Byggahus.se
Köptes egentligen förra veckan, men idag kom den.

"Minimotorsåg" för Makitabatterierna, (Ej Makitasåg...)för att kapa grenar etc. Ska bli kul att prova den snart :)


Handhållen elektrisk minimotorsåg kompatibel med Makita-batteri i en verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



/Jocce
 
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
B
Jocce81 Jocce81 skrev:
Köptes egentligen förra veckan, men idag kom den.

"Minimotorsåg" för Makitabatterierna, (Ej Makitasåg...)för att kapa grenar etc. Ska bli kul att prova den snart :)


[bild]


/Jocce
Fundera på att skaffa en sån där till nästa skotersäsong och ha i skotern. Tror den kan vara lämplig att ta bort lite träd som hänger över lederna. Vad blir totallängden med ett batteri i?

Sen blir man lite fundersam va det är för roligt i Makita-kartongen som man ser i bakgrunden 🙂
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
K_arlstrom K_arlstrom skrev:
En "3 räfflad ansiktsskärare" (gissa vem som hade den fina översättningen) tvingade mig att kolla om det fanns metriska spännhylsor i lager då jag misslyckats med att köpa de i något år...
Överraskningen var total när Rutlands körde kampanj på komplett set!
Uppenbarligen fel i beskrivningen, ser mer ut som en ansiktsstrimlare?
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
B breakman skrev:
Fundera på att skaffa en sån där till nästa skotersäsong och ha i skotern. Tror den kan vara lämplig att ta bort lite träd som hänger över lederna. Vad blir totallängden med ett batteri i?

Sen blir man lite fundersam va det är för roligt i Makita-kartongen som man ser i bakgrunden 🙂
Totallängden med 5Ah-batteri är ungefär 43 cm.

Det är (var) olika adapters för cirkelsåg till skena. Hade lite problem med den jag köpte så Makita var snälla nog att skicka flera olika så jag kunde testa. 👍🏼


/Jocce
 
  • Gilla
breakman
  • Laddar…
Igår kom storebror, får se om den orkar dra loss 135nm, för det är ju vad jag förutsätter att Volvo drar fast hjulen med 😂 Men 600nm som mellanmodellen har, räckte ju inte iaf..
 
  • Två Milwaukee-skruvdragare på arbetsbänk med Klipsch-högtalare och ritningar i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
U
A Aeroabuser skrev:
Igår kom storebror, får se om den orkar dra loss 135nm, för det är ju vad jag förutsätter att Volvo drar fast hjulen med 😂 Men 600nm som mellanmodellen har, räckte ju inte iaf..
Den stora använder vi med 9Ah batteri och 3/4” för att lossa hjulmuttrar på lastbilar som dragits med 650-700Nm, den borde duga till personbil!
Milwaukee slagskruvdragare med 9Ah batteri bredvid en kniv på ett grått golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
GEGS och 3 till
  • Laddar…
U Utsliten och utdömd skrev:
Den stora använder vi med 9Ah batteri för att lossa hjulmuttrar på lastbilar som dragits med 650-700Nm, den borde duga till personbil!
[bild]
Jag har ett par 9ah. Kör de till trimmern, får väl köpa forge batteri för att få till ett par nm extra i värsta fall 🤣
 
  • Gilla
Utsliten och utdömd
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Uppenbarligen fel i beskrivningen, ser mer ut som en ansiktsstrimlare?
Strimlar nog det mesta 😅 såg absurt ut när jag provmonterade den i bordsfäsen
 
  • Gilla
FSträ
  • Laddar…
A Aeroabuser skrev:
Igår kom storebror, får se om den orkar dra loss 135nm, för det är ju vad jag förutsätter att Volvo drar fast hjulen med 😂 Men 600nm som mellanmodellen har, räckte ju inte iaf..
Nanometer har aldrig funkat för att dra loss nånting.

...Förlåt kunde inte låta bli😁
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Kompis köpte precis 1" varianten av Milwaukee knacken, han snacka nått om 2.400Nm :D
 
Tokslut Tokslut skrev:
Kompis köpte precis 1" varianten av Milwaukee knacken, han snacka nått om 2.400Nm :D
Vi köpte den nya 1/2 knacken modell större på jobbet och där stod det 1350Nm. Snacka om felbeställng när den bara används till M10 bult i kabelstegar 😂. Den väger säkert runt 4-5 kg
 
  • Haha
  • Gilla
Aeroabuser och 4 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Nanometer har aldrig funkat för att dra loss nånting.

...Förlåt
Ola C Ola C skrev:
Nanometer har aldrig funkat för att dra loss nånting.

...Förlåt kunde inte låta bli
Ola C Ola C skrev:
Nanometer har aldrig funkat för att dra loss nånting.

...Förlåt kunde inte låta bli😁
Aha kanske därför den inte orkade, hoppas den större klarar Nm 🤣
 
  • Gilla
Noramasen
  • Laddar…
Fick en delleverans idag med 24-30mm borrar. Trälåda med uppsättning av borr i storlekar 24-30mm, ordnade och märkta efter storlek.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Glömde att jag hade hämtat ut ett paket till...
14,5-23mm borrar, fräspinnar, spännsats och ER32 hållare till fräspinnarna.
Allt i prima Kinakvalitet...
Set med olika storlekar borr i öppen träkoffert, plastförpackade och märkta från 14,5 till 23 mm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träschatull med uppsättning gyllene borrar i olika storlekar på arbetsbänk, verkstadsmiljö i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild på ett paket med borrar, fräspinnar, spännsats och ER32 hållare för fräsning, placerat på en verkstadsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Förvaringsväska med uppsättning av borr och ER32 spännhylsor för verktygshantering i verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.