8 474 läst ·
6 svar
8k läst
6 svar
CTC panna vart fylla vatten?
Hej
Har haft en läckande gammal mässingstermostat i tvättstugan som jag nu bytt till en "riktig" Danfoss, kul att leka rörmokare
Måste då förstås fylla på vatten i systemet, men som ovan rörmokare så fattar jag inte vart.
En polare tyckte jag skulle fylla slingan med varmt vatten för att få mindre syre i rören, går det?
På nedan länk finns bilder på pannan och dess rör som det måste röra ( ;D) sig om.
Blir dock inte klok på alla avstängningar, som syns på bilderna. Tacksam om ni kan kika lite och komma med tips.
www.nybleus.se/panna.html
Har haft en läckande gammal mässingstermostat i tvättstugan som jag nu bytt till en "riktig" Danfoss, kul att leka rörmokare
Måste då förstås fylla på vatten i systemet, men som ovan rörmokare så fattar jag inte vart.
En polare tyckte jag skulle fylla slingan med varmt vatten för att få mindre syre i rören, går det?
På nedan länk finns bilder på pannan och dess rör som det måste röra ( ;D) sig om.
Blir dock inte klok på alla avstängningar, som syns på bilderna. Tacksam om ni kan kika lite och komma med tips.
www.nybleus.se/panna.html
Jo jag tror det...
Men koppar röret (det lodräta) är splittat i taket till bla. en vattenkran på väggen som det inte kommer vatten ur....
Då kan det ju inte komma nå vatten till pannan heller..
rörigt ;D
Men det är bara "kv" och det till vänster som går ned i pannan och inte är elementslingorna, så mkt. fattar man iaf. ;D
Kanske ska testa att öppna den.
Men koppar röret (det lodräta) är splittat i taket till bla. en vattenkran på väggen som det inte kommer vatten ur....
Då kan det ju inte komma nå vatten till pannan heller..
rörigt ;D
Men det är bara "kv" och det till vänster som går ned i pannan och inte är elementslingorna, så mkt. fattar man iaf. ;D
Kanske ska testa att öppna den.
Japp det var den till vänster, bara att öppna tills trycket kom upp till 0,8 ungefär.
Sen på med cirkpump, låta det värma lite och lufta så landade det på 1,0.
Nu är det varmt i tvättstugan och den bytta termostaten håller tätt.
Kul
Sen på med cirkpump, låta det värma lite och lufta så landade det på 1,0.
Nu är det varmt i tvättstugan och den bytta termostaten håller tätt.
Kul
Sannolikt har servern försvunnit någon gång sedan frågan postades. Det var ju ett tag sedan.
Klicka här för att svara