15 314 läst ·
36 svar
15k läst
36 svar
Ctc eller Nibe
Sida 1 av 3
Har en gammal CTC idag som är lite klen pga byggt ut.
Har tittat på dessa 2
Ctc eco air 510M
Ctc ecozenith i350L
Nide F2120-12
Nibe VVM 225
Har en rör system och hört lite allt möjligt av folk, är det någon som
har erfarenhet av dessa?
Har tittat på dessa 2
Ctc eco air 510M
Ctc ecozenith i350L
Nide F2120-12
Nibe VVM 225
Har en rör system och hört lite allt möjligt av folk, är det någon som
har erfarenhet av dessa?
Har själv en gammal 407 i skåne direkt mot en tank , med förvärmning av VV och VVB efter , den börjar bli lite klen när tempen går mot minus och frostar bra mycket
Dom nya L/V som finns nu fungerar ner till ca -20C , dom gamla är bara ner till -10C
Det är nog lite hugget som stucket med en VP i dag , alla är nog jämförbara , kan skilja lite , sen beror det på vad du vill ha , numera ska dom ha en styrdel inne , med eller utan tank för VV , inverterstyrda på både ont och gått , men priser går upp rätt bra på dom
Dom nya L/V som finns nu fungerar ner till ca -20C , dom gamla är bara ner till -10C
Det är nog lite hugget som stucket med en VP i dag , alla är nog jämförbara , kan skilja lite , sen beror det på vad du vill ha , numera ska dom ha en styrdel inne , med eller utan tank för VV , inverterstyrda på både ont och gått , men priser går upp rätt bra på dom
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 305 inlägg
F2120 är ju modernare och bra.
Annars finns Bosch compress 7000i AW. Som är likvärdig F2120 i verkningsgrad men tror den är lite billigare (och möjlien snyggare)
Annars finns Bosch compress 7000i AW. Som är likvärdig F2120 i verkningsgrad men tror den är lite billigare (och möjlien snyggare)
Jo det är ju dubbelt upp i pris nu emot när jag köpte för 13 årsedan. Den stora fördelen är att det är inte mycket som behövs att byta vid montage.R rävlyan skrev:Har själv en gammal 407 i skåne direkt mot en tank , med förvärmning av VV och VVB efter , den börjar bli lite klen när tempen går mot minus och frostar bra mycket
Johannes Carlsson skrev:
Johannes Carlsson skrev:
Nja! jag vet att det fins andra. Men vill ha något som är producerat i Sverige.
Och det kan man diskutera till fan hämtar mig, Jag vet..
Har du bara 1 rörs då , En VP behöver ett minflöde för att inte storkna , ddom innedelarna har en VVB i sig och den laddas separat med en växelventil och övrig värme går direkt ut på systemet , ett 1 rörs kan ha lite stort motstånd
Vad har du i dag en tank som VP går mot och en shunt ut efter den
Vad har du i dag en tank som VP går mot och en shunt ut efter den
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 305 inlägg
Många gånger får ju även innedelen bytas ut eftersom den inte kan jobba ihop med nyare utedel men i vissa fall räcker det med att köpa en tolk så funkar det.H hsonlarsson skrev: