BirgitS
E El-Löken66 skrev:
Är där några efterdyningar? Hur många i er 70+ grupp blev smuttade efter middagen och var det bara milda?
Det känns ju att lungorna har påverkats så jag kan inte gå raskt utan får gå i lugnare takt för att orka, men det är betydligt bättre idag än i fredags när jag var ute första gången.

Alltså det var två sällskap i det rummet, sambon och jag i ena änden av det och sen då fyra stycken som såg ut att vara en bit över 70 år i andra änden minst 5 m bort. Vi känner ju inte alls den gruppen så jag har ju ingen aning om någon blev sjuk där. Vi är inte över 70 år.

Som framgår av ett senare inlägg så är det inte säkert att det var då som jag blev smittad utan det kan ha varit sambon som blev smittad tidigare (men utan att ha varit nära någon i flera minuter) utan att få några symtom alls men som smittade mig.
 
  • Älska
linneac
  • Laddar…
E
BirgitS BirgitS skrev:
Det känns ju att lungorna har påverkats så jag kan inte gå raskt utan får gå i lugnare takt för att orka, men det är betydligt bättre idag än i fredags när jag var ute första gången.

Alltså det var två sällskap i det rummet, sambon och jag i ena änden av det och sen då fyra stycken som såg ut att vara en bit över 70 år i andra änden minst 5 m bort. Vi känner ju inte alls den gruppen så jag har ju ingen aning om någon blev sjuk där. Vi är inte över 70 år.

Som framgår av ett senare inlägg så är det inte säkert att det var då som jag blev smittad utan det kan ha varit sambon som blev smittad tidigare (men utan att ha varit nära någon i flera minuter) utan att få några symtom alls men som smittade mig.
Ajdå, det låter inte bra.
Hur mycket ligger du på i saturation?
 
BirgitS
E El-Löken66 skrev:
Ajdå, det låter inte bra.
Hur mycket ligger du på i saturation?
Ingen aning, jag anses nog vara alldeles för frisk för att vårdcentralen ska bry sig. :)
Om jag har problem i mer än 8 veckor kanske de kan kolla sånt för det är ju normalt att kroppen behöver 6-8 veckor på sig för att reparera sig oavsett om det gäller benbrott eller lunginflammation.
 
  • Wow
El-Löken66
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
2 veckor feber?
Den gick lite upp och ner, men 38 grader ungefär.
 
P
13th Marine 13th Marine skrev:
Har inte reflekterat över det då vi båda ska enligt arbetsgivarna ska stanna hemma.
jag kollade lite snabbt.
Vi har fått infon att är en sjuk i hushållet skall alla över 15 stanna hemma. Vi fick det från vår kommun som fått det av region skåne.
Men när man läser på 1177 som tar all info från region skåne och fhm så är det så förbannat lulligt skrivit. https://www.1177.se/Skane/sa-funger...haft-nara-kontakt-med-nagon-som-har-covid-19/

Så om du är sjuk ska din partner söka smittbärarpenning. Det är ju sunt förnuft med.

Vi fick redan från första fallen i vår kommun direktiv från arbetsplatsen att om vi har träffat någon med bekräftad sjukdom så ska vi vara hemma 14 dagar, får vi inte sjukdom så får vi full lön annars sjukpenning. Så de är riktigt bra.

Ville bara skriva så att alla vet =)
 
E
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Den gick lite upp och ner, men 38 grader ungefär.
38. Det var inte så mycket.
Är det typiskt för Covid?

Så jobbigt med 2 veckors feber!
 
Rkarlsson skrev:
jag kollade lite snabbt.
Vi har fått infon att är en sjuk i hushållet skall alla över 15 stanna hemma. Vi fick det från vår kommun som fått det av region skåne.
Men när man läser på 1177 som tar all info från region skåne och fhm så är det så förbannat lulligt skrivit. [länk]

Så om du är sjuk ska din partner söka smittbärarpenning. Det är ju sunt förnuft med.

Vi fick redan från första fallen i vår kommun direktiv från arbetsplatsen att om vi har träffat någon med bekräftad sjukdom så ska vi vara hemma 14 dagar, får vi inte sjukdom så får vi full lön annars sjukpenning. Så de är riktigt bra.

Ville bara skriva så att alla vet =)
Ärligt talat vet jag inte om vi fått informationen och jag bara gallrat bort det som ett icke-problem, eller om vi inte fått informationen. :oops:

Test bokat till måndag förmiddag, tur förskolan har studiedag så den bättre hälften är föräldraledig och kan köra in till stan två gånger och hämta/lämna provet.
 
  • Gilla
Anonymiserad 239657
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
38. Det var inte så mycket.
Är det typiskt för Covid?

Så jobbigt med 2 veckors feber!
Nej, vi trodde det var covid, men testade negativt sedan.
 
  • Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
E
mowatom skrev:
Feber tär på en i längden. Jag har haft ca 38,5 i 1,5 månad nu. Ibland 39-39,5 kortare perioder. Har tagit alla prover som finns, imorgon blir det lungröntgen.
??
 
Knappt någon hittills feber för min del. Men ändå har kroppen betett sig som man har haft 40 graders feber. Knappt någon ork. Jobbig slemhosta. Orkat vara uppe i max en timme i stöten. Kände mig lite bättre igår men är sämre igen. Värst är huvudvärken och den förvärras av hostan. Då känns som att man sticker in en kniv i bakhuvudet. Saturationen är ändå okej.
 
  • Ledsen
BirgitS
  • Laddar…
Har inte haft några jättebesvär i helgen, kanske lite tröttare än vanligt.
Idag känns det faktiskt "som vanligt".
Snart dags att testa sig iaf.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
E
Silver78 Silver78 skrev:
Knappt någon hittills feber för min del. Men ändå har kroppen betett sig som man har haft 40 graders feber. Knappt någon ork. Jobbig slemhosta. Orkat vara uppe i max en timme i stöten. Kände mig lite bättre igår men är sämre igen. Värst är huvudvärken och den förvärras av hostan. Då känns som att man sticker in en kniv i bakhuvudet. Saturationen är ändå okej.
Hjälper att dricka mycket?
 
  • Gilla
Lidd
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Hjälper att dricka mycket?
Antar du menar vatten. Alkohol har jag inte provat då jag ligger på maxdos på Alvedon varje dag för att orka vara uppe. Jag tänker på att dricka minst tre liter om dagen. Sen om det gjort någon skillnad låter jag vara osagt. Inne på åttonde dagen. Jojo sjuka detta.
 
  • Ledsen
Dortmunder DAB
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Hur många i er 70+ grupp blev smuttade efter middagen och var det bara milda?
Nej, låt 70-plussarna supa till rejält och inte bara nöja sig med en smutt av det milda efter middagen.
 
E
Silver78 Silver78 skrev:
Antar du menar vatten. Alkohol har jag inte provat då jag ligger på maxdos på Alvedon varje dag för att orka vara uppe. Jag tänker på att dricka minst tre liter om dagen. Sen om det gjort någon skillnad låter jag vara osagt. Inne på åttonde dagen. Jojo sjuka detta.
Jo, vatten tänkte jag på, har hört att detta kan hjälpa.
Men varför får du så kraftfulla och långvariga symptom, är du i någon riskzon?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.