Jag har (tyvärr) en CTC Electronic som värmer våra element men den har helt plötsligt när värmen börjar behövas slutat att göra just det. Den har endast en utegivare och står på en Nibe Compact varmvattenberedare som fungerar. Allt är bytt 2008, pumpen byttes för några år sedan.
Vilket program och finjustering jag än väljer så går inget effektsteg igång. 3,7 ska gå igång när man väljer "reserv" men inget händer. För bara någon vecka sedan började jag dra igång värmen på test och då gick åtminstone effektsteg 1 igång.
Pumpen går som den ska och den stängs av om jag kopplar ifrån radiatorenhet vilket betyder att manöverpanelen åtminstone fungerar.
Jag har bytt samtliga proppar på trefasen och de två finsäkringarna på och bakom panelen men likväl vill den inte värma.
Kan utegivaren ha gett upp på något vis? Borde den inte ändå vilja värma när jag drar upp programvalen & finjusteringen?
Jag har förstått att kontaktorerna kan brännas men ska alla tre ha gått helt plötsligt i och med att inget effektsteg alls kickar igång? Jag tycker inget ser eller luktar bränt och effektstegen har ju varit i dvala hela sommaren.
Vad kan jag göra mer innan jag tar hit en dyr gäst för felsökning?