Hej,

Har en EcoHeat från 2006-04 som fram tills nu kördes tillsammans med en EcoAir 107.
EcoAiren är numera kasserad.

Går det ens att sätta någon av de senaste generationerna från CTC ute på väggen ute eller måste vi skaffa en nyare panna inne för det? Tycker mig läsa mig fram till något sådant men lite osäkert är det ändå.

Har du version V2 eller V3? Syns på serienumret. Om det är V3 finns CTC Converter 2.0 som kan koppla ihop innerdelen med 400-serien som säljs nu.

J Josth skrev:
Har du version V2 eller V3? Syns på serienumret. Om det är V3 finns CTC Converter 2.0 som kan koppla ihop innerdelen med 400-serien som säljs nu.
Tack för tips!
Men, hur hittar man huruvida det är V2 eller V3?
Mitt serienummer är 7208-0602-0222

Å jag har googlat som en galning såklart...

J Josth skrev:
Ok, då måste det tyvärr vara V2 om den är tillverkad vecka 2 under 2006. Hade det varit V3 skulle displayen sett ut som: [länk]
OK.
Då är det kort och gott så att jag hamnar i ett helhetsbyte.

Men på andra sidan borde jag då inte vara låst till CTC utan kan titta på andra leverantörer antar jag?

Tack för svar, uppskattas!

Ja det är det vanlig att det blir byte av både inner- och utedel. När är huset byggt? Vilken framledningstemperatur behövs för att hålla 20-21 °C inne när det är som kallast ute, dimensionerande vinterutetemperaturen? DVUT för Stockholmsområdet är ca -16 °C. Det kan finnas avgörande skillnader mellan olika modeller och tillverkare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.