Byggahus.se
Min tidigare erfarenhet av lövblåsar är en Ryobi med sladd och den kunde man som bäst putta i väg löven ett och ett om det var minsta blött. Jag var därför lite skeptisk om min nya budgetbensinblås skulle orka med lönnlövskakorna från i höstas. Inga som helst problem och galet kul. Alla tummar upp för 2500-kronorsmaskinen.
Bensindriven lövblåsare av märket McCulloch på marken omgiven av löv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det enda mysteriet är lappen på lådan som berättar både om Husqvarna, Sverige och UK. Min maskin är byggd i Kina och kom till mig från Spanien via Amazon.
Etikett på en kartong med modellinformation och serienummer för en Husqvarna lövblåsare, samt importerinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 5 till
  • Laddar…
T
Husqvarna, Gardena, McCulloch och ett gäng till är samma koncern numera. Även Pullman och många andra verktygsföretag ingår i samma.
 
  • Gilla
Hep
  • Laddar…
Idag blev det ett stort påskägg.
Var förbi Hornbach och prismatchade en gipsautomat då den var 3 kr billigare på proffsmagasinet 😂.

Verkar dessutom som jag uppnått den efterlängtade kritiska massan för att undgå upptäckt av HSTHB 😀.

En öppen blå verktygslåda från Bosch med en gipsautomat och batterier inuti.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Handhyveln och 5 till
  • Laddar…
T trycklös skrev:
Husqvarna, Gardena, McCulloch och ett gäng till är samma koncern numera. Även Pullman och många andra verktygsföretag ingår i samma.
Man vet inte längre vad man köper eller rättare sagt vem som tillverkar……..
 
  • Gilla
Magrand
  • Laddar…
Blev ett nytt tillbehör till min DUX60. Nämligen en EE400MP kantskärare.

Även ett par 3M Peltor Alert blev det. Men de glömde jag att fota.
Makita EE400MP kantskärare i obruten förpackning lutad mot en vit vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 5 till
  • Laddar…
Festool cxs 12 2,5 set
Grymt mysigt maskin men det får bli retur på den för den låter för mycket. Den verkligen visslar när den går upp i varv. Så paff u at man behöver hörselskydd och det är en deal breaker för en skruvdragare. Blir väl en Bosch 12v 35 FC istället även om jag verkligen gillar C -stilen
 
  • Festool CXS 12 skruvdragare med 2,5 Ah batteri i förvaringsväska, närbild som visar varumärket och batteriinformationen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Handhyveln och 2 till
  • Laddar…
Första människan i historien som byter festool mot Bosch? 😂
 
  • Haha
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Första människan i historien som byter festool mot Bosch? 😂
😂gjort samma resa själv med sänksågen och inte ångrat mig än trots att Festool är det jag har på jobbet 😀
Festool är bra men överprisat och har många rappliga funktioner - sladden är den värsta för jag har tappat räkningen på hur många trasiga vi haft och fräsen startar när man knackar med hammaren på den
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
boschkenta
Fyllt på lite under amazons vårrea.. särskilt sågbladen var ett kap 😎

Olika verktygstillbehör på en arbetsbänk, inklusive sågblad och bits för skruvdragare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Q
I Ivar Nelson skrev:
Festool cxs 12 2,5 set
Grymt mysigt maskin men det får bli retur på den för den låter för mycket. Den verkligen visslar när den går upp i varv. Så paff u at man behöver hörselskydd och det är en deal breaker för en skruvdragare. Blir väl en Bosch 12v 35 FC istället även om jag verkligen gillar C -stilen
Köpte gsr 35 fc med 4 Chuckar förra veckan. Den är riktigt bra. Låter lite mer (vassare) än min gamla icke borstlösa gsr, men absolut inte så att jag behöver använda hörselskydd.
Tror att det beror på den borstlösa motorn och nägot starkare batterier 3.0ah mot tidigare 2.0ah.
 
mexitegel mexitegel skrev:
Första människan i historien som byter festool mot Bosch? 😂
Njae jag kör både och. Men när jag köpte Bosch GET75-150 så har rotexen inte lämnat sin systainer sedan dess😉.
 
  • Gilla
Utsliten och utdömd och 2 till
  • Laddar…
SamiHus SamiHus skrev:
Njae jag kör både och. Men när jag köpte Bosch GET75-150 så har rotexen inte lämnat sin systainer sedan dess😉.
Är det därför du tänker sälja rotexen till mig?
 
  • Gilla
  • Wow
Pjosk75 och 2 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Är det därför du tänker sälja rotexen till mig?
Stop där, Sami är min hallick. Du får hitta en egen.
 
  • Haha
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Ni vet när man beställer utan att kolla storleken ordentligt… har inte provat den ännu men kommer bli lite läskigt antar jag. (Med handöverfräs monterad i bord.) Luna-stålet som storleksreferens.
 
  • Stor orange handöverfräs bredvid en mindre fräs i förpackning på ett bord, med en Luna-stålpaketet som referens.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
maskeradeproggaren
Köpte en kärcher t7 racer terasstvätt. En total gamechanger. Otroligt tidsbesparande med gott resultat på både altantak och stenläggning.
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.