5 840 läst ·
18 svar
6k läst
18 svar
CTC luft/vattenvärmepump värme
Men den inte igång hela tiden, så det blir inte så farligt på totalen att den går in ibland och stöttar.
Så är det ju såklart, men eftersom tempen till framledningen sjönk så fort elpatronen inte hjälpte till, så fick den gå in och stötta en hel del de senaste dagarna.JA”Snabbe” skrev:
Som sagt, det är inte hela världen men tanken med att jag skapade denna tråd var för att kolla om andras VP klarade av att leverera högre framledningstemp när det är svinkallt ute utan att ta mycket hjälp av elpatronen
Jag har identisk installation som dig och den hade ungefär liknande behov av elspets när det sjönk till 2-siffriga minus i förra veckan.Tommytommytommy skrev:
Så är det ju såklart, men eftersom tempen till framledningen sjönk så fort elpatronen inte hjälpte till, så fick den gå in och stötta en hel del de senaste dagarna.
Som sagt, det är inte hela världen men tanken med att jag skapade denna tråd var för att kolla om andras VP klarade av att leverera högre framledningstemp när det är svinkallt ute utan att ta mycket hjälp av elpatronen![]()
Och såsom föregående redan sagt så klarat pumpen att hämta ned till -22, men med mer och mer stöttning av elpatron.
Tack för infooskar.valta skrev:
Då låter det som min beter sig fullt normalt.
Klicka här för att svara