8 937 läst ·
40 svar
9k läst
40 svar
Cylinda diskmaskin reagerar inte på knapptryck
Igår fungerade maskinen plötsligt efter att ha stått under helgen, kan fukten i kontrollmodulen torkat av sig självt?
Och är det i så fall värt att byta kontrollmodul/kretskort ändå för att få en bättre tätning?
Och är det i så fall värt att byta kontrollmodul/kretskort ändå för att få en bättre tätning?
Tråkigt att även vissa av de "bättre" maskinerna har dålig kvalité....
Off topic,
Synd att man inte kan köpa vitvaror för konsumenter som gör rent och inte tar en förmiddag.
Jämför man med maskinerna på jobbet som gör rent och det går fort.
Både diskmaskinen och tvättmaskinen på jobbet kör med mer vatten det går snabbare och det blir alltid rent. Tvättmaskinen sköljer också riktigt...
Synd bara att de maskinerna har priser från 20 Tkr och uppåt...
Miljötänk i all ära men nu upplever jag att mijökraven är större än funktionskrav på vitvaror för konsumenter... I och för sig diskmaskinen gör rent men två timmars diskande... Jag tror att en del vitvaror var bättre förr....
Off topic,
Synd att man inte kan köpa vitvaror för konsumenter som gör rent och inte tar en förmiddag.
Både diskmaskinen och tvättmaskinen på jobbet kör med mer vatten det går snabbare och det blir alltid rent. Tvättmaskinen sköljer också riktigt...
Miljötänk i all ära men nu upplever jag att mijökraven är större än funktionskrav på vitvaror för konsumenter... I och för sig diskmaskinen gör rent men två timmars diskande... Jag tror att en del vitvaror var bättre förr....
Kör inte mer än en diskmaskin om dagen tvättmaskinen kan gå både en, två eller tre gånger på en dag. Jag vill ha snabba tvättar och diskningar så man kan stänga av maskinerna och ta hand om tvätten och disken. Samt ibland blir det ont om tid om man jobbat sent eller varit i väg med barnen direkt efter jobbet...
Värre är det när barnens träningskläder inte blir rena. Och man får köra de en gång till.
Jag lämnar aldrig en gående disk eller tvättmaskin när jag åker hemifrån eller när jag sover... Har varit med om en diskmaskin som gick läck under diskning... Men det är en annan sak.
Värre är det när barnens träningskläder inte blir rena. Och man får köra de en gång till.
Jag lämnar aldrig en gående disk eller tvättmaskin när jag åker hemifrån eller när jag sover... Har varit med om en diskmaskin som gick läck under diskning... Men det är en annan sak.
Instämmer helt. Lämnar heller aldrig disk eller tvättmaskin under drift. De är ingen ovanlig orsak till varken vattenskada eller brand.H HSP skrev:Kör inte mer än en diskmaskin om dagen tvättmaskinen kan gå både en, två eller tre gånger på en dag. Jag vill ha snabba tvättar och diskningar så man kan stänga av maskinerna och ta hand om tvätten och disken. Samt ibland blir det ont om tid om man jobbat sent eller varit i väg med barnen direkt efter jobbet...
om du inte använder blöta fingrar eller häller vatten på den så behöver du ju inte byta till det uppgraderade kitet med förbättrad tätningB bajengurra skrev:
de "bättre" maskinerna köper sin elektronik från PRC och då blir det så här, nästan inga elektronikfel när de gjordes i Sverige.H HSP skrev:Tråkigt att även vissa av de "bättre" maskinerna har dålig kvalité....
Off topic,
Om vi går ur EU så kan vi ta avstånd från energidirektivet och bygga maskiner mad andra preferenser.
EU´s std program på en ny disk är 5h45m
för femton år sedan brann det diskmaskiner även om de inte var i gång. Så med statistiken i ryggen skulle jag påstå att det är extremt ovanligt att en vitvara brinner numera.F frasen_36 skrev: