Nu minns jag inte exakt hur det såg ut, men jag noterade att en bricka gått sönder. Ser exakt ut som gulmarkerad pil.
Dock satt brickan "ensam" utan förlängare vad jag kunde se. Brickan är "axeln" mellan låscylinder och vredmekanismen för låskolven (ej polislåset, utan vanliga låset)
Nu händer det inget när jag låser upp låset, då brickan är trasig. Nyckeln snurrar.
Kan man köpa denna bricka bara eller måste man köpa en förlängningssats?
Fråga två, är denna bricka samma för alla cylinderlås? Jag är säker på att brickan satt där innan, men cylindern köpte jag själv för ett par år sedan.
Dock satt brickan "ensam" utan förlängare vad jag kunde se. Brickan är "axeln" mellan låscylinder och vredmekanismen för låskolven (ej polislåset, utan vanliga låset)
Nu händer det inget när jag låser upp låset, då brickan är trasig. Nyckeln snurrar.
Kan man köpa denna bricka bara eller måste man köpa en förlängningssats?
Fråga två, är denna bricka samma för alla cylinderlås? Jag är säker på att brickan satt där innan, men cylindern köpte jag själv för ett par år sedan.
Produkter som diskuteras: "cylinderlås"
Cylinderlås
Cylinderlås är den mest använda låstypen i modern tid och är standard för alla typer av dörrar, från bostäder till kommersiella byggnader. Detta lås använder en cylinder som låses och låses upp med en nyckel. Cylinderlåsets design
Läs mer
Behöver mer information av vad du har för lås i dörren för att kunna svara.
Den bricka med gul pil är en del av en cylinderförlängare men du kanske menar en medbringare som sitter på låscylindern.
Jag förstår inte vad du menar.
Den bricka med gul pil är en del av en cylinderförlängare men du kanske menar en medbringare som sitter på låscylindern.
Jag förstår inte vad du menar.
Jag googlade fram denna bild. Det är denna "bricka" jag söker (minns dock inte om min bricka var helt rund eller hade plats för skruv) De två piggarna gick sönder. Inget som följde med när jag köpte cylindern mig veterligen utan satt där innan. Delen ser väldigt gammal ut. Garaget är från 50-talet. På insidan av dörren kan man öppna med ett vred.1 123abc skrev:
Klicka här för att svara