Idag startade vi upp vår solanläggning (spännande) typiskt delvis molnigt men fick ut en 60grader när solen tittade fram.

Återstår isolera rören och som ni ser fixa till runt acc tanken. otroligt vad solen värmer kl 13 så fyllde vi systemet och redan returvattnet som gick ner i ett stor balja rök det om vattnet och då var det ca 4 bars tryck.

Ska kolla några dagar och se tempkurvor och justera in födena så återkommer jag med mer info.... :)
 
  • pannrum.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild på taket också...
 
  • taket_2.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du får ju åtminstone pejl på hur det fungerar på "eftersäsongen" med detsamma. Jag drog ju igång före jul, så jag har sett hur det tar sig under våren.
 
kul vilken känsla att dusch i grattis varmvatten.
Räknar med att få igång mitt nästa vår.
 
Gratis är det inte, även om vi struntar i investeringen. Beroende på intensiteten på solljuset kostar strömmen till pumpen 1,5 - 0,5 öre/kWh.
Fast det är ju nästan gratis! :D
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.