Som rubriken, någon som testat?
Har fått en mindre kufo-spånsug där thien-baffel på utblåset skulle passat mycket bra. Jag tänkte dra vidare utblåset utomhus. Finns det några uppenbara problem?

H henkepenk skrev:
Som rubriken, någon som testat?
Har fått en mindre kufo-spånsug där thien-baffel på utblåset skulle passat mycket bra. Jag tänkte dra vidare utblåset utomhus. Finns det några uppenbara problem?
Inte testat men funderat en hel del på det.
Det finns åtminstone 1 uppenbar fördel och det är att du enkelt kan använda en spånsäck inne i din spånbehållare. Nackdelen är väl att allt spån måste gå igenom impellern, men det är väl troligen inget problem då de vanligtvis är designade för det.
Ytterligare en nackdel möjligen är att eventuella läckor i din spånlåda och cyklon kommer att leda till att fint damm läcker ut.

Påverkas separeringen om den sitter på utblås eller insugssidan? Jag tänker att den inte gör det, men jag har haft fel förr...

Detta måste provas tänker jag. Offrade en gammal kökslucka och en meter gängstång. Snart klart för test, återstår ett rör på toppen.
En verkstadsbild där en modifierad kökslucka är monterad på en gängstång i en cirkulär öppning, möjligtvis som en del av ett DIY-projekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Två runda vita köksluckor med gängstänger genomförda, liggande på ett trägolv vid arbetsprocess.
Skapa konto
Gammal kökslucka med genomgående gängstång, placerad på en verkstadsmaskin, redo för test.
Skapa konto
Anpassad kökslucka monterad på gängstång med ansluten flexibel slang i en verkstadsmiljö.
Skapa konto

• Gilla
stigen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.