Hejsan, som rubriken lyder så har jag en elcombi -85 som jag mest eldar ved i. Men nu när kylan börjar krypa på och jag jobbar borta på veckorna så har jag tänkt att jag kan ha på elpatronen påslagen på veckorna så jag slipper att huset är 0 gradigt när man kommer hem.
Förra ägaren till huset (köpte huset nyligen) sa att man bara skruvade i säkringarna till elpatronen Panel för elpatron med tre säkringsrattar och etiketter 'VÄRMEPATRON', 'ASEA'.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
och vred upp termostaten Frontpanel på en Elcombi -85 panna med termostatreglage och en knapp märkt "maxtermostat".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
så skulle resten fixa sig själv.
Provade nån gång och det verkade funka, men det har helt plötsligt slutat, har prövat byta säkringar utan framgång.
Det finns en liten knapp som det står ”maxtermostat” på och som jag förstått det är det ett överhettningsskydd. Pannan har kokat vid oförsiktig eldning så jag tänkte om det kan ha löst ut?
Men hur återställer man det? För knappen går varken att trycka in eller dra ut. Om nån har eller haft en sån här panna och har nåt tips vore jag evigt tacksam!
/Flängström

Du får trycka ganska hårt på den svarta knappen! Har den löst ut, hörs ett "klick"när du trycker in den.

P pellegoria skrev:
Du får trycka ganska hårt på den svarta knappen! Har den löst ut, hörs ett "klick"när du trycker in den.
Det funkade, tack så otroligt för hjälpen!

• Gilla
pellegoria
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.