15 487 läst ·
103 svar
15k läst
103 svar
Dagens I-landsproblem
Min bil är inte varm på morgonen oavsett hur mycket jag åker till macken. Det är ännu mer irriterande.Martin Granqvist skrev:Min bil är en Golf som kan köras på bensin/fordonsgas. Kör oftast på gas för det blir billigast. MEN för att kunna använda bensinvärmaren så måste jag se till att bensinen är över röda markeringen på bränslemätaren, även om jag har full tank med gas. Jag blev altså tvungen att åka till macken och tanka bensin bara för att kunna sätta mig i en varm bil på morgonen.
Du har förresten inte testat att fylla tanken när du väl är på macken? Då behöver du inte åka så ofta.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Jag irriterar mig (fast ganska beskedligt) på:
1. Folk som verkar anse att saliv är något onaturligt och skadligt för kroppen och går omkring och spottar överallt.
2. Folk som tror att alla dörrar/skåpluckor är svängdörrar och stänger sig själv efter att de öppnat dem.
3. Folk som tycker att körriktningsvisare är överkurs. "Jag vet ju var jag ska så vad är vitsen?"
1. Folk som verkar anse att saliv är något onaturligt och skadligt för kroppen och går omkring och spottar överallt.
2. Folk som tror att alla dörrar/skåpluckor är svängdörrar och stänger sig själv efter att de öppnat dem.
3. Folk som tycker att körriktningsvisare är överkurs. "Jag vet ju var jag ska så vad är vitsen?"
Kanske inget i-landsproblem men när det kommer fler än en person och den första personen låter dörren stå på vid gavel tills nästa person kommer. Vafan stäng dörren!
Sen stör jag mig på min kaffemaskin som ska spola ur munstycket varje gång man startar den fastän det bara var 15min sen man tog en kopp sist.
Sen ett icke i-landsproblem, stör mig på folk i allmänhet. Dom står o dräller och är ivägen. Är långsamma o sega och verkar ha samma livssyn som nötkreatur.
Sen stör jag mig på min kaffemaskin som ska spola ur munstycket varje gång man startar den fastän det bara var 15min sen man tog en kopp sist.
Sen ett icke i-landsproblem, stör mig på folk i allmänhet. Dom står o dräller och är ivägen. Är långsamma o sega och verkar ha samma livssyn som nötkreatur.
Till Real7
Koppla in ett sånt här relä så det drar när du har motorvärmarn i sen tar du spänning från t.ex stereon, den kabeln som får spänning när du vrider på nyckeln. Den kopplar du genom relät till valfritt 12v varningsystem. Jag satte en ljusvarnare från biltema i min men dom verkar ha slutat med den. Går kanske bra med en liten led lampa vid instrumentet å.
http://www.kjell.com/se/sortiment/el/elektronik/elektromekanik/relaer/2-poligt-rela-240-v-ac-p36101
Koppla in ett sånt här relä så det drar när du har motorvärmarn i sen tar du spänning från t.ex stereon, den kabeln som får spänning när du vrider på nyckeln. Den kopplar du genom relät till valfritt 12v varningsystem. Jag satte en ljusvarnare från biltema i min men dom verkar ha slutat med den. Går kanske bra med en liten led lampa vid instrumentet å.
http://www.kjell.com/se/sortiment/el/elektronik/elektromekanik/relaer/2-poligt-rela-240-v-ac-p36101
Håller helt med. Saliv är en kroppsvätska som man med fördel behåller i kroppen.Cecilia R skrev:
Till den här kategorin vidriga människor hör också "snorblåsarna", som täpper för ena näsborren med fingret och blåser ut snor ur den andra. Helst då till allmän beskådan.
Renoverare
· Stockholm
· 20 208 inlägg
Värst är folk som lägger sin vidriga snus på konstiga ställen , gärna så min son hittar demlordi skrev:
edit: Sist var det i ett broschyrställ på BB
Självbyggare
· Södermanland
· 267 inlägg
Jag tankar gas på en station där bensin ej finns. Enbart gas. Förstå vilket bestyr att efter att ha tankat behöva åka och tanka på en annan mack!😂
Jag stör mig enormt på att merparten av alla bilister tror att vi cyklister inte blir bländade av helljus. Förut störde jag mig även enormt på bilister som körde om för snabbt och för nära, men det har jag nu lärt mig att råda bo på genom att cykla längre ut i vägbanan samt börja vingla på cykeln när jag hör att det kommer en bil bakifrån.
Allvetare
· Stockholm
· 1 831 inlägg
I-kandsproblem med psykbrytsstatus,
Ringer typ bredbandsbolaget, telefonkö 15 minuter, väl framme kopplas man vidare och personen "råkar" klickar bort en, dvs bara att börja om med ny kötid.
Ringer typ bredbandsbolaget, telefonkö 15 minuter, väl framme kopplas man vidare och personen "råkar" klickar bort en, dvs bara att börja om med ny kötid.
