Hej! Jag har en Cylinda tvättmaskin FT384 silver som har fastnat i ett läge där den står och försöker pumpa ut vatten fast det inte finns något vatten kvar i maskinen. Det går inte att byta program eller nånting.
Vad kan det vara för fel?
Tacksam för tips

Kolla om det finns ngt överfyllnadsskydd, se även installationshäftet. Om detta saknas kolla på nätet

Överfyllnadsskyddet borde vara i överkant i lucköppningen?
Om jag häller i vatten i trumman så pumpar det ut fint genom slangen men sen fortsätter den försöka pumpa ut mer när det är tomt

D Denlar skrev:
Överfyllnadsskyddet borde vara i överkant i lucköppningen?
Om jag häller i vatten i trumman så pumpar det ut fint genom slangen men sen fortsätter den försöka pumpa ut mer när det är tomt
Mystisk om det sitter upptill. Dra ur elsladden och kolla bakom luckan nedtill. Jmf med installationsanvisn. Ibland sitter det en kopp under som vickar. Du kan även ringa Electroservice som brukar tipsa men då krävs uppgifter på maskintyp.

Jag kan inte hitta installationsanvisning, menar du de små hålen i bälgen innanför luckan?

Vet ej vad du menar. För att komma åt pumpen och ev överfyllnadsskydd måste du ta bort lilla frontluckan nedtill under stora frontluckan.

Snedvy underifrån av två pumpar med slangar, en grå kopplad till avloppet och en vit till en bälgen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så ser det ut snett underifrån, en slang från den gråa pumpen till avloppet och en slang från den vita pumpen som går till toppen av bälgen innanför luckan

P
dessa turkiska maskiner har åtskilliga hyss för sig som inga andra maskiner har.
denna silver har dessutom nästan inga reservdelar kvar.
mest troliga felet är att den inte känner av att maskinen är tom
fungerar alla steg med tvätt och sköljningar men inte sluttömningen så är det kretskortet. och brukar vara dyrt på cylindavis
pumpen i bild kostar 2.200.-

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.