4 214 läst ·
49 svar
4k läst
49 svar
cTc bergvärmepump spotter ut 24-25 grader, trots sänkning
Okej! Det stämmer nog bra. Jag tror jag aldrig har haft värme i elementen. Hur vet man dock att det där är elementen och inte golvvärmen?D Dilato skrev:
Om jag kommer behöva deras "stöd" inför vinter, hur slår jag på det?
Jag har satt mitt sommarläge till 14 grader. Beror lite på huset, läget ift sol osv, samt hur frusen man är.
Oj! Så varmt här vi inte haft det här, strax utanför Stockholm (söderut). Men defsn jag ändrade kurvlutningen (tack P-O) så tror jag att den inte ens gått upp och tryckt ut någon värme. Dock har det varit varmt som sjutton här.D Dilato skrev:
Undrar om man kan se hur mkt en Ecoheat drar, då jag har realtidsövervakning av elen.
Det här fungerade inte tidigare. Hade en annan person som tittade på det tidigare och blev förbryllad över att den funktionen inte stängde av utskickadet av värme.V växelventil skrev:
Men, kurvlutningen på 34 verkar ha sngt av systemet helt. Ska avvakta och se om det är så även imorgon.
Tex. att kvällen natten blir svalare.
Tyvärr fungerade det inte. Hade en snäll, duktig person som blev förbryllad över att den fortsätta spotta ut värme.Fotografen skrev:
Men kurvlutning på 34 verkar ha kanske tagit det i rätt riktning. Ska se om natten blir svalare =)