Mikael_L Mikael_L skrev:
Ja eller som det går lite rykten om, att man kan ha det i flera veckor i sträck, med olika diffusa symptom, som kommer och går ... :thinking:

Jag donerar lånar gärna min kropp till forskningen nu, tror ni de tar prover på mig ifall jag åker in?
Jag skulle också gärna ställa upp bara jag får ett besked om vad jag har. Men det lär inte ske...
 
Mikael_L
Jag börjar fundera på ytterligare en sak, ett ev symptom.
Jag har klåda, lite här och var på kroppen. Igårkväll på ryggen och nere på ryggslutet och lite ner på skinkorna.
Just nu kliar det som tusan på händernas ovansida och underarmarna.
Och lite på axlar och huvud.

Inget jag har någon tidigare erfarenhet av.

Samtidigt så börjar jag känna att jag bara är nojig, tänker att vad jag än känner så vill jag få det till något covid-19-relaterat ... :rolleyes: :sweat:


Fast nu när jag kollar ser jag att jag faktiskt har utslag av något slag. Verkar bekant med något jag hade i min ungdom ett par gånger, nässelutslag. Då fick jag det av skaldjur...
 
BirgitS
Har du några utslag?
Appen Covid Symptom Study frågar om man har upphöjda röda kliande utslag så just det kan vara ett känt möjligt symtom.

Annars tycker jag att det kan klia när någon kroppsdel blir extra varm efter att ha varit lite kall, typ att det kliar i fötterna en stund efter att jag har krupit upp i soffan och har en pläd över benen.

Tillägg:
Jag ser att du har redigerat ditt inlägg nu.
Nässelutslag: https://www.1177.se/sjukdomar--besvar/hud-har-och-naglar/utslag-och-eksem/nasselutslag/
Förekommer även vid infektioner som det står där.
 
  • Gilla
pacman42
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag börjar fundera på ytterligare en sak, ett ev symptom.
Jag har klåda, lite här och var på kroppen. Igårkväll på ryggen och nere på ryggslutet och lite ner på skinkorna.
Just nu kliar det som tusan på händernas ovansida och underarmarna.
Och lite på axlar och huvud.

Inget jag har någon tidigare erfarenhet av.

Samtidigt så börjar jag känna att jag bara är nojig, tänker att vad jag än känner så vill jag få det till något covid-19-relaterat ... :rolleyes: :sweat:


Fast nu när jag kollar ser jag att jag faktiskt har utslag av något slag. Verkar bekant med något jag hade i min ungdom ett par gånger, nässelutslag. Då fick jag det av skaldjur...
Jag hade en 60 dagars period med konstiga symptom men framförallt en obehaglig känsla i lungorna.
Det hela startade med en kort period då jag tyckte jag hade feber, mätte aldrig, eftersom jag brukar gå på allmäntillståndet och inget annat. Men i några h kände jag mig riktigt dålig.

Några dagar senare var jag snorig och lite småhostig. Sen ett par veckor senare så hade jag ganska ont i halsen. Någon dag senare lite småhostig igen. Men det enda som hela tiden kändes lite dåligt var lungorna.

Men förra veckan började det kännas bättre på riktigt.

Men jag har också googlat runt lite på andra som har liknande symptom. Angående ditt kliande så kanske det är något liknande som Martin Melin nämner i sin artikel här:
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Jo86rR/martin-melin-sjuk--misstanker-corona

Han "tror" att det är hans blodcirkulation. Finns nog inget doktorsutlåtande där... :P
 
Mikael_L
BirgitS BirgitS skrev:
upphöjda röda kliande utslag
Japp, exakt så ...

BirgitS BirgitS skrev:
Förekommer även vid infektioner som det står där.
Precis, det behöver ju inte vara direkt orsakat av just covid19 (eller något annat virus) utan kan ju vara en sekundär reaktion på tillståndet i kroppen.

Nä tusan, jag tror jag avstår från att åka och jobba i veckan ...
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Japp, exakt så ...


Precis, det behöver ju inte vara direkt orsakat av just covid19 (eller något annat virus) utan kan ju vara en sekundär reaktion på tillståndet i kroppen.

Nä tusan, jag tror jag avstår från att åka och jobba i veckan ...
Jag tror det är rätt beslut att fatta. Jag har sjukskrivit mig hela veckan trots att jag nog skulle kunna jobba nästintill heltid hemifrån (jag gjorde det under influensan i februari), jag vill verkligen att kroppen skall få full tillgång till alla resurser för att bli frisk igen denna gången.
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Dag 4:
Har knappt varit sjuk idag, känns som jag har något I kroppen, men för några månader sedan hade jag varit på jobbet med detta. Ja, om det inte hade varit för torrhosta, men jag är nere på kanske en kortare hostattack i kvarten. Inte farligt alls.

Började vid 15-tiden känna ett lättare tryck över lungorna. Nu vid 20 har det tilltagit en aning. Inga problem än, men nog händer något i lungorna alltid.

Nu har frun fått över 38 i feber och stigande. Inga andra symtom. Det var inte hon som smittade mig alltså. Drygt fyra dygn från mina första symtom till hennes. Kvar som smittkälla är någon på matvaruaffären och sonen. Tror inte det var sonen baserat på statistiken.
 
