Dagens verktygsinköp!

404k läst  3,0k svar

1. Danne_85
    Medlem Nivå 4
    Känslan att få sms att man har paket att hämta ut en fredag innan lunch gör ju arbetsdagen olidligt lång. Men nu äntligen hemma efter en tung vecka på bygget o packa upp min egna nya lilla leksak tillsammans med en fredagpilsner.
    DSC_0352.jpg

Redigerat 4 mar 2016 19:27
  2. C
    Medlem Nivå 4
    Tråden får en funktion om du döper om den till dagens verktygsinköp. De här köpte jag idag. :)
    1457114641028300569893.jpg

3. Danne_85
    Medlem Nivå 4
    Sådär :) alltid kul med nya prylar, de flesta jag känner lånar hem från bygget de är på, jag har alltid gillat att ha mina egna grejer. Sänksågen Har jag saknat länge, vart av med alla maskiner för 2,5år sen då ja hade inbrott i garaget. Sakta men säkert bygger man upp en ny park :)

mexitegel och frejpz gillar
  4. mexitegel
    Allvetare · Nivå 20
    I väntan på att trycka på köpknappen på en Bosch GOF1250 får man tröstshoppa lite billigare saker. Idag åkte det med en sån här när jag var förbi Beijers

image.jpeg

5. Danne_85
    Medlem Nivå 4
    Snygg gipskniv, den har jag inte sett tidigare, har provat massor av varianter, dock kommer jag alltid tillbaka till den gamla klasisska stanley. :)

6. mexitegel
    Allvetare · Nivå 20
    Tack, ja det fanns ju massor av modeller. Den ena fiffigare än den andra. Men när jag stod där och försökte välja kom jag att tänka på att pappa nog haft sin klassiska Stanley-kniv i närmare 40 år. Då var valet enkelt :)

7. fgo
    Hobbysnickare Nivå 10
    Hoppas det är ok att dela med sig av gårdagens verktygsköp.
    Ropade hem en Hilti TE-1500 Avr till kommande projekt
    27881_APC_830x515.jpg

Tyvärr dröjer det ett tag tills den får provköras :thumbdown:

mexitegel gillar
  8. FredrikR
    Verktygstokig · Nivå 18
    Wow! That's some serious shit!! :wow:

9. fgo
    Hobbysnickare Nivå 10
    Är det inte lika bra att gå all-in när man ska göra nåt?

mexitegel gillar
  10. FredrikR
    Verktygstokig · Nivå 18
    Det där måste räknas all-innens all-in! :D
    Vill du avslöja vad du ska demolera?

Redigerat 4 mar 2016 21:08
  11. fgo
    Hobbysnickare Nivå 10
    Ett källargolv ska pulveriseras.
    Kanske kommer en tråd när det påbörjas...och avslutas om det vill sig väl

12. FredrikR
    Verktygstokig · Nivå 18
    Tror det var en TE1500 eller om de kan ha varit 1000 som Cramo rekommenderade mig för tvättstugan.
    Den som kör igång först får inspirera den andra (och övriga) med en tråd till kommande projekt. (y)

13. mexitegel
    Allvetare · Nivå 20
    Hyrde en sådan i höstas när jag bilade ett källargolv. Var som att köra ner kniven i smörbyttan :)

14. fgo
    Hobbysnickare Nivå 10
    Du kan få "hyra" min ifall jag är klar före dig.
    Det är ju nästgårds...

FredrikR gillar
  15. Danne_85
    Medlem Nivå 4
    Ser ut att vara en vidareutveckling på TE1000 kanske lite kralligare, jag brukar köra te1000 när det e nått större golv som ska bilas, dock är det rätt maffigt att bila med "Cobran" som går via en dieseldriven högtryck. Då jävlar händer det grejer, man orkar inte köra så länge i stöten dock :p

Hej där! Skaffa ett konto gratis så kan du också ställa frågor i forumet. :love: