73 162 läst ·
646 svar
73k läst
646 svar
Covid-19 - hälsolägestråden
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 128 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 128 inlägg
Det känns ju att lungorna har påverkats så jag kan inte gå raskt utan får gå i lugnare takt för att orka, men det är betydligt bättre idag än i fredags när jag var ute första gången.E El-Löken66 skrev:
Alltså det var två sällskap i det rummet, sambon och jag i ena änden av det och sen då fyra stycken som såg ut att vara en bit över 70 år i andra änden minst 5 m bort. Vi känner ju inte alls den gruppen så jag har ju ingen aning om någon blev sjuk där. Vi är inte över 70 år.
Som framgår av ett senare inlägg så är det inte säkert att det var då som jag blev smittad utan det kan ha varit sambon som blev smittad tidigare (men utan att ha varit nära någon i flera minuter) utan att få några symtom alls men som smittade mig.
Ajdå, det låter inte bra.BirgitS skrev:
Det känns ju att lungorna har påverkats så jag kan inte gå raskt utan får gå i lugnare takt för att orka, men det är betydligt bättre idag än i fredags när jag var ute första gången.
Alltså det var två sällskap i det rummet, sambon och jag i ena änden av det och sen då fyra stycken som såg ut att vara en bit över 70 år i andra änden minst 5 m bort. Vi känner ju inte alls den gruppen så jag har ju ingen aning om någon blev sjuk där. Vi är inte över 70 år.
Som framgår av ett senare inlägg så är det inte säkert att det var då som jag blev smittad utan det kan ha varit sambon som blev smittad tidigare (men utan att ha varit nära någon i flera minuter) utan att få några symtom alls men som smittade mig.
Hur mycket ligger du på i saturation?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 128 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 128 inlägg
Ingen aning, jag anses nog vara alldeles för frisk för att vårdcentralen ska bry sig.E El-Löken66 skrev:
Om jag har problem i mer än 8 veckor kanske de kan kolla sånt för det är ju normalt att kroppen behöver 6-8 veckor på sig för att reparera sig oavsett om det gäller benbrott eller lunginflammation.
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
jag kollade lite snabbt.13th Marine skrev:
Vi har fått infon att är en sjuk i hushållet skall alla över 15 stanna hemma. Vi fick det från vår kommun som fått det av region skåne.
Men när man läser på 1177 som tar all info från region skåne och fhm så är det så förbannat lulligt skrivit. https://www.1177.se/Skane/sa-funger...haft-nara-kontakt-med-nagon-som-har-covid-19/
Så om du är sjuk ska din partner söka smittbärarpenning. Det är ju sunt förnuft med.
Vi fick redan från första fallen i vår kommun direktiv från arbetsplatsen att om vi har träffat någon med bekräftad sjukdom så ska vi vara hemma 14 dagar, får vi inte sjukdom så får vi full lön annars sjukpenning. Så de är riktigt bra.
Ville bara skriva så att alla vet =)
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 682 inlägg
Ärligt talat vet jag inte om vi fått informationen och jag bara gallrat bort det som ett icke-problem, eller om vi inte fått informationen.Rkarlsson skrev:jag kollade lite snabbt.
Vi har fått infon att är en sjuk i hushållet skall alla över 15 stanna hemma. Vi fick det från vår kommun som fått det av region skåne.
Men när man läser på 1177 som tar all info från region skåne och fhm så är det så förbannat lulligt skrivit. [länk]
Så om du är sjuk ska din partner söka smittbärarpenning. Det är ju sunt förnuft med.
Vi fick redan från första fallen i vår kommun direktiv från arbetsplatsen att om vi har träffat någon med bekräftad sjukdom så ska vi vara hemma 14 dagar, får vi inte sjukdom så får vi full lön annars sjukpenning. Så de är riktigt bra.
Ville bara skriva så att alla vet =)
Test bokat till måndag förmiddag, tur förskolan har studiedag så den bättre hälften är föräldraledig och kan köra in till stan två gånger och hämta/lämna provet.
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Knappt någon hittills feber för min del. Men ändå har kroppen betett sig som man har haft 40 graders feber. Knappt någon ork. Jobbig slemhosta. Orkat vara uppe i max en timme i stöten. Kände mig lite bättre igår men är sämre igen. Värst är huvudvärken och den förvärras av hostan. Då känns som att man sticker in en kniv i bakhuvudet. Saturationen är ändå okej.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 682 inlägg
Har inte haft några jättebesvär i helgen, kanske lite tröttare än vanligt.
Idag känns det faktiskt "som vanligt".
Snart dags att testa sig iaf.
Idag känns det faktiskt "som vanligt".
Snart dags att testa sig iaf.
Hjälper att dricka mycket?Silver78 skrev:
Knappt någon hittills feber för min del. Men ändå har kroppen betett sig som man har haft 40 graders feber. Knappt någon ork. Jobbig slemhosta. Orkat vara uppe i max en timme i stöten. Kände mig lite bättre igår men är sämre igen. Värst är huvudvärken och den förvärras av hostan. Då känns som att man sticker in en kniv i bakhuvudet. Saturationen är ändå okej.
Antar du menar vatten. Alkohol har jag inte provat då jag ligger på maxdos på Alvedon varje dag för att orka vara uppe. Jag tänker på att dricka minst tre liter om dagen. Sen om det gjort någon skillnad låter jag vara osagt. Inne på åttonde dagen. Jojo sjuka detta.E El-Löken66 skrev:
Jo, vatten tänkte jag på, har hört att detta kan hjälpa.Silver78 skrev:
Men varför får du så kraftfulla och långvariga symptom, är du i någon riskzon?