  • Ledsen
  • Älska
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
Dag 4, efter mer eftertanke:

Hjärnan klarar inte addition och subtraktion nu, drygt tre dygn från det att jag insjuknade till det att frun insjuknade.

Har kollat upp vad jag gjorde i veckan, det enda jag gjort var att hämta en rörkoppling på Jula. Listan är nu nere på att 14-årige sonen dragit hem det utan att bli det minsta sjuk, eller så har jag blivit smittad i kassan på Jula (var inte nära någon i hela butiken). Hörde dock att fler I grannskapet har haft Covid-19 nyligen, så kanske det är sonen I alla fall...
 
Mikael_L
Och jag hade mycket nässelutslag igår, fick en riktig skitnatt i natt pga allt kliande. Men under dagen har det avtagit och så har jag fått Desloratadine och tagit en tablett. Så just nu känns det i princip inget, och det var inte så farligt innan tabletten heller, helt klart övergående, syns även på att utslagen är ganska lite kvar av.

Men däremot har jag ikväll börjat hosta.
Och fortfarande är de allra flesta symptom väldigt svaga alternativt inte så jättetroliga följder av covid19. Hmm, kan man försöka få göra en test tro?

Och om det är negativt, vad säger det, jag hade kanske testats positivt för två veckor sen ...
Eller negativt även då ... suck ...
 
  • Ledsen
Sockerhög och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Mikael_L Mikael_L skrev:
Hmm, kan man försöka få göra en test tro?
Skadar ju inte att kontakta vårdcentralen för att höra efter om de har fått den möjligheten än.
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Och jag hade mycket nässelutslag igår, fick en riktig skitnatt i natt pga allt kliande. Men under dagen har det avtagit och så har jag fått Desloratadine och tagit en tablett. Så just nu känns det i princip inget, och det var inte så farligt innan tabletten heller, helt klart övergående, syns även på att utslagen är ganska lite kvar av.

Men däremot har jag ikväll börjat hosta.
Och fortfarande är de allra flesta symptom väldigt svaga alternativt inte så jättetroliga följder av covid19. Hmm, kan man försöka få göra en test tro?

Och om det är negativt, vad säger det, jag hade kanske testats positivt för två veckor sen ...
Eller negativt även då ... suck ...
Allt låter som Covid-19 enligt vad jag läst mig till.
 
Dag 5:
Vaknar jättepigg och kör sonen till skolbussen (har svårt att smälta att högstadieelever skall till skolan när han har två sjuka föräldrar).

Sonen får handla lite matvaror innan jag plockar upp honom vid affären vid 14.40. Jag hinner bara hem med honom så blir jag så trött att jag bara måste gå och lägga mig. Somnar direkt och sover i 1,5h. I övrigt har jag lite hosta, känner mig lite småsjuk i musklerna och får tidvis lite lätt huvudvärk. Ingen feber. Men dessa trötthetsattacker var jag verkligen inte beredd på.

Pratade lite med en arbetskollega som misstänker att han haft Covid-19 för flera veckor sedan, han har haft trötthetsanfall i fyra veckor efter detta. Som han uttrycker det:
- Det spelar ingen roll om jag har ett inbokat möte, blir jag trött så måste jag lägga mig (i det läget är det bra med hemmakontor).

Frun (dag 2) har fortfarande feber på över 38 grader. Hon har kraftig huvudvärk och ligger i sängen hela dagen.
 
  • Ledsen
[SKPG]Zamora och 4 till
  • Laddar…
Fruns feber har stigit till över 39 nu, men hon har få symtom i övrigt. Bara huvudvärk, samt att hon hostar till varje gång hon reser sig upp, men hon hostar inte alls i övrigt.
 
  • Ledsen
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Dag 6 morgon:
Har under natten vaknat upp med konstiga mardrömmar ett par gånger. Detnberor troligen på att jag fått små styng runt om i "skelettet". Påminner en hel del om muskel- och ledsmärtorna de två första dygnen, men mycket mildare. Har fortfarande inte fått tillbaka febern. Hostan finns kvar, men fortfarande inte så farligt. Är matt i kroppen och känner även en konstant trötthet. Ingen huvudvärk än så länge idag.

Frun (dag 3 i eftermiddag) har nu vaknat efter att ha sovit runt 38h de senaste 48h. Febern har gått ned till 37,8 för henne och den verkar fortsätta att sjunka sakta. Några få hostattacker och lättare huvudvärk. Kraftig matthet i kroppen, men inte trött längre (efter 38h sömn skall det nog mycket till för det).

Edit: glömde skriva att jag fortfarande har visst bortfall av lukt och smak. Tog ett par färska körsbärstomater nu på morgonen och de smakade - ingenting!
 
Redigerat:
  • Ledsen
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
Dag 6 lunch:
Jag har nu börjat hosta rätt mycket och känner mig allmänt sjuk. Ingen feber dock. Är man på väg mot en kraftig försämring tro? Eller är det kroppen som driver ut det sista?
 
  • Ledsen
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.