmaskin? :thinking:
Precis!

För oss som bor norr om åsen används den dock oftare till att borsta bort vallan vi precis försökt smälta in i plastbelaget på längdskidorna...
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Ah, skidor har jag hört talas om. En sorts långa skor har jag för mig.
 
  • Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 5 till
  • Laddar…
När jag jobbade med materialutveckling på ett tidigare jobb, där vi hade tillgång till en massa festliga maskiner och instrument, laborerade vi, dvs jag som expert på polymera material och en kollega, som var skidåkningsfanatisk fysiker, med olika sätt att preparera belag för maximalt glid. Det borstades torrt och med vattenbegjutning, med olika material i borsten, med och utan slipmedel i borsten och vallades osv. Vi gjorde kontaktvinkelmätningar, dvs när man mäter kontaktvinkeln på en droppe avjoniserat vatten mot skidbelagen, och så hade vi en bana runt sjön vid företaget för att testa tider och glidsträckor. Om jag inte minns fel var det bästa, enklaste och snabbaste att sickla belagen för att få fram nytt, fräscht och ooxiderat belag. Teflonvalla gav fina mätningar, men lossnade snabbt från belagen. Teflon fastnar som bekant inte så bra på saker. Sen kan ju tekniken har gått framåt de senaste åren. Själv åker jag inte skidor.
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Hade precis påbörjat säsongsförberedelsen när Frustrator laddade upp sin bild.. :cool:
Verktygsbänk med borr, verktygslåda och byggmaterial i ett verkstadsrum. #skintech
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

#skintech
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.