Byggahus.se
Ny multimaskin CV18DA. Låga vibrationer och tyst. Vibrerar mindre än Fein FMM 350 qsl med sladd. Kommer aldrig mer använda Bosch GOP 12-28 som tyvärr vibrera sönder både batterifästen och händer..

Hikoki multimaskin CV18DA i koffert med tillbehör och jämförande Bosch bladförpackning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grön och svart multimaskin CV18DA används i en byggmiljö med synliga dammpartiklar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Knep en Stihl fs 250, riktigt nöjd. Har haft ögonen på en gammal Husqvarna 265rx ett tag också, men mest för att den verkar vara häftig och helt brutal med sina 65cc. Men denna Stihl passar nog min användning betydligt bättre och väger hälften så mycket.
 
  • En Stihl FS 250 röjsåg som ligger på ett grusunderlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Kommer aldrig mer använda Bosch GOP 12-28 som tyvärr vibrera sönder både batterifästen och händer..
Typiskt, den fick jag hem för någon månad sen och använder för första gången härom dagen. Tyckte den var sjukt smidig jämfört med min äldre sladdrivna Fein 250.
 
Jag var på lokala byggvaruhuset.
I hyllorna med nedsatta grejer låg en massa Skilverktyg för halva priset. Skyltexemplar.
Såg denna vinkelslip för 547 kr men funderade över priset. En ny med 720 W kostar bara en bråkdel mer. Så jag kollade och ja, nypris är runt 1100 för denna på 850 W.
Jag undrade -eftersom låda saknas och det skall ingå tre kapskivor- om de kunde göra lite mer på priset.
Han kollade, noterade att hakvertyget också saknades så jag fick den för 150 kr.

Min gamla Black&Decker på 650 W fungerar bra men den har inte snabblås för skyddet. Därför intresset för denna nya. Jag kommer framöver behöva kapa en del vid stugan så en kraftig extra blir bra.

Vinkelslip av märket Skil på en sliten träbänk omgiven av diverse verktyg, saknar förpackning och tillbehör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
McHolm och 12 till
  • Laddar…
Komplettera med denna så blir du ännu snabbare!

Snabbkopplingsmutter, spännmutter M14 i silverfärgad metall för vinkelslipar, visas bland onlineprodukter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Ny multimaskin CV18DA. Låga vibrationer och tyst. Vibrerar mindre än Fein FMM 350 qsl med sladd. Kommer aldrig mer använda Bosch GOP 12-28 som tyvärr vibrera sönder både batterifästen och händer..

[bild][bild]
Har suktat efter den där länge, hittade du den till nåt bra pris?
 
richardtenggren
stigen stigen skrev:
Komplettera med denna så blir du ännu snabbare!

[bild]
Tycker denna modell är bättre vid tex slipning :)
Metallisk slipmaskinskåpa med M14 gängning och svart handtag, idealisk för slipning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 3 till
  • Laddar…
E
nanowire nanowire skrev:

Kommer aldrig mer använda Bosch GOP 12-28 som tyvärr vibrera sönder både batterifästen och händer..
jonmo jonmo skrev:
Typiskt, den fick jag hem för någon månad sen och använder för första gången härom dagen. Tyckte den var sjukt smidig jämfört med min äldre sladdrivna Fein 250.
Vet att jag läste om att problem tidigare med att fästena går sönder men minns inte vem som skrev det.
Det var ihop med 6Ah-ackar om jag minns rätt, eller har det varit problem även med de små (2-3Ah)?

För att passa trådens rubrik (nästan, köptes i torsdags men provades idag) kommer en bild också😉
Två nya Parkside verktygslådor, en för en batteridriven Gipsskärare och en för en batteridriven Nibbler, båda 20V.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 3 till
  • Laddar…
jonmo jonmo skrev:
Typiskt, den fick jag hem för någon månad sen och använder för första gången härom dagen. Tyckte den var sjukt smidig jämfört med min äldre sladdrivna Fein 250.
Jo, smidig är den. Och 3 Ah batterier fungerar bra. Tyvärr skakar den värre än min första Jula-multimaskin och stoppar du i 6 Ah så ramlar det ut efter någon timme när plastpiggarna nötts ned av vibrationerna 🤷🏻‍♂️
 
  • Gilla
Qjanto
  • Laddar…
D Dublin skrev:
Har suktat efter den där länge, hittade du den till nåt bra pris?
Nja. Men allt är relativt; sjukt prisvärd jmf med GOP 12 V.
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Tycker denna modell är bättre vid tex slipning :)
[bild]
Jag har inte använt varken stiftnyckel eller "snabbmuttrar" sen jag var nybörjare. Slå loss skivan bara!
Då kan du använda orginalmuttern som bara bygger nåra mm.
 
  • Gilla
Fario och 2 till
  • Laddar…
Äntligen en Gjerdesåg inköpt😀
 
  • Gjerdesåg på pall i verkstad med stege i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Jag tackar för tipsen om snabbmutter.

Cyklade in till byggvaruhuset för att köpa lite småsaker och Ryobi finns för 129kr.

Så jag köpte två. De gamla hakarna å grejjerna hamnar i en zippåse i ”braatthaverktygslådan”.

Två förpackningar av Ryobi snabbmutter och en gammal krok på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vinkelslipar med snabbmutter och slipstål på ett träbord, oanvänt verktyg i plastförpackning i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FreQa och 4 till
  • Laddar…
Underhållsår här på gården så investerade i en batteridriven slipmaskin. Har aldrig haft en planslipmaskin innan. Kanske inte var det bästa valet för ändamålen men nu har jag en i alla fall.

Batteridriven Makita planslipmaskin på träplankor utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Om man greppar slipskivan på vinkelslipen med en handskbeklädd hand så behövs inga snabbmuttrar eller haknycklar. Det räcker med handkraft.
Undantaget kan vara om skivan är stål som tex en diamantskiva.
 
  • Gilla
  • Älska
Putte G... och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.