Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den högra sidan sitter stabilt. Vart vänder man sig för att få hit en reparatör? Vågar inte ens gissa hur jag ska få eländet på plats själv. Antagligen har jag kommit åt den med någon för stor vedklabbe och rubbat den på något vis. På bilden står den upp av egen kraft men den välter inåt om jag rör vid den.
Jag trodde det - jag har inte försökt bända med jättemtcket vårl iochförsig - men då såg jag också att det ”låg grejjer” bakom o då blev jag nervös på riktigt.A atomlab skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sotaren var här i september i år och både var på taket och sedan dammsög han genom sidan på ugnen.
Eldar bara torr ved - brukar vara nåt år gamla inköp av småsäckarna på byggvaruhus så svindyrt o eldar bara ett par-tre gånger per eldningssäsong.
Eldar bara torr ved - brukar vara nåt år gamla inköp av småsäckarna på byggvaruhus så svindyrt o eldar bara ett par-tre gånger per eldningssäsong.
R Runnis skrev:
Det finns lika dana saker men de sitter spegelvänt med plåtbiten in löngre in i hörnet och pinnen inåtvänd bakom den bakre vermulitstenen. Jag misstänker att nör sotaren förde in och ned dammsugarslangen från hålet på vänstersida - det sitter närmare taket med ett lock - så kanske han petade till delarna på vänstra sidan så de flyttade runt lite. Vet inte om det är meningen att pinndelen ska sitta i spänn mot något man inte ser bakom vermuliten men…R Runnis skrev:
Det är ju luftigt innanför vermuliten så jag tänker att det är väl så det ser ut i sådan här spisar - luften är det som värma upp och cirkulerar där inne?
Gjorde så och nu sitter den lika stabilt som den högra.A atomlab skrev:
Tog bort den högra för att se hur det såg ut innanför där för att spåra de där två delarna som jag hade bilder på i ett inlägg.
Nu sitter bägge sidorna ok.
Så - tack för hjälpen.
Du kanske vet också - det är en liten spricka i den bakre vermuliten. Är det någon fara att elda så?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Kalmar
· 13 inlägg
Ingen fara att elda. Vermekuliten ökar temperaturen i förbränningskammaren.K Kicki50 skrev:Gjorde så och nu sitter den lika stabilt som den högra.
Tog bort den högra för att se hur det såg ut innanför där för att spåra de där två delarna som jag hade bilder på i ett inlägg.
Nu sitter bägge sidorna ok.
Så - tack för hjälpen.
Du kanske vet också - det är en liten spricka i den bakre vermuliten. Är det någon fara att elda så?[bild]
// Niclas
Klicka här för att svara