Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Min panna har flippat ur, den svarta mojängen till vänster med blå pluppar dansar och smäller så hela kvarteret vaknar!
Låter som ett automatvapen och dom blå plupparna hoppar som påtända ekorrar!
Fråga 1: Vad är det för något?
Fråga 2: hur får jag stopp det oväsendet?
Fråga 3: WTF?
Låter som ett automatvapen och dom blå plupparna hoppar som påtända ekorrar!
Fråga 1: Vad är det för något?
Fråga 2: hur får jag stopp det oväsendet?
Fråga 3: WTF?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Tack!
Fick tyst på den genom stt hårt pressa ner dom blå knapparna med en skruvmejsel.
Engångsföreteelse eller dags att byta?
Fick tyst på den genom stt hårt pressa ner dom blå knapparna med en skruvmejsel.
Engångsföreteelse eller dags att byta?
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 516 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 516 inlägg
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Aj fan. Inte bra. Får beställa en ny på måndag
Vad gör jag tills vidare?
Vad gör jag tills vidare?
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 516 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 516 inlägg
Om den "blåa plutten" sitter i nedsänkt läge just nu så räcker det i princip att du provar bryta strömmen till pannan, om pluppen åker upp då så fungerar fortfarande kontaktorn, men ett byte behövs absolut, inte spec. dyrt heller.hantverkare1 skrev:
Om inte annat kan du ju hålla koll på vattentemperaturen, den ska ju inte gå spec. långt över inställt värde.
Redigerat:
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Håller koll på den!
Vart köper man en kontaktor tro?
Har googlat mig tokig men hittar inget som ser ut som den jag har.
Vart köper man en kontaktor tro?
Har googlat mig tokig men hittar inget som ser ut som den jag har.
Du kan använda vilken 25 A kontaktor som helst där, den typen är utgången så du hittar ingen ny bland butikerna. Så sök "kontaktor 25 A" så kan du välja, priserna varierar säkert och finns ingen anledning att ta annat än billiga varianter här.
Det du ska kolla först är vilken manöverspänning du har på spolen, troligen 230 VAC men det står på kortsidorna där blå trådarna är anslutna.
Det du ska kolla först är vilken manöverspänning du har på spolen, troligen 230 VAC men det står på kortsidorna där blå trådarna är anslutna.
Redigerat:
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 845 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 845 inlägg
Letade själv efter detta och det finns ju en massa nya reservdelar till CTC Trio här (kontaktorn i länken): https://jsenergi.com/ctc-reservdela...p/ctc-2200-trio-1/kontaktor-drift-1-7904.html
Klicka här för att svara
