Hej, har en Cylinda DM260 från 2012 som läcker ut vatten ner på bottenplåten som gör att maskinen pumpar ut vattnet på engång.
Har torkat bort vattnet där under och tagit isär täckplåtar och kört maskinen och den börjar fylla maskinen och när den fyllts färdigt så läcker det i framkant vid luckan, droppar i läckagekanalerna och går i slangarna ner till nivåvakten för bottenplåten och vattnet pumpas ur,
Har rengjort och kollat tätningslisterna runt luckan,
Har öppnat luckan när maskinen fyllts och då är nivån aldeles uppe vid baljans kant vid luckan, är såpass mycket vatten i maskinen så att nedre snurrspolaren tar i vattennivån.
Vet ej hur mycket vatten som ska vara i maskinen men det känns väldigt mycket,
Vad är det som känner av vattennivån på dessa maskiner? Hittar bara en flödesgivare på inkommande vatten som skulle kunna ha med vattenmängden att göra, har tagit bort den och blåst i röret och flödesgivare verkar snurra på lätt. Någon som vet vad som skulle kunna vara fel?
Mvh Jörgen
Har torkat bort vattnet där under och tagit isär täckplåtar och kört maskinen och den börjar fylla maskinen och när den fyllts färdigt så läcker det i framkant vid luckan, droppar i läckagekanalerna och går i slangarna ner till nivåvakten för bottenplåten och vattnet pumpas ur,
Har rengjort och kollat tätningslisterna runt luckan,
Har öppnat luckan när maskinen fyllts och då är nivån aldeles uppe vid baljans kant vid luckan, är såpass mycket vatten i maskinen så att nedre snurrspolaren tar i vattennivån.
Vet ej hur mycket vatten som ska vara i maskinen men det känns väldigt mycket,
Vad är det som känner av vattennivån på dessa maskiner? Hittar bara en flödesgivare på inkommande vatten som skulle kunna ha med vattenmängden att göra, har tagit bort den och blåst i röret och flödesgivare verkar snurra på lätt. Någon som vet vad som skulle kunna vara fel?
Mvh Jörgen
Produkter som diskuteras: "tätningslisterna"
Tätningslist E-profil vit EPDM-gummi Tesa
För springor 1-3,5 mm
48 kr inkl moms
Läs mer
Ok, är kretskort något som är värt att bytas på en så pass gammal maskin?electroluxaren skrev:
Har du någon aning om var vattennivån ska ligga? Syns lite dåligt på bilden men på höger sida av snurrsprutaren så ser man vattennivån (den tar precis i vattnet)
ungefär i underkant på locket till saltbehållarenM Motorcraft skrev:
och nä inte en spänn på denna maskin skulle jag lägga (konstigt att den hållt så länge)
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Inkoppling diskmaskin, båda R20 men får inte ihop det
Vatten & Avlopp -
Cylinda Diskmaskin E02-fel
Teknik -
Varför får jag meddelandet ”Fyll på salt” på min Miele diskmaskin?
Vitvaror -
Hur får man rätsida på programknappen för programval på en Cylinda diskmaskin DM297. Knappen är fast på ett ECO program. Knappen fjädrar inte ut.
Hemma hos -
Vad är detta och hur får jag dit dem? Cylinda diskmaskin.
Vitvaror